
H καλπάζουσα πορεία για την αγορά των bulk carriers συνεχίστηκε και αυτή την εβδομάδα, με τον BDI (Βaltic Dry Index) ωστόσο να υποχωρεί τον Σεπτέμβριο από τα υψηλά 9ετίας στα οποία είχε βρεθεί το προηγούμενο διάστημα. Σε κάθε περίπτωση, ο BDI συνεχίζει να βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα, καθώς, σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ο δείκτης είναι ενισχυμένος κατά 42%, όπως εξηγεί η κ. Rebecca Galanopoulos Jones, αναλύτρια της Alibra Shipping Ltd.
Οι μέσοι ναύλοι για χρονοναυλώσεις Capesizes εξαμηνιαίας διάρκειας κινούνται στα $26.750/ημέρα, παρουσιάζοντας οριακή μείωση σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα αλλά καταγράφοντας ετήσια αύξηση 18%, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Alibra.
Το σκηνικό είναι το ίδιο και για τα Panamaxes, με τους ημερήσιους ναύλους να είναι ενισχυμένοι κατά 16% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Παρά τη διόρθωση που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα τόσο για τα Capes όσο και για τα Panamaxes, τα μικρότερης χωρητικότητας bulkers παρουσίασαν σταθερότητα την τρέχουσα εβδομάδα.
Στο μέτωπο των αγοραπωλησιών, η ζήτηση για second-hand πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου δείχνει σχετικά σταθερή τον Σεπτέμβριο, με τα Supramaxes και τα Panamaxes να απολαμβάνουν μεγαλύτερης ζήτησης, καθώς αντιπροσωπεύουν το 69% των συνολικών πωλήσεων bulkers μέχρι στιγμής. Όπως σημειώνει η κ. Jones, η εξέλιξη αυτή μοιάζει λογική, καθώς τα μικρότερης χωρητικότητας bulkers έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν ένα μεγαλύτερο εύρος φορτίων, σε αντίθεση με τα μεγαλύτερα πλοία, καθιστώντας τα λιγότερο ευμετάβλητα σε υψηλές διακυμάνσεις μιας μεμονωμένης αγοράς.
Φωτο: Daltroraimundo/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Εν αναμονή της εφαρμογής των λιμενικών τελών των ΗΠΑ στα πλοία που συνδέονται με την Κίνα, το Γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των Ηνωμένων Πολιτειών…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation, με την ελληνόκτητη εταιρεία να γνωστοποιεί πρόσφατα την παραλαβή ενός…
Εν μέσω συνεχιζόμενων εμπορικών αναταραχών και αβεβαιότητας γύρω από τη δασμολογική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων των ΗΠΑ «ασθμαίνουν». Συγκεκριμένα,…
Η Google της Alphabet Inc θα επενδύσει 10 δισεκατομμύρια δολάρια για να ιδρύσει τεράστιο κέντρο δεδομένων και κόμβο Tεχνητής Nοημοσύνης (ΤΝ, AI) στο Άντρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ