
Η Κυβέρνηση της Λιβύης προέβη σε παύση των αδειών λειτουργίας σε μία σειρά από μεγάλες ξένες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη χώρα, οι οποίες οδηγούνται σε διαδικασίες ανανέωσης των αδειών τους.
Το πρακτορείο Reuters μεταδίδει ότι η λιβυκή κυβέρνηση παρείχε τρίμηνη προθεσμία σε 40 ξένες εταιρείες ώστε να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες ανανέωσης των αδειών λειτουργίας τους, οι οποίες έληξαν στα τέλη Μαΐου. Διπλωμάτες και αναλυτές παρατηρούν ότι η κίνηση, αυτή εκ μέρους της κυβέρνησης της Τρίπολης, μάλλον τροφοδοτείται από τους εσωτερικούς κινδύνους που δέχεται από τον Λιβυκό Εθνικό Στρατό του Χαλίφα Χάφταρ, ο οποίος απειλεί να καταλάβει τη λιβυκή πρωτεύουσα και να εγκαθιδρύσει νέα κυβέρνηση, ώστε να ασκηθούν πιέσεις στις κυβερνήσεις των ξένων εταιρειών να συνδράμουν το καθεστώς της Λιβύης έναντι της απειλής του Χάφταρ.
Η γαλλική πετρελαϊκή εταιρεία Total, η γερμανική Siemens, η φινλανδική Nokia και η αμερικανική Microsoft συγκαταλέγονται μεταξύ των εταιρειών των οποίων ανακλήθηκε η άδεια λειτουργίας.
Παρά τις μάχες που διεξάγονται ακόμα και στα περίχωρα της Τρίπολης, το λιμάνι της πρωτεύουσας λειτουργεί ομαλά, κατά τη λιβυκή κυβέρνηση, και οι εξαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου διενεργούνται απρόσκοπτα. Τα μόνα προβλήματα αφορούν ορισμένες ανατιμήσεις προϊόντων εντός της πρωτεύουσας, κυρίως σε οπωροκηπευτικά, λόγω αδυναμίας προσέγγισης των προϊόντων μέσα από τα πεδία των μαχών.
Να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση της Λιβύης ελέγχει ένα μικρό μόνο μέρος της επικράτειας της χώρας, πέρα από την πρωτεύουσα Τρίπολη. Ενόσω οι πολεμικές συγκρούσεις μεταξύ των πολεμάρχων συνεχίζονται στη χειμαζόμενη από εμφύλιες συγκρούσεις Λιβύη, μετά την κατάλυση του καθεστώτος Καντάφι, ο πολεμικός λογαριασμός συνεχίζει να αυξάνεται, με διεθνείς παρατηρητές να επισημαίνουν ότι το κόστος της ανθρωπιστικής κρίσης πιθανόν να αγγίξει το 1,4 δις δολάρια.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ