
Η συνεχιζόμενη επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης στο διεθνές εμπόριο φαίνεται, στην τελευταία έκθεση της BIMCO, να επηρεάζει τη ζήτηση στη θαλάσσια μεταφορά τόσο για το εναπομείναν διάστημα του 2019 όσο και για το 2020.
Οι προσδοκίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (WTΟ) για την ανάπτυξη του διεθνούς εμπορίου για το 2020 επαναπροσδιορίστηκαν στο 2,7% σε σχέση με την αρχική πρόβλεψη του 3%. H BIMCO υπογραμμίζει πως ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ–Κίνας δεν επηρεάζει μόνο τις οικονομίες των δύο χωρών, αλλά και το ευρύτερο εμπορικό φάσμα, καθώς και το θαλάσσιο εμπόριο.
Η έκθεση κάνει ειδική αναφορά στις εξελίξεις και στις προοπτικές της αγοράς των δεξαμενόπλοιων, επισημαίνοντας πως η ναυλαγορά θα πιεστεί ξανά στο τέλος του δ΄ τριμήνου του 2019, που θα σημαίνει αυτόματα τη λήξη της εποχικότητας στη ζήτηση πετρελαίου αλλά και την αρχή του κανονιστικού πλαισίου του ΙΜΟ για τις εκπομπές θείου.
Αναφορά γίνεται και στη ραγδαία άνοδο των ναύλων στα υπερδεξαμενόπλοια τον προηγούμενο μήνα, που οδηγήθηκε από έναν δυναμικό συνδυασμό γεωπολιτικών γεγονότων (Βενεζουέλα, COSCO και αναταραχές στον Περσικό Κόλπο) όσο και από άνοδο της ζήτησης αργού από τα διυλιστήρια, με στόχο την παραγωγή καυσίμων συμβατών στη νέα πραγματικότητα του 2020.
Η ανάπτυξη του στόλου κατά 4,8% το 2019 και οι χαμηλές διαλύσεις φέρνουν μετριοπάθεια στις προβλέψεις για την εξέλιξη της ναυλαγοράς.
Από την άλλη, ο OPEC θα μειώσει την παραγωγή του κατά 1 εκατ. βαρέλια, στα 29 εκατ. βαρέλια, για το 2020, με την παραγωγή του να περιορίζεται έως το 2024 (ΙΕΑ). Αυτή η πτώση βέβαια φαίνεται να εξυπηρετεί τον ναυτιλιακό κλάδο, καθώς θα αντισταθμιστεί από την αμερικανική παραγωγή, που αυξάνει στην ουσία την προσφορά λόγω των μεγαλύτερων αποστάσεων που προκύπτουν στο εμπόριο αργού από τις εξαγωγές των ΗΠΑ.
Αν και τα επιπρόσθετα κόστη αναμένονται δυσβάσταχτα, είναι πραγματικότητα ότι η αγορά των δεξαμενόπλοιων, και κυρίως των MRs, είναι ο μόνος ναυτιλιακός κλάδος που φαίνεται να ευνοείται σε πρώτη φάση από την εφαρμογή των νέων κανονισμών του ΙΜΟ τη νέα χρονιά.
Φωτό: Tom Fisk/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ