
Ο όμιλος CMA CGM, παγκόσμιος ηγέτης στον κλάδο των θαλάσσιων μεταφορών και πρωτοπόρος στην ενεργειακή μετάβαση του ναυτιλιακού κλάδου, πρόκειται να συμμετάσχει σε ένα πρόγραμμα για την καθιέρωση του υδρογόνου ως ναυτιλιακού καυσίμου του μέλλοντος.
Η CMA CGM αναμένεται να συνεργαστεί με το «Energy Observer», ένα πρώην σκάφος αγώνων, το οποίο έχει μετατραπεί σε πειραματική πλατφόρμα για τη δοκιμή των ενεργειακών πηγών του αύριο. Η συνεργασία έχει ως στόχο την ανάπτυξη καθαρότερων πηγών ενέργειας, οι οποίες θα εξαλείψουν τις εκπομπές CO2, τα αέρια του θερμοκηπίου και τους ατμοσφαιρικούς ρύπους, και επικεντρώνεται στη δοκιμή του υδρογόνου ως ναυτιλιακού καυσίμου.
Το υδρογόνο αποτελεί μια απεριόριστη πηγή ενέργειας, η οποία παράγει έως και τέσσερις φορές περισσότερη ενέργεια σε σχέση με τον άνθρακα και τρεις φορές περισσότερη σε σχέση με το ντίζελ. Το πράσινο υδρογόνο, το οποίο χρησιμοποιεί το «Energy Observer», παράγεται από θαλασσινό νερό, χρησιμοποιώντας ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ηλιακή, αιολική και υδροηλεκτρική), ενώ από την καύση του δεν παράγονται αέρια του θερμοκηπίου ή επιβλαβή σωματίδια.
Στο πλαίσιο της συνεργασίας, η CMA CGM πρόκειται να συνεισφέρει στην προσπάθεια για την προώθηση του υδρογόνου ως ναυτιλιακού καυσίμου του μέλλοντος, προσφέροντας τη βιομηχανική της εμπειρία και παρέχοντας την υποστήριξη ολόκληρου του παγκόσμιου δικτύου εφοδιαστικής που διαθέτει. Με αυτόν τον τρόπο, το «Energy Observer» θα μπορέσει να συνεχίσει τα ταξίδια του και τις δοκιμές νέων ενεργειακών λύσεων, ενισχύοντας την ευαισθητοποίηση σχετικά με την ενεργειακή μετάβαση του ναυτιλιακού κλάδου.
Φωτό: www.cmacgm-group.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ιράν άνοιξε σήμερα, Σάββατο 28 Ιουνίου, όλον τον εναέριο χώρο του για τις ξένες αεροπορικές εταιρείες που διέρχονται από αυτόν. Παρόλα αυτά, οι…
Το πρωί του Σαββάτου 28 Ιουνίου, το ταχύπλοο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Champions Jet 3» της Seajets προσέκρουσε στην προβλήτα του λιμένα της Πάρου. Βάσει ανακοίνωσης…
Η Bernhard Schulte Offshore ανακοίνωσε στις 26 Ιουνίου την παραλαβή ενός ακόμα πλοίου CSOV (Commissioning Service Operation Vessel) από τα ναυπηγεία Ulstein Verft της…
Έργα που αλλάζουν «εντελώς ριζικά» τη φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης θα παραδίδονται ή θα είναι στο τέλος τους μέχρι το τέλος του 2028 ή του…
Η στρατιωτική κινητικότητα, όπως και οι εμπορευματικές μεταφορές, εξαρτάται από διεθνείς διαδρόμους υψηλών επιδόσεων, που διευκολύνουν τα μεγαλύτερα και βαρύτερα τρένα. Όπως και στις…
Τα ναυπηγεία Imabari Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας ανακοίνωσαν πρόσφατα ότι εξαγόρασαν τον δεύτερο μεγαλύτερο ναυπηγικό όμιλο της χώρας, Japan Marine United Corp. (JMU). Σύμφωνα…
Θετικά σημάδια συνεχίζει να παρουσιάζει η spot ναυλαγορά των LNG carriers, παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι εξακολουθούν να βρίσκονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα.…
Η 110η Σύνοδος της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο από 18 έως 27 Ιουνίου 2025. Σήμερα, τελευταία ημέρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ