
Τα «big three» ναυπηγεία της Ν. Κορέας εντατικοποιούν τις εργασίες τους για να εξασφαλίσουν επιπλέον συμφωνίες, καθώς το τέλος του έτους πλησιάζει και οι προοπτικές κερδοφορίας τους φαντάζουν αβέβαιες.
Σύμφωνα με κύκλους της ναυπηγικής αγοράς, οι Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), Hyundai Heavy Industries (HHI) και Samsung Heavy Industries (SHI) λαμβάνουν έναν αυξανόμενο αριθμό παραγγελιών από το γ΄ τρίμηνο και έπειτα, με την SHI να προσελκύει σημαντικό αριθμό deals.
Ειδικότερα, η SHI ανακοίνωσε την Πέμπτη 10 Οκτωβρίου ότι υπέγραψε συμφωνία ύψους $405 εκατ. για τη ναυπήγηση δύο LNG carriers, χωρητικότητας 174.000 κ.μ. έκαστο, για λογαριασμό της Malaysia International Shipping Corporation.
Η ανακοίνωση αυτή ήρθε λίγες μόνο ημέρες μετά την επισημοποίηση της συμφωνίας με την Evergreen για τη ναυπήγηση έξι containerships 23.000 ΤΕUs έκαστο. Με τις δύο νέες αυτές συμφωνίες, η SHI έχει δεχτεί από τις αρχές του έτους παραγγελίες για 37 πλοία αξίας $5,4 δις, αγγίζοντας το 69% του στόχου παραγγελιών της.
Από την πλευρά της, η HHI έχει επιτύχει το 48% του ετήσιου στόχου παραγγελιών της, με το τελευταίο σημαντικό deal να αφορά τη ναυπήγηση πλοίου για το Πολεμικό Ναυτικό της Ν. Κορέας. Οι πωλήσεις της DSME αγγίζουν το 51% του ετήσιου στόχου της.
Υψηλόβαθμο στέλεχος της HHI σημείωσε στο Korea Times ότι είναι σύνηθες τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία να κλείνουν περισσότερες συμφωνίες το β΄ εξάμηνο κάθε έτους. Ο ίδιος πρόσθεσε ωστόσο ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες είναι απρόθυμες να παραγγείλουν νεότευκτα πλοία, λόγω των νέων κανονισμών και της γενικότερης αβεβαιότητας που αυτοί συνεπάγονται. Τέλος, συμπλήρωσε ότι, μακροχρόνια, οι κανονισμοί αυτοί θα αποτελέσουν ευνοϊκό παράγοντα για τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, τα οποία υπερτερούν σε τεχνολογία έναντι των ξένων ανταγωνιστών τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 30 Μαΐου έλαβε χώρα η παράδοση του «Kohzan Maru VII», του πρώτου πλοίου μεταφοράς μεθανόλης διπλού καυσίμου, το οποίο εισέρχεται σε συμβόλαιο μακράς…
Η Ουκρανία θα χρειαστεί τουλάχιστον €500 εκατ. για να ανοικοδομήσει τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις υποδομών στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας που καταστράφηκαν ολοσχερώς μετά τις…
H ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας προβλέπεται να παραμείνει ανθεκτική, με το ΑΕΠ να αυξάνεται 2% το 2025 και 2,1% το 2026, χάρη στις επενδύσεις…
Μετά την ανακοίνωση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την επιβολή δασμών 50% σε όλες τις εισαγωγές χάλυβα, εντείνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις αυτής…
Σε συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας που θα πρωταγωνιστήσει στη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου αερίου κατέληξαν οι Solvang ASA και ένα fund που διαχειρίζεται η…
Με σταθερό βήμα προς ένα βιώσιμο μέλλον, το λιμάνι της Κλαϊπέντα θέτει νέα πρότυπα όχι μόνο για τη λιμενική βιομηχανία της Λιθουανίας αλλά και…
Το outlook της αγοράς δεξαμενόπλοιων παραμένει θολό, με πληθώρα διαφορετικών παραγόντων να επιδρούν στη ζήτηση. Ειδικότερα, όπως αναφέρει έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, ο σκοτεινός…
Η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της παγκόσμιας στρατηγικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, η πράσινη μετάβαση, δεν μπορεί να επιτευχθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ