
Ο τεχνολογικός όμιλος Wärtsilä ξεκίνησε τις δοκιμές καύσης αμμωνίας, προκειμένου να εξετάσει την ενδεχόμενη χρήση της ως ναυτιλιακού καυσίμου, το οποίο θα μπορούσε να συμβάλει στη μείωση των εκπομπών ρύπων από τα πλοία.
Σύμφωνα με τον Kaj Portin, General Manager, Fuel & Operational Flexibility της Wärtsilä Marine, «οι πειραματικές μελέτες απέδωσαν ιδιαίτερα αισιόδοξα αποτελέσματα και θα συνεχίσουμε τις δοκιμές, προκειμένου να βελτιστοποιήσουμε τις παραμέτρους καύσης της αμμωνίας».
Στο πλαίσιο των δοκιμών, η αμμωνία μελετήθηκε κατά την καύση της σε ειδικές ερευνητικές μονάδες, ενώ, με βάση τα αρχικά αποτελέσματα, θα πραγματοποιηθούν περαιτέρω πειραματικές δοκιμές καύσης σε κινητήρες διπλού καυσίμου και κινητήρες αερίου καυσίμου ανάφλεξης με σπινθήρα. Επίσης, εντός του 2020, είναι προγραμματισμένο να πραγματοποιηθούν δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας, σε συνεργασία με πλοιοκτήτες.
Σημειώνεται πως οι συγκεκριμένες μελέτες πραγματοποιούνται στο πλαίσιο συμμετοχής της Wärtsilä στο ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα ShipFC, για την εγκατάσταση κυψελών καυσίμου αμμωνίας στο πλοίο «Viking Energy» έως το 2023.
Σύμφωνα με τη Wärtsilä, η αμμωνία αποτελεί μια πολλά υποσχόμενη εναλλακτική επιλογή ναυτιλιακού καυσίμου, προς την ανάπτυξη πλοίων μηδενικών εκπομπών άνθρακα. Παρότι η αμμωνία προέρχεται κυρίως από ορυκτές πηγές, είναι αρκετά πιθανό πως στο μέλλον το αποτύπωμα αερίων του θερμοκηπίου της αμμωνίας σχεδόν θα εξαλειφθεί, εάν παράγεται με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας που θα προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ