
Ο όμιλος A.P. Moller-Maersk ανακοίνωσε ότι βρίσκεται σε συνομιλίες με Ρώσους κρατικούς λειτουργούς προκειμένου να διακινεί μεγαλύτερους αριθμούς αγαθών από την Αρκτική, καθώς καθίσταται ολοένα και πιο εύκολη η διαδρομή αυτή λόγω του λιώσιμου των πάγων του Βόρειου Πόλου.
Η Ρωσία ήδη προωθεί σχέδια βελτίωσης των βόρειων λιμένων και αύξησης του αριθμού των παγοθραυστικών πλοίων του στόλου της, ώστε να ενισχύσει το λεγόμενο Βόρειο Πέρασμα, το οποίο συχνά αναφέρεται και ως Βόρειο Κανάλι του Σουέζ.
Η Maersk υπήρξε η πρώτη εταιρεία της οποίας εμπορικό πλοίο διέσχισε την Αρκτική, μεταφέροντας ρωσικά αλιεύματα και ηλεκτρονικά είδη από τη Νότια Κορέα. Ωστόσο, ο αρχικός ενθουσιασμός μετριάστηκε από το ότι αποδείχτηκε οικονομικά ασύμφορη επένδυση καθώς η διαδρομή θα ήταν προσβάσιμη μόνο για τρεις μήνες κάθε χρόνο.
Πλέον μέσω της συνεργασίας του δανέζικου κολοσσού με τη ρωσική Rosatomflot εξετάζεται εκ νέου το ενδεχόμενο δημιουργίας μόνιμου περάσματος κάνοντας χρήση πυρηνοκίνητων παγοθραυστικών πλοίων.
Σε σχέση με τη νότια θαλάσσια εμπορικό οδό μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, η διέλευση μέσω Αρκτικής αποτελεί αισθητά πιο σύντομη διαδρομή μεταξύ Ασίας-Ευρώπης, η οποία ξεκινά από το λιμάνι του Μουρμάνσκ, στα ρωσονορβηγικά σύνορα και καταλήγει στον Βερίγγειο Πορθμό. Ρώσοι αξιωματούχοι ανέφεραν ότι ορισμένες ασιατικές χώρες έχουν ήδη δείξει επενδυτικό ενδιαφέρον για τη διατήρηση ανοικτής και σε λειτουργία καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους της συγκεκριμένης θαλάσσιας οδού. Η Κίνα αναφέρθηκε ήδη από τον Ιανουάριο του 2018 σε ένα σχέδιο ενός πιθανού «πολικού δρόμου του μεταξιού» μέσω της ανάπτυξης και υλοποίησης μεγάλων επενδυτικών σχεδίων υποδομών.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ