
Την τελευταία δεκαετία η ανάπτυξη του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χαρακτηρίζεται από την αυξημένη ζήτηση για πλοία μεγάλης μεταφορικής ικανότητας, μία τάση, που σύμφωνα με αναλυτές της Alphaliner, δεν πρόκειται να αντιστραφεί σύντομα.
Συγκεκριμένα, από το 2010 έως σήμερα εκτιμάται ότι έχουν προστεθεί στον παγκόσμιο στόλο 505 πλοία, μεταφορικής ικανότητας άνω των 10.000 TEUs, ενώ στον αντίποδα ο στόλος των πλοίων με μεταφορική ικανότητα μικρότερη των 3.000 TEUs έχει μειωθεί κατά 211 πλοία.
Σύμφωνα με την Alphaliner, το σημερινό βιβλίο παραγγελιών πλοίων αποδεικνύει ότι η τάση γιγαντισμού των πλοίων συνεχίζεται, καθώς υπολογίζεται ότι 121 πλοία άνω των 10.000 TEUs βρίσκονται υπό παραγγελία, ενώ συγχρόνως εκτιμάται ότι δεν θα παρατηρηθεί σημαντική δραστηριότητα ανακύκλωσης στα πλοία αυτής της κατηγορίας. Από την άλλη πλευρά ναι μεν οι παραγγελίες για πλοία μεταφορικής ικανότητας κάτω των 3.000 TEUs υπολογίζονται σε 290, ωστόσο αναμένεται ότι θα σταλούν προς ανακύκλωση τουλάχιστον 700 πλοία παρόμοιας μεταφορικής ικανότητας, τα οποία προσεγγίζουν σε ηλικία τα 20 έτη.
Να σημειωθεί, σύμφωνα με την Alphaliner, ότι το βιβλίο παραγγελιών για νέα containerships περιλαμβάνει ελάχιστες παραγγελίες για μεσαίας μεταφορικής ικανότητας πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς μόλις δώδεκα παραγγελίες έχουν δοθεί για containerships 3.000-5.000 TEUs, ενώ από το 2015 δεν έχει καταγραφεί καμμία παραγγελία για containerships 4.000-10.000 TEUs.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ