
Έως τα τέλη Οκτωβρίου, η Kίνα είχε υπογράψει 197 συμφωνίες για το Belt and Road με 137 χώρες και 30 διεθνείς οργανισμούς, σύμφωνα με τα όσα δημοσιοποίησε πρόσφατα η China’s National Development and Reform Commission.
Κατά τους πρώτους δέκα μήνες του έτους, η αξία του εμπορίου μεταξύ της Κίνας και των χωρών που συμμετέχουν στο Belt and Road ανήλθε στα $950 δις, ενώ οι άμεσες κινεζικές επενδύσεις στις χώρες αυτές έχουν αγγίξει τα $10 δις.
Όπως σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση, η κατασκευή των σιδηροδρομικών δικτύων Κίνα-Λάος, Κίνα-Ταϊλάνδη, Ουγγαρία-Σερβία, καθώς επίσης και της σύνδεσης υψηλών ταχυτήτων Τζακάρτα-Μπαντούνγκ, σημειώνει σταθερή πρόοδο. Παράλληλα, τα λιμενικά projects σε Χαμπάντοτα, Χαλίφα, Πειραιά και Γκουάνταρ συνεχίζονται με αμείωτους ρυθμούς, αναφέρει η Επιτροπή.
To Γκουάνταρ αποτελεί λιμάνι βαθέων υδάτων του Πακιστάν στην Αραβική Θάλασσα και εντάσσεται στο «China-Pakistan Economic Corridor». Μάλιστα, πρόσφατα ο Πακιστανός υπουργός Εξωτερικών, Shah Mahmood Qureshi, εξήρε την κινεζική πρωτοβουλία του Νέου Δρόμου του Μεταξιού, σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι «πρόκειται για το μοναδικό και πλέον αποδοτικό όργανο διεθνούς συνεργασίας και παγκοσμιοποίησης». Ο ίδιος επισήμανε ότι είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι το Belt and Road συνδέει τρεις ηπείρους και 4 δις ανθρώπους που ζουν σε αυτές.
Από την άλλη, αναλυτές εκφράζουν ανοιχτά τις ανησυχίες τους για τα σχέδια επέκτασης των Κινέζων στο Πακιστάν (και όχι μόνο), καθώς θεωρούν ότι, μέσω της επένδυσης στο λιμάνι Γκουάνταρ, ο ασιατικός γίγαντας προσβλέπει στην εγκατάσταση ναυτικής βάσης.
Σε κάθε περίπτωση, η εξάπλωση του Κινεζικού Δράκου αγγίζει όλα τα μήκη και πλάτη της γης. Στις 28 Νοεμβρίου, μάλιστα, αναμένεται να εγκαινιαστεί μια νέα τακτική γραμμή μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ του Βουχάν, πρωτεύουσας της επαρχίας Χουμπέι της κεντρικής Κίνας, και της Ιαπωνίας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε πρόσφατα ένα κρίσιμο μέτρο για την ενίσχυση της θαλάσσιας ασφάλειας και της προστασίας του περιβάλλοντος γύρω από τις ακτές της…
Με μια φαντασμαγορική τελετή γιόρτασε πρόσφατα η Disney Cruise Line την καθέλκυση του «Disney Adventure», σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την κατασκευή του νεότευκτου κρουαζιερόπλοιου.…
Σε σχετικά θετικό μομέντουμ κυμαίνεται η ναυλαγορά των LPG carriers, και δη εκείνη των Very Large Gas Carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της…
To «MSC DILETTA», ULCS Megamax με μεταφορική ικανότητα 23.782 TEUs, αποτελεί πλέον το μεγαλύτερο containership που έδεσε σε λιμάνι της Δυτικής Αφρικής και συγκεκριμένα…
Την έναρξη της φετινής καλοκαιρινής σεζόν της στην Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο γιόρτασε η MSC Cruises, με μια ειδική εκδήλωση για την κοινότητα…
Τεράστια έκρηξη, την οποία πιθανόν προκάλεσε ανάφλεξη χημικών υλικών, σκότωσε τουλάχιστον 18 ανθρώπους και τραυμάτισε περισσότερους από 700, χθες Σάββατο, στο μεγαλύτερο λιμάνι του…
Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι σκοτώθηκαν σήμερα από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε στο λιμάνι Σαχίντ Ρατζάι της πόλης Μπαντάρ Αμπάς στο νότιο Ιράν, σύμφωνα με…
Ο αριθμός των τραυματιών από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε νωρίτερα σήμερα στο λιμάνι Σαζίντ Ρατζάι, στην πόλη Μπαντάρ Αμπάς του Ιράν, ανήλθε σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ