
H καλπάζουσα πορεία για την αγορά των bulk carriers συνεχίστηκε και αυτή την εβδομάδα, με τον BDI (Βaltic Dry Index) ωστόσο να υποχωρεί τον Σεπτέμβριο από τα υψηλά 9ετίας στα οποία είχε βρεθεί το προηγούμενο διάστημα. Σε κάθε περίπτωση, ο BDI συνεχίζει να βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα, καθώς, σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ο δείκτης είναι ενισχυμένος κατά 42%, όπως εξηγεί η κ. Rebecca Galanopoulos Jones, αναλύτρια της Alibra Shipping Ltd.
Οι μέσοι ναύλοι για χρονοναυλώσεις Capesizes εξαμηνιαίας διάρκειας κινούνται στα $26.750/ημέρα, παρουσιάζοντας οριακή μείωση σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα αλλά καταγράφοντας ετήσια αύξηση 18%, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Alibra.
Το σκηνικό είναι το ίδιο και για τα Panamaxes, με τους ημερήσιους ναύλους να είναι ενισχυμένοι κατά 16% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Παρά τη διόρθωση που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα τόσο για τα Capes όσο και για τα Panamaxes, τα μικρότερης χωρητικότητας bulkers παρουσίασαν σταθερότητα την τρέχουσα εβδομάδα.
Στο μέτωπο των αγοραπωλησιών, η ζήτηση για second-hand πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου δείχνει σχετικά σταθερή τον Σεπτέμβριο, με τα Supramaxes και τα Panamaxes να απολαμβάνουν μεγαλύτερης ζήτησης, καθώς αντιπροσωπεύουν το 69% των συνολικών πωλήσεων bulkers μέχρι στιγμής. Όπως σημειώνει η κ. Jones, η εξέλιξη αυτή μοιάζει λογική, καθώς τα μικρότερης χωρητικότητας bulkers έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν ένα μεγαλύτερο εύρος φορτίων, σε αντίθεση με τα μεγαλύτερα πλοία, καθιστώντας τα λιγότερο ευμετάβλητα σε υψηλές διακυμάνσεις μιας μεμονωμένης αγοράς.
Φωτο: Daltroraimundo/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η έναρξη των πρώτων εξαγωγών σιδηρομεταλλεύματος από το Simandou, ένα από τα μεγαλύτερα ανεκμετάλλευτα κοιτάσματα παγκοσμίως, σηματοδοτεί καθοριστική καμπή για τις ροές ξηρού φορτίου.…

Η Celestyal διεύρυνε το πρόγραμμα εκδρομών στην στεριά για τις νέες επερχόμενες κρουαζιέρες «Εικόνες Αραβίας» του 2025, με το δεύτερο πλοίο της που θα…

Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου εισάγει νέο ρυθμιστικό πλαίσιο απαγόρευσης παροχής ναυτιλιακών και ασφαλιστικών υπηρεσιών που σχετίζονται με τη διαμεσολάβηση εξαγωγών ρωσικού LNG, στο…

Η ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές γνωρίζει σε παγκόσμια κλίμακα αύξηση της ζήτησης υψηλότερη από αυτή από ορυκτά καύσιμα, παρά την αλλαγή της πολιτικής των…

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Toyota, η μεγαλύτερη παγκοσμίως, ανακοίνωσε σήμερα ότι θα επενδύσει έως 10 δισ. δολάρια επιπλέον στις ΗΠΑ τα επόμενα πέντε χρόνια, επιβεβαιώνοντας…

Η διεθνής αγορά ανακυκλώσεων πλοίων παραμένει υποτονική, με το Μπανγκλαντές να διατηρεί το ανταγωνιστικό προβάδισμά του έναντι των λοιπών αγορών της Νότιας Ασίας. Παρά…

Η θαλάσσια αρτηρία του Bab el-Mandeb, κρίσιμος κόμβος στη σύνδεση του Ινδικού Ωκεανού με τη Μεσόγειο, παρουσιάζει σαφή σημάδια ομαλοποίησης μετά τους μήνες έντασης…

Τα αποτελέσματα της πανελλαδικής έρευνας «Νέοι και Εργασία 2025», που εξετάζει τη στάση της Generation Z (νέων έως 29 ετών) απέναντι στην εργασία, στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ