
Πολωνία, Ουγγαρία και Τσεχία ανακοίνωσαν ότι προέχει η ανάπτυξη των οικονομιών τους απορρίπτοντας τα σχέδια της ΕΕ για μηδενικό αποτύπωμα των εκπομπών αερίου έως το 2050. Οι τρεις χώρες της ομάδας του Βίσεγκραντ μαζί με την Εσθονία άσκησαν βέτο στην πρόταση των υπολοίπων 24 χωρών για περιορισμό των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου τις επόμενες δεκαετίες.
Η άρνηση των τεσσάρων χωρών οδήγησε στο να περιληφθεί στο κείμενο των συμπερασμάτων μονάχα μία υποσημείωση ότι «για την πλειοψηφία των χωρών-μελών η υιοθέτηση μηδενικού αποτυπώματος πρέπει να επιτευχθεί έως το 2050». Υποστηρικτές του σχεδίου εξέφραζαν την ελπίδα ότι τυχόν υιοθέτηση του φιλόδοξου αυτού σχεδίου θα σηματοδοτούσε αντίστοιχες θετικές πολιτικές και κατά τη σύνοδο των Ηνωμένων Εθνών τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Ο Πολωνός πρωθυπουργός δήλωσε ότι μια «δίκαιη» μετάβαση προς μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου «δεν θα πρέπει να γίνει εις βάρος της οικονομίας μας». Η Πολωνία είναι μία από τις ελάχιστες χώρες της ΕΕ, η οποία εμφάνισε συνεχή ανάπτυξη εν μέσω της χρηματοπιστωτικής κρίσης στην Ευρώπη.
Σε διαφορετικό μήκος κύματος, ο Ούγγρος πρωθυπουργός Βίκτορ Ορμπάν δήλωσε ανοιχτός στο να υποστηρίξει τα σχέδια των υπολοίπων 24 χωρών εφόσον η χώρα του λάβει πρόσθετες χρηματοδοτήσεις προκείμενου να επιτευχθεί ο στόχος αυτός.
Στον αντίποδα, Γαλλία, Ολλανδία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο, Ισπανία, Πορτογαλία, Δανία και Σουηδία προέτρεψαν την Ευρωπαϊκή Ένωση να αφιερώσει το 25% του επόμενου επταετούς προϋπολογισμού σε σχέδια καταπολέμησης της κλιματικής αλλαγής.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ