
Η συνεχιζόμενη επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης στο διεθνές εμπόριο φαίνεται, στην τελευταία έκθεση της BIMCO, να επηρεάζει τη ζήτηση στη θαλάσσια μεταφορά τόσο για το εναπομείναν διάστημα του 2019 όσο και για το 2020.
Οι προσδοκίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (WTΟ) για την ανάπτυξη του διεθνούς εμπορίου για το 2020 επαναπροσδιορίστηκαν στο 2,7% σε σχέση με την αρχική πρόβλεψη του 3%. H BIMCO υπογραμμίζει πως ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ–Κίνας δεν επηρεάζει μόνο τις οικονομίες των δύο χωρών, αλλά και το ευρύτερο εμπορικό φάσμα, καθώς και το θαλάσσιο εμπόριο.
Η έκθεση κάνει ειδική αναφορά στις εξελίξεις και στις προοπτικές της αγοράς των δεξαμενόπλοιων, επισημαίνοντας πως η ναυλαγορά θα πιεστεί ξανά στο τέλος του δ΄ τριμήνου του 2019, που θα σημαίνει αυτόματα τη λήξη της εποχικότητας στη ζήτηση πετρελαίου αλλά και την αρχή του κανονιστικού πλαισίου του ΙΜΟ για τις εκπομπές θείου.
Αναφορά γίνεται και στη ραγδαία άνοδο των ναύλων στα υπερδεξαμενόπλοια τον προηγούμενο μήνα, που οδηγήθηκε από έναν δυναμικό συνδυασμό γεωπολιτικών γεγονότων (Βενεζουέλα, COSCO και αναταραχές στον Περσικό Κόλπο) όσο και από άνοδο της ζήτησης αργού από τα διυλιστήρια, με στόχο την παραγωγή καυσίμων συμβατών στη νέα πραγματικότητα του 2020.
Η ανάπτυξη του στόλου κατά 4,8% το 2019 και οι χαμηλές διαλύσεις φέρνουν μετριοπάθεια στις προβλέψεις για την εξέλιξη της ναυλαγοράς.
Από την άλλη, ο OPEC θα μειώσει την παραγωγή του κατά 1 εκατ. βαρέλια, στα 29 εκατ. βαρέλια, για το 2020, με την παραγωγή του να περιορίζεται έως το 2024 (ΙΕΑ). Αυτή η πτώση βέβαια φαίνεται να εξυπηρετεί τον ναυτιλιακό κλάδο, καθώς θα αντισταθμιστεί από την αμερικανική παραγωγή, που αυξάνει στην ουσία την προσφορά λόγω των μεγαλύτερων αποστάσεων που προκύπτουν στο εμπόριο αργού από τις εξαγωγές των ΗΠΑ.
Αν και τα επιπρόσθετα κόστη αναμένονται δυσβάσταχτα, είναι πραγματικότητα ότι η αγορά των δεξαμενόπλοιων, και κυρίως των MRs, είναι ο μόνος ναυτιλιακός κλάδος που φαίνεται να ευνοείται σε πρώτη φάση από την εφαρμογή των νέων κανονισμών του ΙΜΟ τη νέα χρονιά.
Φωτό: Tom Fisk/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ