
Ο όμιλος Wärtsilä, σε συνεργασία με άλλους έξι βιομηχανικούς και ακαδημαϊκούς εταίρους, έχουν λάβει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για την υλοποίηση ενός προγράμματος που στοχεύει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και των εκπομπών του ναυτιλιακού κλάδου.
Η κοινοπραξία SeaTech έχει δημιουργηθεί με στόχο την ανάπτυξη δύο συμβιωτικών καινοτομιών οι οποίες σε συνδυασμό θα μπορούσαν να αποφέρουν μείωση έως και 30% στην κατανάλωση καυσίμου των πλοίων. Παράλληλα, το έργο προβλέπει μείωση της τάξης του 99% στις εκπομπές οξειδίων του θείου (SOx) και οξειδίων του αζώτου (NOx), μείωση κατά 46% στις εκπομπές CO2 και μείωση στις εκπομπές επιβλαβών σωματιδίων κατά 94%.
Το υπό ανάπτυξη καινοτόμο σύστημα βασίζεται στη μετατροπή ενέργειας με υψηλό βαθμό αποδοτικότητας και περιλαμβάνει μια καινοτομία η οποία προσφέρει μεγάλη ακρίβεια στον έλεγχο του κινητήρα ώστε να επιτευχθεί σημαντική μείωση στα επίπεδα των παραγόμενων εκπομπών. Επιπλέον, στο σύστημα ενσωματώνεται μια καινοτομία για την παραγωγή πρόωσης η οποία βασίζεται στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και η οποία αποτελείται από ένα δυναμικό βιομιμητικό πτερύγιο τοποθετημένο στην πλώρη του πλοίου. Το εν λόγω πτερύγιο εκμεταλλεύεται την ενέργεια των κυμάτων προκειμένου να παράγει πρόωση ενώ παράλληλα συμβάλει και στην απόσβεση των κινήσεων του πλοίου.
Απώτερος στόχος του έργου είναι η αναβάθμιση των δύο καινοτομιών και η επίδειξή τους σε κατάλληλο επιχειρησιακό περιβάλλον. Το λανσάρισμα των δύο καινοτομιών αναμένεται να πραγματοποιηθεί στις ευρωπαϊκές και ασιατικές αγορές πλοίων μικρών αποστάσεων μέχρι το 2025, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσει επέκταση και στην αγορά των ποντοπόρων πλοίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ