
Σε επίπεδα δραστηριότητας πριν από την εμφάνιση του Covid-19 βρίσκονται πλέον οι κυριότεροι λιμένες της Κίνας, γεγονός που θα βοηθήσει στη διατήρηση της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού, που έχει πληγεί από την πανδημία.
Ενώ εξακολουθούν να εργάζονται για να περιορίσουν την εξάπλωση του κορονοϊού στην Κίνα, οι εταιρείες της ασιατικής χώρας καταβάλλουν τις ίδιες προσπάθειες για να επανεκκινήσουν τη λειτουργία των επιχειρήσεών τους. Στα λιμάνια της Κίνας πλέουν και πάλι μεγάλα πλοία, ενώ γερανοί εμπορευματοκιβωτίων και φορτηγά λειτουργούν και πάλι.
«Τα λιμάνια της Κίνας, ο παγκόσμιος κατασκευαστικός κόμβος, είναι το κλειδί της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού. Η σωστή λειτουργία και η παράδοση πόρων και υλικών είναι ζήτημα ζωής και θανάτου κατά τη διάρκεια μιας παγκόσμιας πανδημίας», δήλωσε o Zhou Dequan, διευθυντής του Εθνικού Γραφείου Έρευνας Μεταφορών του Διεθνούς Ινστιτούτου Μεταφορών της Σαγκάης.
Ο Bai Ming, ερευνητής της Κινεζικής Ακαδημίας Διεθνούς Εμπορίου και Οικονομικής Συνεργασίας, δήλωσε ότι η ακεραιότητα της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού έχει πληγεί από την εξάπλωση του Covid-19 στις υπερπόντιες αγορές και ότι είναι κρίσιμο το γεγονός ότι η Κίνα προμηθεύει υγειονομικό υλικό και παράλληλα βοήθα άλλες χώρες στην καταπολέμηση του ιού και στην επανέναρξη της βιομηχανικής παραγωγής.
Μετά το ξέσπασμα της επιδημίας, η εταιρεία διαχείρισης του λιμένα της Σαγκάης έδωσε βαρύτητα τόσο στον περιορισμό του Covid-19 όσο και στη διατήρηση, κατά το δυνατόν, της κανονικότητας των φορτώσεων. Πλέον, η λειτουργία του σημαντικότατου αυτού λιμανιού έχει επιστρέψει στο 90% των κανονικών επιπέδων. Το λιμάνι της Σαγκάης αποτελεί το πιο πολυσύχναστο λιμάνι διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Το 2019 διακινήθηκαν 43,3 εκατ. TEU, αποφέροντας καθαρό κέρδος 1,27 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με την εταιρεία.
Το λιμάνι Ningbo Zhoushan στην επαρχία Zhejiang, το μεγαλύτερο λιμάνι του κόσμου ανά όγκο κυκλοφορίας για έντεκα συνεχόμενα χρόνια, έχει ανακτήσει το μεγαλύτερο μέρος της χωρητικότητάς του. Τον Μάρτιο διακινήθηκαν 2,28 εκατ. TEUs, μόλις 2,5% λιγότερο από ό,τι πριν από έναν χρόνο, και 62,66 εκατ. τόνους φορτίου συνολικά, κατά 9,2% λιγότερο από ό,τι πριν από έναν χρόνο.
Φωτό: Michael Reynolds/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Αναβλήθηκε ο ανοικτός διεθνής διαγωνισμός για την ανάθεση των άγονων ακτοπλοϊκών γραμμών τετραετούς διάρκειας, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στη διαύγεια της Διεύθυνσης Θαλασσίων Συγκοινωνιών…

Ανησυχητικά είναι πρόσφατα δεδομένα έρευνας για την ευαλωτότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας έναντι των κυβερνοεπιθέσεων. Αναλυτικότερα, δεδομένα των Achilles Network και Procureship δείχνουν ότι περισσότερο…

Η Microsoft ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου επενδύσεις ύψους 15,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έως το…

Μετά την πρόσφατη έναρξη πτήσεων προς τη Λισαβόνα, η SKY express, εγκαινίασε στις 24 Οκτωβρίου και τη νέα απευθείας πτήση Αθήνα-Μαδρίτη, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Βελτιώθηκε ελαφρώς τον Οκτώβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος και διαμορφώθηκε στις 107,5 μονάδες, από 106,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας…

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ