
Έως τα τέλη Οκτωβρίου, η Kίνα είχε υπογράψει 197 συμφωνίες για το Belt and Road με 137 χώρες και 30 διεθνείς οργανισμούς, σύμφωνα με τα όσα δημοσιοποίησε πρόσφατα η China’s National Development and Reform Commission.
Κατά τους πρώτους δέκα μήνες του έτους, η αξία του εμπορίου μεταξύ της Κίνας και των χωρών που συμμετέχουν στο Belt and Road ανήλθε στα $950 δις, ενώ οι άμεσες κινεζικές επενδύσεις στις χώρες αυτές έχουν αγγίξει τα $10 δις.
Όπως σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση, η κατασκευή των σιδηροδρομικών δικτύων Κίνα-Λάος, Κίνα-Ταϊλάνδη, Ουγγαρία-Σερβία, καθώς επίσης και της σύνδεσης υψηλών ταχυτήτων Τζακάρτα-Μπαντούνγκ, σημειώνει σταθερή πρόοδο. Παράλληλα, τα λιμενικά projects σε Χαμπάντοτα, Χαλίφα, Πειραιά και Γκουάνταρ συνεχίζονται με αμείωτους ρυθμούς, αναφέρει η Επιτροπή.
To Γκουάνταρ αποτελεί λιμάνι βαθέων υδάτων του Πακιστάν στην Αραβική Θάλασσα και εντάσσεται στο «China-Pakistan Economic Corridor». Μάλιστα, πρόσφατα ο Πακιστανός υπουργός Εξωτερικών, Shah Mahmood Qureshi, εξήρε την κινεζική πρωτοβουλία του Νέου Δρόμου του Μεταξιού, σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι «πρόκειται για το μοναδικό και πλέον αποδοτικό όργανο διεθνούς συνεργασίας και παγκοσμιοποίησης». Ο ίδιος επισήμανε ότι είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι το Belt and Road συνδέει τρεις ηπείρους και 4 δις ανθρώπους που ζουν σε αυτές.
Από την άλλη, αναλυτές εκφράζουν ανοιχτά τις ανησυχίες τους για τα σχέδια επέκτασης των Κινέζων στο Πακιστάν (και όχι μόνο), καθώς θεωρούν ότι, μέσω της επένδυσης στο λιμάνι Γκουάνταρ, ο ασιατικός γίγαντας προσβλέπει στην εγκατάσταση ναυτικής βάσης.
Σε κάθε περίπτωση, η εξάπλωση του Κινεζικού Δράκου αγγίζει όλα τα μήκη και πλάτη της γης. Στις 28 Νοεμβρίου, μάλιστα, αναμένεται να εγκαινιαστεί μια νέα τακτική γραμμή μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ του Βουχάν, πρωτεύουσας της επαρχίας Χουμπέι της κεντρικής Κίνας, και της Ιαπωνίας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ