
Χωρίς έκπληξη αντέδρασε ο τοπικός Τύπος της Νότιας Κορέας στην είδηση ότι οι αρμόδιες κορεατικές αρχές για τον ανταγωνισμό επέβαλαν βαριά πρόστιμα σε έξι εταιρείες στον κλάδο φορτοεκφόρτωσης βαρέων φορτίων στη Νότια Κορέα. Τα πρόστιμα επιβλήθηκαν στις εταιρείες Dongbang, CJ Logistics, Sebang, Global, KCTC και Korea Logistics για δημιουργία καρτέλ ως προς την υποβολή προσφορών προς τη Hyundai Heavy Industries (HHI), τον μεγαλύτερο όμιλο ναυπηγείων της χώρας.
Το συνολικό πρόστιμο ξεπερνά τα 5,87 εκατ. δολάρια ΗΠΑ και αφορά την, σε διάστημα 14 ετών, σύναψη τυπικών και άτυπων συμφωνιών μεταξύ των έξι ανταγωνιστριών εταιρειών, ορίζοντας κοινές τιμές προσφερόμενων υπηρεσιών και προϊόντων. Το μεγαλύτερο χρηματικό πρόστιμο επιβλήθηκε στην Dongbang ($2,34 εκατ.), ενώ ακολούθησε αυτό στη Sebang ($1,6 εκατ.
Αν και από το 2005 η HHI υιοθετεί μια ανοικτή διαδικασία υποβολής προσφορών για τις μεταφορές βαρέων οχημάτων, η Εθνική Επιτροπή Ανταγωνισμού (FTC) έκρινε ότι οι έξι εταιρείες εκμεταλλεύονταν, μέχρι και το 2018, τη συγκεκριμένη αγορά μέσω αθέμιτων πρακτικών: σε ορισμένες περιπτώσεις όριζαν κοινές τιμές στις προσφορές τους, διαχώριζαν και διένειμαν προκαταβολικά μεταξύ τους τις υποβληθείσες προτάσεις που ενδιέφεραν κάθε εταιρεία ή δεν επέτρεπαν, μέσω κοινής κατάθεσης προτάσεων, σε νεοεισερχόμενους να υποβάλουν χαμηλότερες σε κόστος προσφορές. Τα μεγαλύτερα πρόστιμα επιβλήθηκαν στην Dongbang και ακολούθως στη Sebang.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ