
Ο όμιλος A.P. Moller-Maersk ανακοίνωσε ότι βρίσκεται σε συνομιλίες με Ρώσους κρατικούς λειτουργούς προκειμένου να διακινεί μεγαλύτερους αριθμούς αγαθών από την Αρκτική, καθώς καθίσταται ολοένα και πιο εύκολη η διαδρομή αυτή λόγω του λιώσιμου των πάγων του Βόρειου Πόλου.
Η Ρωσία ήδη προωθεί σχέδια βελτίωσης των βόρειων λιμένων και αύξησης του αριθμού των παγοθραυστικών πλοίων του στόλου της, ώστε να ενισχύσει το λεγόμενο Βόρειο Πέρασμα, το οποίο συχνά αναφέρεται και ως Βόρειο Κανάλι του Σουέζ.
Η Maersk υπήρξε η πρώτη εταιρεία της οποίας εμπορικό πλοίο διέσχισε την Αρκτική, μεταφέροντας ρωσικά αλιεύματα και ηλεκτρονικά είδη από τη Νότια Κορέα. Ωστόσο, ο αρχικός ενθουσιασμός μετριάστηκε από το ότι αποδείχτηκε οικονομικά ασύμφορη επένδυση καθώς η διαδρομή θα ήταν προσβάσιμη μόνο για τρεις μήνες κάθε χρόνο.
Πλέον μέσω της συνεργασίας του δανέζικου κολοσσού με τη ρωσική Rosatomflot εξετάζεται εκ νέου το ενδεχόμενο δημιουργίας μόνιμου περάσματος κάνοντας χρήση πυρηνοκίνητων παγοθραυστικών πλοίων.
Σε σχέση με τη νότια θαλάσσια εμπορικό οδό μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, η διέλευση μέσω Αρκτικής αποτελεί αισθητά πιο σύντομη διαδρομή μεταξύ Ασίας-Ευρώπης, η οποία ξεκινά από το λιμάνι του Μουρμάνσκ, στα ρωσονορβηγικά σύνορα και καταλήγει στον Βερίγγειο Πορθμό. Ρώσοι αξιωματούχοι ανέφεραν ότι ορισμένες ασιατικές χώρες έχουν ήδη δείξει επενδυτικό ενδιαφέρον για τη διατήρηση ανοικτής και σε λειτουργία καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους της συγκεκριμένης θαλάσσιας οδού. Η Κίνα αναφέρθηκε ήδη από τον Ιανουάριο του 2018 σε ένα σχέδιο ενός πιθανού «πολικού δρόμου του μεταξιού» μέσω της ανάπτυξης και υλοποίησης μεγάλων επενδυτικών σχεδίων υποδομών.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ