
H τάση των τελευταίων ετών για συγχωνεύσεις μεγάλης κλίμακας στον ναυπηγικό κλάδο δεν αφήνει ασυγκίνητη την Ευρώπη, και δη τη Γερμανία.
Ειδικότερα, και σύμφωνα με γερμανικά MME, η κυβέρνηση της χώρας καλοβλέπει την προοπτική συγχώνευσης των ThyssenKrupp Marine Systems, German Naval Yards Kiel και Lürssen. Μάλιστα, οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των τριών μερών έχουν ξεκινήσει από αρχές του έτους, σύμφωνα με όσα μεταδίδει το NDR.
Ο CEO της German Naval Yards Kiel, Jörg Herwig, φέρεται να δήλωσε ότι «ένας ισχυρός παίκτης από τη Γερμανία είναι ικανός να παραμείνει διεθνώς ανταγωνιστικός και να ενδυναμώσει τον τεχνολογικό κλάδο της χώρας».
Τελευταία, τα ναυπηγεία, ιδίως στην Ασία, προχωρούν σε ενοποιήσεις των δραστηριοτήτων τους εν μέσω σημαντικών προκλήσεων για τη βιομηχανία. Η συγχώνευση των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων Hyundai Heavy Industries Co. (HHI) και Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) ήρθε να ταράξει τα νερά της διεθνούς ναυπηγικής βιομηχανίας και ενώ εγείρονται ερωτηματικά από τις Βρυξέλλες για πιθανές στρεβλώσεις στον ανταγωνισμό.
Παράλληλα, στην Κίνα η Assets Supervision and Administration Commission (SASAC) άναψε τον περασμένο Νοέμβριο το πράσινο φως για τη συγχώνευση των China State Shipbuilding Company (CSSC) και China Shipbuilding Industry Company (CSIC), η οποία οδήγησε στη δημιουργία της China Shipbuilding Group (CSG). Η κίνηση αυτή μεταφράστηκε από πολλούς αναλυτές της αγοράς σαν μια προσπάθεια να αμφισβητηθεί η πρωτοκαθεδρία της Νότιας Κορέας στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία.
Τέλος, η Imabari Shipbuilding Co. και η Japan Marine United Corp. (JMU), τα δύο κορυφαία ναυπηγεία της Ιαπωνίας, ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι προχωρούν στην ίδρυση κοινής εταιρείας την 1η Οκτωβρίου 2020, που σκοπό θα έχει τον σχεδιασμό και την πώληση εμπορικών πλοίων.
Φωτό: Manne1953/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ