
Ο όμιλος CMA CGM, παγκόσμιος ηγέτης στον κλάδο των θαλάσσιων μεταφορών και πρωτοπόρος στην ενεργειακή μετάβαση του ναυτιλιακού κλάδου, πρόκειται να συμμετάσχει σε ένα πρόγραμμα για την καθιέρωση του υδρογόνου ως ναυτιλιακού καυσίμου του μέλλοντος.
Η CMA CGM αναμένεται να συνεργαστεί με το «Energy Observer», ένα πρώην σκάφος αγώνων, το οποίο έχει μετατραπεί σε πειραματική πλατφόρμα για τη δοκιμή των ενεργειακών πηγών του αύριο. Η συνεργασία έχει ως στόχο την ανάπτυξη καθαρότερων πηγών ενέργειας, οι οποίες θα εξαλείψουν τις εκπομπές CO2, τα αέρια του θερμοκηπίου και τους ατμοσφαιρικούς ρύπους, και επικεντρώνεται στη δοκιμή του υδρογόνου ως ναυτιλιακού καυσίμου.
Το υδρογόνο αποτελεί μια απεριόριστη πηγή ενέργειας, η οποία παράγει έως και τέσσερις φορές περισσότερη ενέργεια σε σχέση με τον άνθρακα και τρεις φορές περισσότερη σε σχέση με το ντίζελ. Το πράσινο υδρογόνο, το οποίο χρησιμοποιεί το «Energy Observer», παράγεται από θαλασσινό νερό, χρησιμοποιώντας ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ηλιακή, αιολική και υδροηλεκτρική), ενώ από την καύση του δεν παράγονται αέρια του θερμοκηπίου ή επιβλαβή σωματίδια.
Στο πλαίσιο της συνεργασίας, η CMA CGM πρόκειται να συνεισφέρει στην προσπάθεια για την προώθηση του υδρογόνου ως ναυτιλιακού καυσίμου του μέλλοντος, προσφέροντας τη βιομηχανική της εμπειρία και παρέχοντας την υποστήριξη ολόκληρου του παγκόσμιου δικτύου εφοδιαστικής που διαθέτει. Με αυτόν τον τρόπο, το «Energy Observer» θα μπορέσει να συνεχίσει τα ταξίδια του και τις δοκιμές νέων ενεργειακών λύσεων, ενισχύοντας την ευαισθητοποίηση σχετικά με την ενεργειακή μετάβαση του ναυτιλιακού κλάδου.
Φωτό: www.cmacgm-group.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 30 Μαΐου έλαβε χώρα η παράδοση του «Kohzan Maru VII», του πρώτου πλοίου μεταφοράς μεθανόλης διπλού καυσίμου, το οποίο εισέρχεται σε συμβόλαιο μακράς…
Η Ουκρανία θα χρειαστεί τουλάχιστον €500 εκατ. για να ανοικοδομήσει τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις υποδομών στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας που καταστράφηκαν ολοσχερώς μετά τις…
H ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας προβλέπεται να παραμείνει ανθεκτική, με το ΑΕΠ να αυξάνεται 2% το 2025 και 2,1% το 2026, χάρη στις επενδύσεις…
Μετά την ανακοίνωση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την επιβολή δασμών 50% σε όλες τις εισαγωγές χάλυβα, εντείνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις αυτής…
Σε συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας που θα πρωταγωνιστήσει στη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου αερίου κατέληξαν οι Solvang ASA και ένα fund που διαχειρίζεται η…
Με σταθερό βήμα προς ένα βιώσιμο μέλλον, το λιμάνι της Κλαϊπέντα θέτει νέα πρότυπα όχι μόνο για τη λιμενική βιομηχανία της Λιθουανίας αλλά και…
Το outlook της αγοράς δεξαμενόπλοιων παραμένει θολό, με πληθώρα διαφορετικών παραγόντων να επιδρούν στη ζήτηση. Ειδικότερα, όπως αναφέρει έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, ο σκοτεινός…
Η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της παγκόσμιας στρατηγικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, η πράσινη μετάβαση, δεν μπορεί να επιτευχθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ