
O μεγάλος εμπορικός εταίρος της Αυστραλίας, η Κίνα, φαίνεται πως ανακάμπτει γρήγορα από τις πληγές του κορονοϊού και παρουσιάζει μια ενισχυμένη ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα, σημειώνει ο επικεφαλής της Rio Tinto, Chris Salisbury.
Όπως ανέφερε ο ίδιος σε ραδιοφωνικό σταθμό της Αυστραλίας, τα μεγάλα αποθέματα χάλυβα της Κίνας του περασμένου Φεβρουαρίου υποχωρούν σταδιακά, με αποτέλεσμα ο κατασκευαστικός κλάδος της χώρας να σημειώνει το τελευταίο διάστημα αυξημένη ζήτηση για αυστραλιανό iron ore.
«Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από το γεγονός ότι η Κίνα επιστρέφει τόσο γρήγορα. Είχε να αντιμετωπίσει σοβαρές προκλήσεις σχετικά με τον ιό και την επιβράδυνση της οικονομίας της, ωστόσο αυτό που παρατηρούμε είναι ότι η ζήτηση για iron ore κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου δεν μεταβλήθηκε», τόνισε χαρακτηριστικά.
Τα τελευταία νέα αναφορικά με την πορεία της κινεζικής οικονομίας είναι θετικά. Την περασμένη εβδομάδα, τα επίσημα στατιστικά στοιχεία έδειξαν ότι ο ασιατικός γίγαντας επέστρεψε σε ανάπτυξη μετά από ύφεση που γνώρισε τον Φεβρουάριο.
Από την άλλη, το αντίπαλον δέος της Rio Tinto, η Fortescue Metals Group, είχε εκτιμήσει τον Φεβρουάριο ότι σαφή εικόνα της κινεζικής ζήτησης για σιδηρομετάλλευμα θα έχουμε τον Απρίλιο και τον Μάιο, όταν δηλαδή ο κατασκευαστικός κλάδος επανέλθει σε μια κανονικότητα.
Πρόσφατα αναλυτές της UBS υπογράμμισαν ότι η κινεζική βιομηχανία χάλυβα είναι περισσότερο προσανατολισμένη στην εγχώρια ζήτηση σε σχέση με χώρες όπως η Ταϊβάν, η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία, των οποίων τα χαλυβουργεία επικεντρώνονται στις εξαγωγές και πιθανώς επηρεάζονται από την επιβράδυνση της οικονομίας σε ΗΠΑ και Ευρώπη.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι, σε αντίθεση με άλλα μεταλλεύματα, η τιμή του iron ore παραμένει σε ικανοποιητικά επίπεδα, κυρίως λόγω των στρεβλώσεων στην προσφορά από Βραζιλία και Αυστραλία.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ