
Οι κρατικές λιμενικές αρχές άρχισαν να εφαρμόζουν το όριο του θείου 2020 του IMO από την 1η Μαρτίου, επιβάλλοντας κυρώσεις στα πλοία που φέρουν καύσιμο με περιεκτικότητα σε θείο υψηλότερη από 0,5%, εκτός εάν το πλοίο διαθέτει σύστημα καθαρισμού καυσαερίων.
Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο υπενθυμίζει στις διαχειρίστριες εταιρείες την επικείμενη απαγόρευση και θέτει εκ νέου το ενδεχόμενο κράτησης (detention) για κάθε πλοίο που διαπιστώνεται ότι δεν συμμορφώνεται.
Από την 1η Μαρτίου, στα πλοία χωρίς συστήματα καθαρισμού καυσαερίων (Exhaust Gas Cleaning Systems) και με καύσιμα που δεν πληρούν τις προδιαγραφές θα επιβάλλονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις. Ήδη οι κυριότερες κρατικές λιμενικές αρχές, όπως τα Paris MoU, Tokyo MoU αλλά και η αμερικανική ακτοφυλακή (USCG), κατέστησαν σαφές ότι θα επιβάλουν αυστηρά την τήρηση των κανονισμών του ΙΜΟ.
Ο Guy Platten, γενικός γραμματέας του ICS, δήλωσε ότι «από την εισαγωγή του IMO 2020 την 1η Ιανουαρίου, τα πλοία έχουν λάβει μια περίοδο χάριτος, ενώ ο κλάδος μεταβαίνει σταδιακά σε καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο. Από την 1η Μαρτίου αυτό δεν θα ισχύει πλέον. Κάθε πλοίο που διαπιστώνεται ότι δεν συμμορφώνεται στον κανονισμό αντιμετωπίζει την προοπτική σοβαρών προστίμων, ακόμα και κράτησης. Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο έχει ενημερωθεί ότι οι κυριότερες αρχές επιθεώρησης των λιμένων, συμπεριλαμβανομένης της αμερικανικής ακτοφυλακής (USCG) και της Αυστραλιανής Υπηρεσίας για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (AMSA), έχουν καταστήσει σαφές ότι η κράτηση πλοίων που βρέθηκαν να μη συμμορφώνονται είναι και δυνατή και νομικά επιτρεπτή. Οι πληροφορίες που έχει λάβει ο ΙCS είναι ότι οι διαχειρίστριες εταιρείες είναι πλήρως συμβατές και έτοιμες για την 1η Μαρτίου. Εμείς απλώς υπενθυμίζουμε ότι οι νέοι κανόνες θα τεθούν σε ισχύ από την Κυριακή 1η Μαρτίου».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ