
Η συνεχιζόμενη επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης στο διεθνές εμπόριο φαίνεται, στην τελευταία έκθεση της BIMCO, να επηρεάζει τη ζήτηση στη θαλάσσια μεταφορά τόσο για το εναπομείναν διάστημα του 2019 όσο και για το 2020.
Οι προσδοκίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (WTΟ) για την ανάπτυξη του διεθνούς εμπορίου για το 2020 επαναπροσδιορίστηκαν στο 2,7% σε σχέση με την αρχική πρόβλεψη του 3%. H BIMCO υπογραμμίζει πως ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ–Κίνας δεν επηρεάζει μόνο τις οικονομίες των δύο χωρών, αλλά και το ευρύτερο εμπορικό φάσμα, καθώς και το θαλάσσιο εμπόριο.
Η έκθεση κάνει ειδική αναφορά στις εξελίξεις και στις προοπτικές της αγοράς των δεξαμενόπλοιων, επισημαίνοντας πως η ναυλαγορά θα πιεστεί ξανά στο τέλος του δ΄ τριμήνου του 2019, που θα σημαίνει αυτόματα τη λήξη της εποχικότητας στη ζήτηση πετρελαίου αλλά και την αρχή του κανονιστικού πλαισίου του ΙΜΟ για τις εκπομπές θείου.
Αναφορά γίνεται και στη ραγδαία άνοδο των ναύλων στα υπερδεξαμενόπλοια τον προηγούμενο μήνα, που οδηγήθηκε από έναν δυναμικό συνδυασμό γεωπολιτικών γεγονότων (Βενεζουέλα, COSCO και αναταραχές στον Περσικό Κόλπο) όσο και από άνοδο της ζήτησης αργού από τα διυλιστήρια, με στόχο την παραγωγή καυσίμων συμβατών στη νέα πραγματικότητα του 2020.
Η ανάπτυξη του στόλου κατά 4,8% το 2019 και οι χαμηλές διαλύσεις φέρνουν μετριοπάθεια στις προβλέψεις για την εξέλιξη της ναυλαγοράς.
Από την άλλη, ο OPEC θα μειώσει την παραγωγή του κατά 1 εκατ. βαρέλια, στα 29 εκατ. βαρέλια, για το 2020, με την παραγωγή του να περιορίζεται έως το 2024 (ΙΕΑ). Αυτή η πτώση βέβαια φαίνεται να εξυπηρετεί τον ναυτιλιακό κλάδο, καθώς θα αντισταθμιστεί από την αμερικανική παραγωγή, που αυξάνει στην ουσία την προσφορά λόγω των μεγαλύτερων αποστάσεων που προκύπτουν στο εμπόριο αργού από τις εξαγωγές των ΗΠΑ.
Αν και τα επιπρόσθετα κόστη αναμένονται δυσβάσταχτα, είναι πραγματικότητα ότι η αγορά των δεξαμενόπλοιων, και κυρίως των MRs, είναι ο μόνος ναυτιλιακός κλάδος που φαίνεται να ευνοείται σε πρώτη φάση από την εφαρμογή των νέων κανονισμών του ΙΜΟ τη νέα χρονιά.
Φωτό: Tom Fisk/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ