
O αυστραλιανός κολοσσός BHP θα προβεί σε μια κίνηση-ορόσημο, καθώς αναμένεται να ναυπηγήσει τον πρώτο στόλο φορτηγών πλοίων που θα κινείται αποκλειστικά με τη χρήση LNG.
Όπως αναφέρουν ΜΜΕ της Αυστραλίας, η BHP εξετάζει ήδη 17 προτάσεις από παραγωγούς φυσικού αερίου, ναυπηγεία και τραπεζικά ιδρύματα, προκειμένου να προχωρήσει στη σύναψη συμφωνίας, η οποία αναμένεται να οριστικοποιηθεί στις αρχές Μαρτίου.
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία ζει τις πρώτες ημέρες μιας μεγάλης πρόκλησης που ακούει στο όνομα «sulphur cap», η BHP, που αποτελεί μία εκ των κορυφαίων ναυλωτών bulk carriers του κόσμου, προσβλέπει να δημιουργήσει τον δικό της στόλο για τη μεταφορά έως και 27 εκατ. τόνων iron ore προς την Ασία.
Ο αντιπρόεδρος της BHP Maritime, Rashpal Bhatti, ανέφερε ότι η πρόωση πλοίων με LNG είναι αποδοτικότερη απ’ ό,τι με diesel για τη μείωση των εκπομπών SOx, NOx και CO2. O ίδιος επιβεβαίωσε ότι η BHP έχει έρθει σε επικοινωνία με τράπεζες, ναυπηγεία και επιχειρηματίες για τη ναυπήγηση των πλοίων αυτών, με το ενδιαφέρον να είναι μεγάλο. Μεταξύ των εταιρειών που καλοβλέπουν το project της BHP είναι η Pavilion, η Shell και η Woodside.
Να σημειωθεί ότι και στο παρελθόν η BHP έχει δείξει το πράσινο πρόσωπό της, καθώς πρόσφατα υπέγραψε τέσσερα νέα συμβόλαια για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας σε ορυχεία χαλκού στη Χιλή μέσω της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας από το 2021.
Φωτό: Christo Anestev/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ