
Mία ακόμα φορά φαίνεται πως διασταυρώνουν τα ξίφη τους Ουάσιγκτον και Πεκίνο, με την αμερικανική κρατική διοίκηση να καλοβλέπει στη Λατινική Αμερική έναν αμερικανικό «Δρόμο του Μεταξιού».
Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου, Αμερικανοί αξιωματούχοι θα επισκεφθούν χώρες της Λατινικής Αμερικής την τρέχουσα εβδομάδα, προκειμένου να διερευνήσουν το ενδεχόμενο επενδύσεων σε projects υποδομών. Ο στόχος της Ουάσιγκτον είναι σαφής: να ανταγωνιστούν το Belt and Road Initiative της κινεζικής πρωτοβουλίας, αξίας πολλών τρισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η αποστολή, με επικεφαλής τον αναπληρωτή σύμβουλο εθνικής ασφάλειας Daleep Singh, θα επισκεφθεί την Κολομβία, όπου θα πραγματοποιήσει συνάντηση με τον πρόεδρο Ivan Duque, πριν τελικά μεταβεί σε Εκουαδόρ και Παναμά.
Η συγκεκριμένη ομάδα είναι επιφορτισμένη με το να κάνει πράξη το Build Back Better World (B3W), μια πρωτοβουλία επενδύσεων σε υποδομές η οποία ανακοινώθηκε από το G7 τον περασμένο Ιούνιο.
Πέραν των προαναφερθεισών συναντήσεων, η αμερικανική αποστολή θα συνομιλήσει και με τον ιδιωτικό τομέα και την «κοινωνία των πολιτών».
Αξίζει να σημειωθεί ότι, στις αρχές του 2022, θα λάβει χώρα επίσημη εκδήλωση για την έναρξη του B3W, στην οποία θα αποκαλυφθούν λεπτομέρειες για τα πρώτα projects υποδομών.
Η αμερικανική πλευρά θα κορυφώσει τις επαφές της το επόμενο διάστημα στη Σύνοδο Κορυφής των G20 και στο COP26, στο οποίο επίσης θα συμμετάσχει η Κίνα.
Υπενθυμίζεται ότι το Belt and Road Initiative (BRI), το οποίο ξεκίνησε το 2013 με πρωτοβουλία του προέδρου Xi, περιλαμβάνει επενδύσεις σε υποδομές όπως λιμάνια, σιδηροδρόμους κ.ά. σε πάνω από 100 χώρες.
Δεν είναι ωστόσο λίγες οι φορές που το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει δεχτεί δριμεία κριτική από τη Δύση λόγω των οικονομικών συνθηκών υπό τις οποίες αναπτύσσεται αλλά και λόγω του περιβαλλοντικού αντικτύπου του.
Φωτό: Grebmot/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Capital-Executive Ship Management Corp. ολοκλήρωσε με επιτυχία τη διαδικασία νηολόγησης του bulk carrier M/V «ARISTOMENIS» (Φ/Γ “ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ”) στο ελληνικό νηολόγιο. Το M/V «ARISTOMENIS»…
Η Hellenic Seaplanes προσθαλασσώθηκε στο λιμάνι του Βόλου, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στις θαλάσσιες αερομεταφορές. Το υδροπλάνο της εταιρείας προσέγγισε την κεντρική προβλήτα μπροστά…
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ