
Σε επίπεδα δραστηριότητας πριν από την εμφάνιση του Covid-19 βρίσκονται πλέον οι κυριότεροι λιμένες της Κίνας, γεγονός που θα βοηθήσει στη διατήρηση της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού, που έχει πληγεί από την πανδημία.
Ενώ εξακολουθούν να εργάζονται για να περιορίσουν την εξάπλωση του κορονοϊού στην Κίνα, οι εταιρείες της ασιατικής χώρας καταβάλλουν τις ίδιες προσπάθειες για να επανεκκινήσουν τη λειτουργία των επιχειρήσεών τους. Στα λιμάνια της Κίνας πλέουν και πάλι μεγάλα πλοία, ενώ γερανοί εμπορευματοκιβωτίων και φορτηγά λειτουργούν και πάλι.
«Τα λιμάνια της Κίνας, ο παγκόσμιος κατασκευαστικός κόμβος, είναι το κλειδί της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού. Η σωστή λειτουργία και η παράδοση πόρων και υλικών είναι ζήτημα ζωής και θανάτου κατά τη διάρκεια μιας παγκόσμιας πανδημίας», δήλωσε o Zhou Dequan, διευθυντής του Εθνικού Γραφείου Έρευνας Μεταφορών του Διεθνούς Ινστιτούτου Μεταφορών της Σαγκάης.
Ο Bai Ming, ερευνητής της Κινεζικής Ακαδημίας Διεθνούς Εμπορίου και Οικονομικής Συνεργασίας, δήλωσε ότι η ακεραιότητα της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού έχει πληγεί από την εξάπλωση του Covid-19 στις υπερπόντιες αγορές και ότι είναι κρίσιμο το γεγονός ότι η Κίνα προμηθεύει υγειονομικό υλικό και παράλληλα βοήθα άλλες χώρες στην καταπολέμηση του ιού και στην επανέναρξη της βιομηχανικής παραγωγής.
Μετά το ξέσπασμα της επιδημίας, η εταιρεία διαχείρισης του λιμένα της Σαγκάης έδωσε βαρύτητα τόσο στον περιορισμό του Covid-19 όσο και στη διατήρηση, κατά το δυνατόν, της κανονικότητας των φορτώσεων. Πλέον, η λειτουργία του σημαντικότατου αυτού λιμανιού έχει επιστρέψει στο 90% των κανονικών επιπέδων. Το λιμάνι της Σαγκάης αποτελεί το πιο πολυσύχναστο λιμάνι διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Το 2019 διακινήθηκαν 43,3 εκατ. TEU, αποφέροντας καθαρό κέρδος 1,27 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με την εταιρεία.
Το λιμάνι Ningbo Zhoushan στην επαρχία Zhejiang, το μεγαλύτερο λιμάνι του κόσμου ανά όγκο κυκλοφορίας για έντεκα συνεχόμενα χρόνια, έχει ανακτήσει το μεγαλύτερο μέρος της χωρητικότητάς του. Τον Μάρτιο διακινήθηκαν 2,28 εκατ. TEUs, μόλις 2,5% λιγότερο από ό,τι πριν από έναν χρόνο, και 62,66 εκατ. τόνους φορτίου συνολικά, κατά 9,2% λιγότερο από ό,τι πριν από έναν χρόνο.
Φωτό: Michael Reynolds/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ