
Την ανάγκη για πλήρη αναμόρφωση του συστήματος κρατικών επιδοτήσεων που προορίζονται για τη ναυτιλία και ουσιαστικά επιβαρύνουν τους φορολογουμένους υπογραμμίζει σε πρόσφατη έρευνά του ο ΟΟΣΑ.
Πιο συγκεκριμένα, το International Transport Forum, το οποίο τελεί υπό την αιγίδα του ΟΟΣΑ, δημοσίευσε πρόσφατα την αξιολόγησή του για το κατά πόσο οι κρατικές επιδοτήσεις στη ναυτιλία είναι προστιθέμενης αξίας για τους φόρους που καλούνται να πληρώσουν οι πολίτες στις χώρες του ΟΟΣΑ. Παράλληλα, προβαίνει στις κατάλληλες συστάσεις προς τους φορείς της πολιτικής και διοικητικής εξουσίας για τη βελτίωση της αποδοτικότητας αυτών των επιχορηγήσεων.
Ωστόσο, πώς ορίζει ο ΟΟΣΑ τις επιδοτήσεις για τη ναυτιλία; Ουσιαστικά πρόκειται για την άμεση ή έμμεση κρατική οικονομική υποστήριξη προς τα εθνικά νηολόγια, την επιδότηση για τα μισθολόγια ή τις εισφορές για τους ναυτικούς και την οικονομική ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του εκάστοτε cluster.
Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία της έρευνας είναι ότι οι δαπάνες για τους φόρους χωρητικότητας (tonnage tax) από πλευράς πλοιοκτητών στις χώρες του ΟΟΣΑ ανέρχονται σε $1,1 δις ετησίως από το 2000 έως σήμερα.
Ωστόσο, το International Transport Forum υποδεικνύει ότι η εγγραφή πλοίων στα εθνικά νηολόγια δεν προσφέρει σημαντικά οφέλη για τις εθνικές οικονομίες των χωρών του ΟΟΣΑ, συμπληρώνοντας ότι μια ενδεχόμενη διοχέτευση των επιδοτήσεων αυτών για τη μείωση της χρήσης των ορυκτών καυσίμων από τη βιομηχανία θα έχει περισσότερα οφέλη.
Το Forum καλεί τις εθνικές κυβερνήσεις των χωρών του ΟΟΣΑ να διασαφηνίσουν τους στόχους των κρατικών επιδοτήσεων και επιχορηγήσεων, καθώς επίσης να αυξήσουν τη διαφάνεια στη λήψη αποφάσεων.
Άμεση ήταν η αντίδραση τoυ θεσμικού φορέα των ευρωπαϊκών εφοπλιστικών ενώσεων (ECSA), ο οποίος με ανακοίνωσή του σημειώνει ότι αυτές οι επιδοτήσεις αποτελούν ένα πολύ αποδοτικό «εργαλείο» για την ενδυνάμωση της ευρωπαϊκής ναυτιλίας σε ένα πλήρως ανταγωνιστικό και παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ