
Ο όμιλος A.P. Moller-Maersk ανακοίνωσε ότι βρίσκεται σε συνομιλίες με Ρώσους κρατικούς λειτουργούς προκειμένου να διακινεί μεγαλύτερους αριθμούς αγαθών από την Αρκτική, καθώς καθίσταται ολοένα και πιο εύκολη η διαδρομή αυτή λόγω του λιώσιμου των πάγων του Βόρειου Πόλου.
Η Ρωσία ήδη προωθεί σχέδια βελτίωσης των βόρειων λιμένων και αύξησης του αριθμού των παγοθραυστικών πλοίων του στόλου της, ώστε να ενισχύσει το λεγόμενο Βόρειο Πέρασμα, το οποίο συχνά αναφέρεται και ως Βόρειο Κανάλι του Σουέζ.
Η Maersk υπήρξε η πρώτη εταιρεία της οποίας εμπορικό πλοίο διέσχισε την Αρκτική, μεταφέροντας ρωσικά αλιεύματα και ηλεκτρονικά είδη από τη Νότια Κορέα. Ωστόσο, ο αρχικός ενθουσιασμός μετριάστηκε από το ότι αποδείχτηκε οικονομικά ασύμφορη επένδυση καθώς η διαδρομή θα ήταν προσβάσιμη μόνο για τρεις μήνες κάθε χρόνο.
Πλέον μέσω της συνεργασίας του δανέζικου κολοσσού με τη ρωσική Rosatomflot εξετάζεται εκ νέου το ενδεχόμενο δημιουργίας μόνιμου περάσματος κάνοντας χρήση πυρηνοκίνητων παγοθραυστικών πλοίων.
Σε σχέση με τη νότια θαλάσσια εμπορικό οδό μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, η διέλευση μέσω Αρκτικής αποτελεί αισθητά πιο σύντομη διαδρομή μεταξύ Ασίας-Ευρώπης, η οποία ξεκινά από το λιμάνι του Μουρμάνσκ, στα ρωσονορβηγικά σύνορα και καταλήγει στον Βερίγγειο Πορθμό. Ρώσοι αξιωματούχοι ανέφεραν ότι ορισμένες ασιατικές χώρες έχουν ήδη δείξει επενδυτικό ενδιαφέρον για τη διατήρηση ανοικτής και σε λειτουργία καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους της συγκεκριμένης θαλάσσιας οδού. Η Κίνα αναφέρθηκε ήδη από τον Ιανουάριο του 2018 σε ένα σχέδιο ενός πιθανού «πολικού δρόμου του μεταξιού» μέσω της ανάπτυξης και υλοποίησης μεγάλων επενδυτικών σχεδίων υποδομών.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Τεχνολογίας (ΕΛ.Ι.Ν.Τ.) διοργάνωσε με ιδιαίτερη επιτυχία το 19ο Ετήσιο Συνέδριο Ναυτικής Τεχνολογίας, το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 9 και 10 Δεκεμβρίου…

Παρά το ρευστό περιβάλλον του διεθνούς εμπορίου κατά το τρέχον έτος, ο λιμένας του Λος Άντζελες οδεύει προς την επίτευξη ενός ιστορικού οροσήμου, ξεπερνώντας το φράγμα των…

Στο επίκεντρο διεθνών μέσων ενημέρωσης βρίσκεται η Σάμος για μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες την επόμενη σεζόν. Σύμφωνα με το Travel and Tour World, το νησί…

Δύο μόλις εβδομάδες πριν από την εκπνοή του 2025, η παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά χύδην ξηρού φορτίου καταγράφει ένα σημαντικό ορόσημο, με τις διά θαλάσσης…

Η λειψυδρία έχει επανέλθει δυναμικά στο προσκήνιο, καθώς οι μειωμένες βροχοπτώσεις και οι υψηλές θερμοκρασίες των τελευταίων ετών επηρεάζουν όλο και περισσότερο τα υδατικά…

Νεότερη Ενημέρωση (20:50) Ρυμούλκηση του δεξαμενόπλοιου σημαίας Λιβερίας από ρυμουλκό πλοίο προς το αγκυροβόλιο του λιμένα Πειραιά. Σε κατάσταση ακυβερνησίας βρίσκεται δεξαμενόπλοιο με…

Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ