
Σε κλίμα έντονης γεωπολιτικής αβεβαιότητας και ανησυχιών για την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας, που συμπαρασύρουν την παγκόσμια αγορά πετρελαίου, πετρελαϊκοί κολοσσοί δημοσιοποιούν τα οικονομικά τους αποτελέσματα για το γ΄ τρίμηνο, τα οποία, αν μη τι άλλο, παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον.
Shell
Η Royal Dutch Shell ανακοίνωσε τα οικονομικά της αποτελέσματα την Πέμπτη 31 Οκτωβρίου, σύμφωνα με τα οποία τα κέρδη της μειώθηκαν κατά 15%, στα $4,8 δις, καθώς οι τιμές πετρελαίου και φυσικού αερίου παρουσίασαν σημαντική πτώση το Q3. Εντούτοις, τα μειωμένα κέρδη της εταιρείας ξεπέρασαν τις προσδοκίες των αναλυτών, που είχαν θέσει χαμηλότερα τον πήχη, στα $3,9 δις.
ExxonMobil
Οι χαμηλότερες τιμές μαύρου χρυσού φαίνεται πως επηρέασαν αρνητικά και την κερδοφορία του αμερικανικού κολοσσού ExxonMobil. Ειδικότερα, τα κέρδη της ExxonMobil το γ΄ τρίμηνο άγγιξαν τα $3,17 δις ή $0,75/μετοχή έναντι $6,24 δις το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Να σημειωθεί ότι σημαντικός αριθμός αναλυτών της Wall Street έβλεπαν κερδοφορία $0,69/μετοχή για την ExxonMobil.
Chevron
Tην Παρασκευή 1 Νοεμβρίου, η Chevron ανακοίνωσε τα οικονομικά της αποτελέσματα, τα οποία κινήθηκαν χαμηλότερα του αναμενομένου. Πιο συγκεκριμένα, η πτώση στις τιμές πετρελαίου και φυσικού αερίου αντιστάθμισε την αυξημένη παραγωγή του αμερικανικού κολοσσού, με αποτέλεσμα τα κέρδη του να μειωθούν κατά 36%, στα $2,6 δις, έναντι $4 δις το Q3 του 2018. Από την άλλη, τα έσοδα της Chevron άγγιξαν τα $36,12 δις έναντι $44 δις το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι αλλά και εκτιμήσεων της Refinitiv για έσοδα $37,69 δις.
BP
Τη μεγαλύτερη πτώση κερδών σημείωσε η BP, κυρίως λόγω της κάμψης των τιμών πετρελαίου κατά 17%, της μείωσης της πετρελαϊκής παραγωγής της, αλλά και μιας τεράστιας αποεπένδυσης ύψους $2,6 δις, στην οποία προέβη πρόσφατα. Συνεπώς, τα κέρδη της BP κατέγραψαν βουτιά 40%, στα $2,3 δις, αριθμός που ξεπέρασε τις προσδοκίες των αναλυτών, οι οποίοι εκτιμούσαν κερδοφορία για την BP περί τα $1,73 δις.
Φωτό: Sergio Souza/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η εισαγωγή λειτουργιών τηλεχειρισμού (Remote Control Functions) σε μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης πετρελαίου (FPSO) αποτελεί μια από τις πλέον καινοτόμες κατευθύνσεις ψηφιακού εκσυγχρονισμού…

Μια από τις πιο κρίσιμες διπλωματικές συναντήσεις των τελευταίων μηνών για το Ουκρανικό θα πραγματοποιηθεί σήμερα το απόγευμα στο Λονδίνο παρουσία του προέδρου της…

Μια πρωτοφανή καθίζηση στις εμπορικές ροές αγροτικών προϊόντων μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας αποκαλύπτουν τα δεδομένα της AXSMarine, καταγράφοντας ιστορικό χαμηλό δεκαετίας. Ειδικότερα, για το…

Σε δίωξη κατά οκτώ ναυτιλιακών εταιρειών προέβη η Επιτροπή Ανταγωνισμού (Επιτροπή) της Νότιας Αφρικής. Οι οκτώ εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι οι: Maersk South Africa…

Η πρόσφατη επιχειρησιακή επιτυχία της World Fuel Services, μέλους του ομίλου World Kinect, αναδεικνύει πώς οι προηγμένες τεχνολογίες βιοκαυσίμων μπορούν να μεταμορφώσουν το ενεργειακό…

Οι παραγγελίες bulk carriers το 2025 διαφαίνονται λιγοστές καθώς η χρονιά πλησιάζει στο τέλος της. Σύμφωνα με δεδομένα της BIMCO, το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2025…

Ανεξάρτητα από τον κατευνασμό των εντάσεων στην Ερυθρά Θάλασσα, η επιστροφή στην –προ δύο ετών– κανονικότητα στη Διώρυγα του Σουέζ δεν είναι υλοποιήσιμη εντός…

Μια στρατηγική σύμπραξη, που φιλοδοξεί να θέσει σε νέες βάσεις το μέλλον της αμερικανικής ναυπηγικής βιομηχανίας, προωθεί ο νοτιοκορεατικός κολοσσός HD Hyundai, σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ