
Κατά τη διάρκεια του πρώτου τετράμηνου του 2019 εκτιμάται ότι 18 πλοία κατηγορίας Capesize, συνολικής χωρητικότητας 3,4 εκατ. DWT, εστάλησαν προς ανακύκλωση, συμβάλλοντας σε αύξηση κατά 120% στις συνολικές ανακυκλώσεις bulk carriers για φέτος, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Από τις αρχές του 2019 έως σήμερα οι ναύλοι στα Capesizes εκτιμώνται κατά μέσο όρο στις $8.079/ημέρα, ενώ στις 2 Απριλίου 2019 έπεσαν στις $3.460/ημέρα. Σύμφωνα με αναλυτές της BIMCO, η αγορά των Capesizes καταγράφει ζημίες, καθώς προκειμένου να καλύψει τα ημερήσια έξοδά του ένα πλοίο τέτοιας κατηγορίας πρέπει οι ναύλοι του να κυμαίνονται στις $15.300/ημέρα.
Κατά τη διάρκεια του 2019 η αγορά των Capesizes αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα, τα οποία οφείλονταν αφενός στην κατάρρευση του ορυχείου της Vale στην Βραζιλία καθώς και στις δυσμενείς καιρικές συνθήκες στην Αυστραλία, ενώ έχει να αντιμετωπίσει επίσης και μακροπρόθεσμες προκλήσεις όπως η πτώση της κινεζικής ζήτησης για σιδηρομεταλλεύματα.
Όπως αναφέρει ο κ. Peter Sand, Chief Shipping Analyst της BIMCO, λόγω της μειωμένης ζήτησης για εμπορεύματα που παραδοσιακά μεταφέρονται με Capesizes, ο περιορισμός της αύξησης του στόλου των Capesizes αποτελεί ουσιαστικό ζήτημα, προκειμένου να είναι επικερδής η εν λόγω αγορά.
Παρά το γεγονός ότι οι ανακυκλώσεις Capesizes έχουν αυξηθεί το πρώτο τετράμηνο του 2019 συγκριτικά με πέρυσι, ωστόσο ο στόλος των Capesizes σημείωσε αύξηση φέτος λόγω της παράδοσης 5 Valemaxes (380.000 – 400.000 DWT), 6 VLOCs (200.000 – 350.000 DWT), 1 standard Capesize (140.000 – 190.000 DWT ) και 1 baby Capesize (100.000 – 130.000 DWT), συνολικής χωρητικότητας 3,8 εκατ. DWT.
Η εικόνα παραμένει ζοφερή αναφορικά με την ισορροπία στην αγορά των Capesizes για τα επόμενα δύο χρόνια, σύμφωνα με την BIMCO. Συγκεκριμένα για το υπόλοιπο του 2019 εκτιμάται ότι θα παραδοθούν στην αγορά 6 Valemaxes, 46 VLOCs, 17 standard Capesizes και 2 baby Capes. Εντός του 2020 εκτιμάται ότι θα προστεθούν στην αγορά των Capesizes πλοία συνολικής χωρητικότητας 24,8 εκατ. τόνων, ενώ το 2021 Capesizes συνολικής χωρητικότητας 8 εκατ. τόνων.
Ενόψει του Sulphur Cap 2020 αναμένεται ότι θα αυξηθεί ο ρυθμός ανακύκλωσης πλοίων, ωστόσο σύμφωνα με τον κ. Sand, η αγορά για τα μεγάλα bulk carriers θα συνεχίζει να αντιμετωπίζει δυσκολίες καθώς είναι λίγες οι πιθανότητες για σημαντική ανάπτυξη από μέρους της ζήτησης.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ