
Η επερχόμενη mega-συγχώνευση των νοτιοκορεατικών ναυπηγείων Hyundai Heavy Industries Co. (HHI) και Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) έχει φέρει σωρεία αντιδράσεων αναφορικά με τη διατήρηση των συνθηκών πλήρους ανταγωνισμού στη βιομηχανία.
Έτσι, μετά τις αρχές ανταγωνισμού της Σιγκαπούρης, που πρόσφατα έκρουσαν τον κώδωνα του κινδύνου για τον «γάμο» των δύο κορυφαίων ναυπηγείων της Νότιας Κορέας, τα αρμόδια τμήματα της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της ΕΕ πρόκειται να διενεργήσουν λεπτομερή αξιολόγηση για την ενοποίηση HHI-DSME.
Αξιωματούχοι των Βρυξελλών αναφέρουν χαρακτηριστικά ότι «υπάρχουν μονοπωλιακά καμπανάκια από τη συμφωνία HHI-DSME» και προσθέτουν ότι η αξιολόγηση της ΕΕ θα διαρκέσει έξι μήνες και θα ξεκινήσει εντός του Δεκεμβρίου.
Διαφαίνεται λοιπόν ότι όλο και περισσότερες αρχές κρατών ενίστανται στη συγχώνευση που θα δημιουργήσει τον μεγαλύτερο ναυπηγικό όμιλο στην ιστορία, δεδομένου ότι δύο αυτά ναυπηγεία συνδυαστικά αντιπροσωπεύουν το 52% των παραγγελιών LNG, ενώ συνολικά κατέχουν μερίδιο αγοράς 20%.
Μέχρι στιγμής μόνο οι αρχές ανταγωνισμού του Καζακστάν έδωσαν το πράσινο φως για την ενοποίηση των DSME και HHI στα τέλη Οκτωβρίου, ενώ νομοθέτες άλλων χωρών εξετάζουν εξονυχιστικά τις λεπτομέρειες της συγχώνευσης, προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα αθέμιτου ανταγωνισμού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ