
Την τελευταία δεκαετία η ανάπτυξη του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χαρακτηρίζεται από την αυξημένη ζήτηση για πλοία μεγάλης μεταφορικής ικανότητας, μία τάση, που σύμφωνα με αναλυτές της Alphaliner, δεν πρόκειται να αντιστραφεί σύντομα.
Συγκεκριμένα, από το 2010 έως σήμερα εκτιμάται ότι έχουν προστεθεί στον παγκόσμιο στόλο 505 πλοία, μεταφορικής ικανότητας άνω των 10.000 TEUs, ενώ στον αντίποδα ο στόλος των πλοίων με μεταφορική ικανότητα μικρότερη των 3.000 TEUs έχει μειωθεί κατά 211 πλοία.
Σύμφωνα με την Alphaliner, το σημερινό βιβλίο παραγγελιών πλοίων αποδεικνύει ότι η τάση γιγαντισμού των πλοίων συνεχίζεται, καθώς υπολογίζεται ότι 121 πλοία άνω των 10.000 TEUs βρίσκονται υπό παραγγελία, ενώ συγχρόνως εκτιμάται ότι δεν θα παρατηρηθεί σημαντική δραστηριότητα ανακύκλωσης στα πλοία αυτής της κατηγορίας. Από την άλλη πλευρά ναι μεν οι παραγγελίες για πλοία μεταφορικής ικανότητας κάτω των 3.000 TEUs υπολογίζονται σε 290, ωστόσο αναμένεται ότι θα σταλούν προς ανακύκλωση τουλάχιστον 700 πλοία παρόμοιας μεταφορικής ικανότητας, τα οποία προσεγγίζουν σε ηλικία τα 20 έτη.
Να σημειωθεί, σύμφωνα με την Alphaliner, ότι το βιβλίο παραγγελιών για νέα containerships περιλαμβάνει ελάχιστες παραγγελίες για μεσαίας μεταφορικής ικανότητας πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς μόλις δώδεκα παραγγελίες έχουν δοθεί για containerships 3.000-5.000 TEUs, ενώ από το 2015 δεν έχει καταγραφεί καμμία παραγγελία για containerships 4.000-10.000 TEUs.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ