
Η Μαλαισία έστειλε 150 εμπορευματοκιβώτια γεμάτα με παράνομα πλαστικά απορρίμματα πίσω στις χώρες προέλευσής τους, ανακοίνωσαν τη Δευτέρα 20 Ιανουαρίου οι αρχές της χώρας υπογραμμίζοντας ότι δεν επιθυμούν να γίνουν «χωματερή» των ανεπτυγμένων κρατών.
Οι χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν τη μαζική άφιξη εμπορευματοκιβωτίων με απορρίμματα μετά την απόφαση της Κίνας το 2018 να σταματήσει την εισαγωγή πλαστικών απορριμμάτων, γεγονός που ανάγκασε τις ανεπτυγμένες χώρες να αναζητήσουν άλλους προορισμούς για τα απορρίμματά τους.
Οι αρχές της Μαλαισίας «θα λάβουν τα απαραίτητα μέτρα για να διασφαλίσουν ότι η χώρα δεν θα γίνει η χωματερή του κόσμου», υπογράμμισε η υπουργός Περιβάλλοντος Γιέο Μπι Γιν.
Το υπουργείο Περιβάλλοντος «θα συνεχίσει να μάχεται κατά της ρύπανσης, κυρίως των πλαστικών απορριμμάτων», τόνισε η ίδια μιλώντας στους δημοσιογράφους από την πόλη Μπάτεργουορθ, όπου βρίσκεται το μεγαλύτερο λιμάνι της βόρειας Μαλαισίας και από όπου αναχώρησαν πολλά εμπορευματοκιβώτια.
Η Μαλαισία ανακοίνωσε ότι έστειλε πίσω στις χώρες προέλευσής τους 150 εμπορευματοκιβώτια τα οποία περιείχαν περίπου 3.737 τόνους απορριμμάτων, εκ των οποίων 43 στη Γαλλία, 42 στη Βρετανία, 17 στις ΗΠΑ και 11 στον Καναδά.
Οι αρχές της χώρας σκοπεύουν να στείλουν πίσω στις χώρες προέλευσής τους άλλα 110 εμπορευματοκιβώτια σύντομα, ανάμεσά τους και 60 στις ΗΠΑ, εξήγησε η υπουργός Περιβάλλοντος.
Η ίδια τόνισε ότι οι χώρες εξαγωγής των απορριμμάτων και ναυτιλιακές εταιρείες έχουν αναλάβει το κόστος της επιστροφής των πλαστικών απορριμμάτων στις χώρες προέλευσής τους.
Η παγκόσμια αγορά ανακύκλωσης βυθίστηκε στο χάος μετά την απόφαση της Κίνας το 2018 να κλείσει την πόρτα της στα περισσότερα είδη πλαστικών απορριμμάτων. Πολλές κινεζικές εταιρείες ανακύκλωσης μετακόμισαν στη Μαλαισία, φέροντας μαζί τους τεράστιο όγκο πλαστικών απορριμμάτων, συχνά παράνομων.
Όμως η ικανότητα ανακύκλωσης της Μαλαισίας είναι πολύ μικρότερη από τον όγκο των απορριμμάτων που φτάνουν στη χώρα.
Πολλές άλλες χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας, όπως η Ινδονησία και οι Φιλιππίνες, έχουν επίσης ξεκινήσει να στέλνουν πίσω τα πλαστικά απορρίμματα που τους εξάγουν ανεπτυγμένα κράτη.
Πηγή: AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ