
Mία ακόμα φορά φαίνεται πως διασταυρώνουν τα ξίφη τους Ουάσιγκτον και Πεκίνο, με την αμερικανική κρατική διοίκηση να καλοβλέπει στη Λατινική Αμερική έναν αμερικανικό «Δρόμο του Μεταξιού».
Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου, Αμερικανοί αξιωματούχοι θα επισκεφθούν χώρες της Λατινικής Αμερικής την τρέχουσα εβδομάδα, προκειμένου να διερευνήσουν το ενδεχόμενο επενδύσεων σε projects υποδομών. Ο στόχος της Ουάσιγκτον είναι σαφής: να ανταγωνιστούν το Belt and Road Initiative της κινεζικής πρωτοβουλίας, αξίας πολλών τρισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η αποστολή, με επικεφαλής τον αναπληρωτή σύμβουλο εθνικής ασφάλειας Daleep Singh, θα επισκεφθεί την Κολομβία, όπου θα πραγματοποιήσει συνάντηση με τον πρόεδρο Ivan Duque, πριν τελικά μεταβεί σε Εκουαδόρ και Παναμά.
Η συγκεκριμένη ομάδα είναι επιφορτισμένη με το να κάνει πράξη το Build Back Better World (B3W), μια πρωτοβουλία επενδύσεων σε υποδομές η οποία ανακοινώθηκε από το G7 τον περασμένο Ιούνιο.
Πέραν των προαναφερθεισών συναντήσεων, η αμερικανική αποστολή θα συνομιλήσει και με τον ιδιωτικό τομέα και την «κοινωνία των πολιτών».
Αξίζει να σημειωθεί ότι, στις αρχές του 2022, θα λάβει χώρα επίσημη εκδήλωση για την έναρξη του B3W, στην οποία θα αποκαλυφθούν λεπτομέρειες για τα πρώτα projects υποδομών.
Η αμερικανική πλευρά θα κορυφώσει τις επαφές της το επόμενο διάστημα στη Σύνοδο Κορυφής των G20 και στο COP26, στο οποίο επίσης θα συμμετάσχει η Κίνα.
Υπενθυμίζεται ότι το Belt and Road Initiative (BRI), το οποίο ξεκίνησε το 2013 με πρωτοβουλία του προέδρου Xi, περιλαμβάνει επενδύσεις σε υποδομές όπως λιμάνια, σιδηροδρόμους κ.ά. σε πάνω από 100 χώρες.
Δεν είναι ωστόσο λίγες οι φορές που το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει δεχτεί δριμεία κριτική από τη Δύση λόγω των οικονομικών συνθηκών υπό τις οποίες αναπτύσσεται αλλά και λόγω του περιβαλλοντικού αντικτύπου του.
Φωτό: Grebmot/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ