
H τάση των τελευταίων ετών για συγχωνεύσεις μεγάλης κλίμακας στον ναυπηγικό κλάδο δεν αφήνει ασυγκίνητη την Ευρώπη, και δη τη Γερμανία.
Ειδικότερα, και σύμφωνα με γερμανικά MME, η κυβέρνηση της χώρας καλοβλέπει την προοπτική συγχώνευσης των ThyssenKrupp Marine Systems, German Naval Yards Kiel και Lürssen. Μάλιστα, οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των τριών μερών έχουν ξεκινήσει από αρχές του έτους, σύμφωνα με όσα μεταδίδει το NDR.
Ο CEO της German Naval Yards Kiel, Jörg Herwig, φέρεται να δήλωσε ότι «ένας ισχυρός παίκτης από τη Γερμανία είναι ικανός να παραμείνει διεθνώς ανταγωνιστικός και να ενδυναμώσει τον τεχνολογικό κλάδο της χώρας».
Τελευταία, τα ναυπηγεία, ιδίως στην Ασία, προχωρούν σε ενοποιήσεις των δραστηριοτήτων τους εν μέσω σημαντικών προκλήσεων για τη βιομηχανία. Η συγχώνευση των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων Hyundai Heavy Industries Co. (HHI) και Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) ήρθε να ταράξει τα νερά της διεθνούς ναυπηγικής βιομηχανίας και ενώ εγείρονται ερωτηματικά από τις Βρυξέλλες για πιθανές στρεβλώσεις στον ανταγωνισμό.
Παράλληλα, στην Κίνα η Assets Supervision and Administration Commission (SASAC) άναψε τον περασμένο Νοέμβριο το πράσινο φως για τη συγχώνευση των China State Shipbuilding Company (CSSC) και China Shipbuilding Industry Company (CSIC), η οποία οδήγησε στη δημιουργία της China Shipbuilding Group (CSG). Η κίνηση αυτή μεταφράστηκε από πολλούς αναλυτές της αγοράς σαν μια προσπάθεια να αμφισβητηθεί η πρωτοκαθεδρία της Νότιας Κορέας στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία.
Τέλος, η Imabari Shipbuilding Co. και η Japan Marine United Corp. (JMU), τα δύο κορυφαία ναυπηγεία της Ιαπωνίας, ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι προχωρούν στην ίδρυση κοινής εταιρείας την 1η Οκτωβρίου 2020, που σκοπό θα έχει τον σχεδιασμό και την πώληση εμπορικών πλοίων.
Φωτό: Manne1953/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αριθμός των τραυματιών από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε νωρίτερα σήμερα στο λιμάνι Σαζίντ Ρατζάι, στην πόλη Μπαντάρ Αμπάς του Ιράν, ανήλθε σε…
Διαχρονικά, αρχής γενομένης από την ίδρυσή τους, το 1931, τα Ναυτικά Χρονικά εστιάζουν την προσοχή τους σε κάθε σημαντική εξέλιξη, η οποία ενδεχομένως επηρεάζει…
Οι προκλήσεις για τη ναυλαγορά των LNG carriers παραμένουν έντονες, καθώς το ανοδικό μομέντουμ που κατεγράφη πριν από μερικές εβδομάδες δεν διατηρήθηκε και πλέον…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Αισθητά είναι ήδη τα «απόνερα» των εμπορικών τριβών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας στη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς οι liner κολοσσοί βλέπουν ήδη τις αποστολές…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Απριλίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ