
Ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου η παραχώρηση της μαρίνας Χίου – η πρώτη αξιοποίηση μαρίνας – γεγονός που θα συμβάλει στην τουριστική αναβάθμιση της περιοχής, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Τουρισμού.
Το ΤΑΙΠΕΔ παραχώρησε, κατά τα προβλεπόμενα, το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης της μαρίνας Χίου για 40 χρόνια στην εταιρεία ειδικού σκοπού «Μαρίνα Χίου ΑΕ» του επενδυτικού σχήματος «AVLUM ENTERPRISES COMPANY LIMITED-ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΙ ΗΛΙΑΣ Δ.ΤΕΦΑΣ ΝΑΥΠΗΓΟΠΛΑΣΤΙΚΗ Α.Ε.Β.Ε – ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΜΑΡΙΝΑ Α.Ε. και ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΛΙΜΕΝΑΣ ΠΡΕΒΕΖΑΣ Α.Ε. ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΚΟΠΟΥ».
Είχε προηγηθεί η υπογραφή από τον υπουργό Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη και τους εκπροσώπους του επενδυτικού σχήματος του Πρωτοκόλλου παράδοσης – παραλαβής της Μαρίνας Χίου, και η καταβολή εφάπαξ ποσού, ύψους 600.000 ευρώ, από συνολικό τίμημα τουλάχιστον 6.213.615 ευρώ, που έχει συμφωνηθεί.
Υπενθυμίζεται ότι παραχωρείται το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης της μαρίνας Χίου για 40 χρόνια στην εταιρεία ειδικού σκοπού που ανέλαβε την αξιοποίησή της και προβλέπεται η εταιρεία να υλοποιήσει εντός της επόμενης 4ετίας ένα ευρύ επενδυτικό πλάνο με στόχο τον εκσυγχρονισμό της μαρίνας, αναβαθμίζοντας ταυτόχρονα τη συνολική εικόνα της περιοχής.
Υπολογίζεται, ότι στην πλήρη ανάπτυξή της, η μαρίνα Χίου θα προσφέρει 180 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη αναψυχής μήκους μέχρι 25 μέτρα και έως 6.900 τ.μ. στεγασμένων εγκαταστάσεων για χρήσεις τουρισμού-αναψυχής. Στο πλαίσιο των επενδύσεων προβλέπεται η αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών, η καθαίρεση του υφάλου στην είσοδο της μαρίνας, η τοποθέτηση μόνιμων αγκυροβολίων, δεστρών και πυργίσκων παροχών στα σκάφη, καθώς και η κατασκευή όλων των αναγκαίων υποδομών στη χερσαία ζώνη με κυριότερη τη διαμόρφωση του εσωτερικού οδικού δικτύου και της εισόδου, καθώς και των θέσεων στάθμευσης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ