
Ο φορέας εκμετάλλευσης του μεγαλύτερου τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων της Νιγηρίας επεκτείνει τις δραστηριότητές του ώστε να αντιμετωπίσει την απότομη αύξηση της κυκλοφορίας από τότε που η κυβέρνηση έκλεισε τα σύνορα με το Μπενίν.
Τον Αύγουστο, ο πρόεδρος Muhammadu Buhari διέταξε το μερικό κλείσιμο των χερσαίων συνόρων της Νιγηρίας με τους γείτονές του, προκειμένου να περιορίσει το λαθρεμπόριο ρυζιού, σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg. Δύο μήνες αργότερα, τα μέτρα επεκτάθηκαν στο εμπόριο όλων των αγαθών, σε μια προσπάθεια ενίσχυσης της τοπικής παραγωγής. Ο πρόεδρος Buhari θέλησε επίσης να σταματήσει το λαθρεμπόριο των προϊόντων καυσίμων της Νιγηρίας.
Περίπου το 80% όλων των εισαγωγών στο λιμάνι Κοτονού του Μπενίν προορίζεται για τον «μεγάλο» γείτονά του, σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα.
O όγκος των διακινούμενων φορτίων από τα δύο εμπορικά λιμάνια του Λάγος έχει αυξηθεί σημαντικά, με τις εισαγωγές του περασμένου Οκτωβρίου να είναι αυξημένες κατά 50% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, δήλωσε εκπρόσωπος της AP Moller-Maersk.
Οι μονάδες της APM Terminals διαχειρίζονται το τερματικό εμπορευματοκιβωτίων στο κεντρικό λιμάνι Apapa στο Λάγος, με την εταιρεία να δαπανά 80 εκατ. δολάρια για να διπλασιάσει τον αριθμό των γερανών στην Apapa και να επεκτείνει τη χωρητικότητά τους. Η Αρχή Λιμένων της Νιγηρίας διαμαρτυρήθηκε στην APM Terminals για την ανεπάρκεια του εξοπλισμού διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων και τις καθυστερήσεις που προκύπτουν, σύμφωνα με την εφημερίδα ThisDay.
Το υψηλό επίπεδο ανεπάρκειας των λιμένων της Apapa υπήρξε πονοκέφαλος για διαδοχικές κυβερνήσεις της Νιγηρίας, οι οποίες απέτυχαν να επιδιορθώσουν τις υποβαθμισμένες υποδομές, να μειώσουν τη γραφειοκρατία και να αντιμετωπίσουν τη διαφθορά. Και ενώ οι λιμένες του Λάγος χειρίζονται περίπου το 80% της συνολικής ναυτιλιακής κυκλοφορίας, μια νέα εγκατάσταση βρίσκεται ήδη υπό κατασκευή, 65 χλμ. ανατολικά της πόλης, προκειμένου να δώσει λύση στην ανεπάρκεια.
Η παράδοση των προϊόντων στην Apapa είναι πολύ πιο ακριβή από την αποστολή τους στα λιμάνια του Durban στη Νότια Αφρική και στην Tema στην Γκάνα, σύμφωνα με το SBM Intelligence, εξαιτίας των αυξημένων χρεώσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





H διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα αποχαιρετά με θλίψη και συγκίνηση μια σημαντική προσωπικότητα του κλάδου τον δρ. Heinrich Schulte, ιδρυτή της εταιρείας Bernhard Schulte Shipmanagement.…

Πορεία επέκτασης του στόλου της χαράσσει η DryDel Shipping, ανακοινώνοντας συμφωνία με τα ναυπηγεία Namura Shipbuilding της Ιαπωνίας για την κατασκευή ενός Capesize bulk…

Δύο νέοι δορυφόροι εκτοξεύθηκαν με επιτυχία στις 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 06:01 π.μ. ενισχύοντας το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από…

Σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης κινείται η αγορά των ορυκτών λιθίου, με τον όγκο των θαλάσσιων μεταφορών να καταγράφει ιστορικά υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με τα…

Συμφωνία πώλησης του 50% του χαρτοφυλακίου αιολικών και φωτοβολταϊκών έργων στην Ελλάδα, συνολικής ισχύος 424 MW, στην ισπανική Asterion Industrial Partners ανακοίνωσε η TotalEnergies,…

Η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στην Κίνα αναμένεται να καταγράψει ρεκόρ το 2025, με τις εκτιμήσεις ν’ αναφέρουν ότι θα ξεπεράσει τα 10 τρισεκατομμύρια κιλοβατώρες…

Η Ουγγαρία υπέγραψε στις 17 Δεκεμβρίου συμβόλαιο με τις ΗΠΑ για την παράδοση 400 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ετησίως, δήλωσε ο…

Την πιθανότητα πλήρους κατάργησης του πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο και αντικατάστασής του με καθολική απαγόρευση παροχής ναυτιλιακών υπηρεσιών από εταιρείες των G7/ΕΕ εξετάζουν οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ