
Η Μαλαισία έστειλε 150 εμπορευματοκιβώτια γεμάτα με παράνομα πλαστικά απορρίμματα πίσω στις χώρες προέλευσής τους, ανακοίνωσαν τη Δευτέρα 20 Ιανουαρίου οι αρχές της χώρας υπογραμμίζοντας ότι δεν επιθυμούν να γίνουν «χωματερή» των ανεπτυγμένων κρατών.
Οι χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν τη μαζική άφιξη εμπορευματοκιβωτίων με απορρίμματα μετά την απόφαση της Κίνας το 2018 να σταματήσει την εισαγωγή πλαστικών απορριμμάτων, γεγονός που ανάγκασε τις ανεπτυγμένες χώρες να αναζητήσουν άλλους προορισμούς για τα απορρίμματά τους.
Οι αρχές της Μαλαισίας «θα λάβουν τα απαραίτητα μέτρα για να διασφαλίσουν ότι η χώρα δεν θα γίνει η χωματερή του κόσμου», υπογράμμισε η υπουργός Περιβάλλοντος Γιέο Μπι Γιν.
Το υπουργείο Περιβάλλοντος «θα συνεχίσει να μάχεται κατά της ρύπανσης, κυρίως των πλαστικών απορριμμάτων», τόνισε η ίδια μιλώντας στους δημοσιογράφους από την πόλη Μπάτεργουορθ, όπου βρίσκεται το μεγαλύτερο λιμάνι της βόρειας Μαλαισίας και από όπου αναχώρησαν πολλά εμπορευματοκιβώτια.
Η Μαλαισία ανακοίνωσε ότι έστειλε πίσω στις χώρες προέλευσής τους 150 εμπορευματοκιβώτια τα οποία περιείχαν περίπου 3.737 τόνους απορριμμάτων, εκ των οποίων 43 στη Γαλλία, 42 στη Βρετανία, 17 στις ΗΠΑ και 11 στον Καναδά.
Οι αρχές της χώρας σκοπεύουν να στείλουν πίσω στις χώρες προέλευσής τους άλλα 110 εμπορευματοκιβώτια σύντομα, ανάμεσά τους και 60 στις ΗΠΑ, εξήγησε η υπουργός Περιβάλλοντος.
Η ίδια τόνισε ότι οι χώρες εξαγωγής των απορριμμάτων και ναυτιλιακές εταιρείες έχουν αναλάβει το κόστος της επιστροφής των πλαστικών απορριμμάτων στις χώρες προέλευσής τους.
Η παγκόσμια αγορά ανακύκλωσης βυθίστηκε στο χάος μετά την απόφαση της Κίνας το 2018 να κλείσει την πόρτα της στα περισσότερα είδη πλαστικών απορριμμάτων. Πολλές κινεζικές εταιρείες ανακύκλωσης μετακόμισαν στη Μαλαισία, φέροντας μαζί τους τεράστιο όγκο πλαστικών απορριμμάτων, συχνά παράνομων.
Όμως η ικανότητα ανακύκλωσης της Μαλαισίας είναι πολύ μικρότερη από τον όγκο των απορριμμάτων που φτάνουν στη χώρα.
Πολλές άλλες χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας, όπως η Ινδονησία και οι Φιλιππίνες, έχουν επίσης ξεκινήσει να στέλνουν πίσω τα πλαστικά απορρίμματα που τους εξάγουν ανεπτυγμένα κράτη.
Πηγή: AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ