
Η International Gas Union (IGU) εγκαινιάζει φέτος το ετήσιο report της για την πορεία της αγοράς του LNG.
Στο πρώτο αυτό report αναλύονται οι κύριες συνιστώσες που διαμόρφωσαν την αγορά το 2019 αλλά και οι δομικές αλλαγές που σημειώθηκαν στη βιομηχανία.
Κύριο εύρημα της ανάλυσης της IGU είναι ότι το εμπόριο LNG αυξήθηκε για έκτη συνεχή χρονιά το 2019 και συγκεκριμένα κατά 13%, στους 354,7 εκατ. τόνους, αριθμός που αποτελεί ρεκόρ. Ένα ακόμα στοιχείο που παρουσιάζει ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι χώρες όπως το Πακιστάν, το Μπανγκλαντές, η Πολωνία και ο Παναμάς αύξησαν τον όγκο εισαγωγών τους, ενώ αγορές όπως της Ινδίας προσθέτουν διαρκώς νέες πλωτές μονάδες επαναεριοποίησης. Τα FSRUs κερδίζουν συνεχώς έδαφος, και μάλιστα το 2019, από τις 37 χώρες που εισήγαγαν LNG, οι δεκαεννέα το έκαναν μέσω των πλωτών αυτών μονάδων, ενώ ακόμα έξι διαθέτουν χερσαίες μονάδες εισαγωγών.
Η ανάπτυξη των εξαγωγών LNG προήλθε κυρίως από τη Ρωσία, τις ΗΠΑ, την Αυστραλία, την Αλγερία και την Αίγυπτο. Οι ΗΠΑ αναρριχήθηκαν στην τρίτη θέση των κορυφαίων εξαγωγέων παγκοσμίως, πίσω από το Κατάρ και την Αυστραλία, ενώ η Ρωσία βρέθηκε στην τέταρτη θέση.
Στο report της IGU αναφέρεται επίσης ότι η Ασία-Ειρηνικός και η Ασία αποτελούν τις αγορές με τη μεγαλύτερη ζήτηση, αντιπροσωπεύοντας το 70% των παγκόσμιων εισαγωγών το 2018.
Και το 2019 καταγράφηκαν χαμηλές τιμές LNG, απόρροια της αύξησης της παραγωγής και της ανάπτυξης των υποδομών εξαγωγών. Η καθοδική τάση των τιμών συνεχίζεται και φέτος, σύμφωνα με την IGU, καθώς ο ήπιος χειμώνας στο βόρειο ημισφαίριο, οι αυξημένες εξαγωγές και ο Covid-19 ασκούν επιπλέον πιέσεις. Οι μειωμένες τιμές αποτελούν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για μεγαλύτερη χρήση του LNG, το οποίο θεωρείται φιλικότερο προς το περιβάλλον σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα.
Σε ό,τι αφορά τη ναυτιλία, το 2019 προστέθηκαν στον στόλο 42 νέα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, ανεβάζοντας τον αριθμό στα 541 ενεργά πλοία. Σε αυτά συγκαταλέγονται 34 FSRUs και 4 FSUs, δείγμα ότι ενισχύονται οι προσπάθειες διεθνώς για ευέλικτες λύσεις εισαγωγών LΝG, καθώς αυξάνονται οι πιέσεις για μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., κορυφαία εταιρεία στον τομέα της ναυτιλιακής, βιομηχανικής και ενεργειακής αυτοματοποίησης, έχει την τιμή να ανακοινώσει ότι αποτελεί…

Μείωση 13,6% σημείωσε το έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο της χώρας τον Σεπτέμβριο εφέτος, λόγω της αύξησης της αξίας των εξαγωγών και της μείωσης εκείνης…

Η προσωρινή αναστολή των αμοιβαίων λιμενικών τελών μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται πως απέτρεψε σοβαρές αναταράξεις στο θαλάσσιο εμπόριο του Ειρηνικού, προσφέροντας παράλληλα προσωρινή «ανάσα» σε…

Η Ελλάδα είναι σήμερα το σημείο εισόδου για το αμερικανικό Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο και πιθανώς και για εγχώριους ενεργειακούς πόρους προς την Ευρώπη, τόνισε…

Η συνεργασία μεταξύ ΗΠΑ και Νότιας Κορέας διευρύνεται διαρκώς, αγγίζοντας νέους τομείς. Πιο συγκεκριμένα, ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, εξήγγειλε ότι η κυβέρνησή…

Σε κατάσταση πέδησης βρέθηκαν οι εξαγωγές προϊόντων από την Κίνα τον περασμένο Οκτώβριο, σύμφωνα με το Reuters. Έπειτα από μήνες έντονης δραστηριότητας εξαγωγών, οπότε…

Νέα μελέτη του ITF Seafarers’ Trust επιβεβαιώνει τις ανησυχίες ότι οι άδειες εξόδου των ναυτικών στα λιμάνια βρίσκονται σε πτώση από την πανδημία και…

Η τεχνολογία μηδενικού άνθρακα και τα ευφυή ναυτιλιακά συστήματα βρίσκονται πλέον στο επίκεντρο της ναυπηγικής έρευνας. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η δημιουργία του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ