
Η Μαλαισία έστειλε 150 εμπορευματοκιβώτια γεμάτα με παράνομα πλαστικά απορρίμματα πίσω στις χώρες προέλευσής τους, ανακοίνωσαν τη Δευτέρα 20 Ιανουαρίου οι αρχές της χώρας υπογραμμίζοντας ότι δεν επιθυμούν να γίνουν «χωματερή» των ανεπτυγμένων κρατών.
Οι χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν τη μαζική άφιξη εμπορευματοκιβωτίων με απορρίμματα μετά την απόφαση της Κίνας το 2018 να σταματήσει την εισαγωγή πλαστικών απορριμμάτων, γεγονός που ανάγκασε τις ανεπτυγμένες χώρες να αναζητήσουν άλλους προορισμούς για τα απορρίμματά τους.
Οι αρχές της Μαλαισίας «θα λάβουν τα απαραίτητα μέτρα για να διασφαλίσουν ότι η χώρα δεν θα γίνει η χωματερή του κόσμου», υπογράμμισε η υπουργός Περιβάλλοντος Γιέο Μπι Γιν.
Το υπουργείο Περιβάλλοντος «θα συνεχίσει να μάχεται κατά της ρύπανσης, κυρίως των πλαστικών απορριμμάτων», τόνισε η ίδια μιλώντας στους δημοσιογράφους από την πόλη Μπάτεργουορθ, όπου βρίσκεται το μεγαλύτερο λιμάνι της βόρειας Μαλαισίας και από όπου αναχώρησαν πολλά εμπορευματοκιβώτια.
Η Μαλαισία ανακοίνωσε ότι έστειλε πίσω στις χώρες προέλευσής τους 150 εμπορευματοκιβώτια τα οποία περιείχαν περίπου 3.737 τόνους απορριμμάτων, εκ των οποίων 43 στη Γαλλία, 42 στη Βρετανία, 17 στις ΗΠΑ και 11 στον Καναδά.
Οι αρχές της χώρας σκοπεύουν να στείλουν πίσω στις χώρες προέλευσής τους άλλα 110 εμπορευματοκιβώτια σύντομα, ανάμεσά τους και 60 στις ΗΠΑ, εξήγησε η υπουργός Περιβάλλοντος.
Η ίδια τόνισε ότι οι χώρες εξαγωγής των απορριμμάτων και ναυτιλιακές εταιρείες έχουν αναλάβει το κόστος της επιστροφής των πλαστικών απορριμμάτων στις χώρες προέλευσής τους.
Η παγκόσμια αγορά ανακύκλωσης βυθίστηκε στο χάος μετά την απόφαση της Κίνας το 2018 να κλείσει την πόρτα της στα περισσότερα είδη πλαστικών απορριμμάτων. Πολλές κινεζικές εταιρείες ανακύκλωσης μετακόμισαν στη Μαλαισία, φέροντας μαζί τους τεράστιο όγκο πλαστικών απορριμμάτων, συχνά παράνομων.
Όμως η ικανότητα ανακύκλωσης της Μαλαισίας είναι πολύ μικρότερη από τον όγκο των απορριμμάτων που φτάνουν στη χώρα.
Πολλές άλλες χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας, όπως η Ινδονησία και οι Φιλιππίνες, έχουν επίσης ξεκινήσει να στέλνουν πίσω τα πλαστικά απορρίμματα που τους εξάγουν ανεπτυγμένα κράτη.
Πηγή: AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ