
Κατά τη διάρκεια του πρώτου τετράμηνου του 2019 εκτιμάται ότι 18 πλοία κατηγορίας Capesize, συνολικής χωρητικότητας 3,4 εκατ. DWT, εστάλησαν προς ανακύκλωση, συμβάλλοντας σε αύξηση κατά 120% στις συνολικές ανακυκλώσεις bulk carriers για φέτος, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Από τις αρχές του 2019 έως σήμερα οι ναύλοι στα Capesizes εκτιμώνται κατά μέσο όρο στις $8.079/ημέρα, ενώ στις 2 Απριλίου 2019 έπεσαν στις $3.460/ημέρα. Σύμφωνα με αναλυτές της BIMCO, η αγορά των Capesizes καταγράφει ζημίες, καθώς προκειμένου να καλύψει τα ημερήσια έξοδά του ένα πλοίο τέτοιας κατηγορίας πρέπει οι ναύλοι του να κυμαίνονται στις $15.300/ημέρα.
Κατά τη διάρκεια του 2019 η αγορά των Capesizes αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα, τα οποία οφείλονταν αφενός στην κατάρρευση του ορυχείου της Vale στην Βραζιλία καθώς και στις δυσμενείς καιρικές συνθήκες στην Αυστραλία, ενώ έχει να αντιμετωπίσει επίσης και μακροπρόθεσμες προκλήσεις όπως η πτώση της κινεζικής ζήτησης για σιδηρομεταλλεύματα.
Όπως αναφέρει ο κ. Peter Sand, Chief Shipping Analyst της BIMCO, λόγω της μειωμένης ζήτησης για εμπορεύματα που παραδοσιακά μεταφέρονται με Capesizes, ο περιορισμός της αύξησης του στόλου των Capesizes αποτελεί ουσιαστικό ζήτημα, προκειμένου να είναι επικερδής η εν λόγω αγορά.
Παρά το γεγονός ότι οι ανακυκλώσεις Capesizes έχουν αυξηθεί το πρώτο τετράμηνο του 2019 συγκριτικά με πέρυσι, ωστόσο ο στόλος των Capesizes σημείωσε αύξηση φέτος λόγω της παράδοσης 5 Valemaxes (380.000 – 400.000 DWT), 6 VLOCs (200.000 – 350.000 DWT), 1 standard Capesize (140.000 – 190.000 DWT ) και 1 baby Capesize (100.000 – 130.000 DWT), συνολικής χωρητικότητας 3,8 εκατ. DWT.
Η εικόνα παραμένει ζοφερή αναφορικά με την ισορροπία στην αγορά των Capesizes για τα επόμενα δύο χρόνια, σύμφωνα με την BIMCO. Συγκεκριμένα για το υπόλοιπο του 2019 εκτιμάται ότι θα παραδοθούν στην αγορά 6 Valemaxes, 46 VLOCs, 17 standard Capesizes και 2 baby Capes. Εντός του 2020 εκτιμάται ότι θα προστεθούν στην αγορά των Capesizes πλοία συνολικής χωρητικότητας 24,8 εκατ. τόνων, ενώ το 2021 Capesizes συνολικής χωρητικότητας 8 εκατ. τόνων.
Ενόψει του Sulphur Cap 2020 αναμένεται ότι θα αυξηθεί ο ρυθμός ανακύκλωσης πλοίων, ωστόσο σύμφωνα με τον κ. Sand, η αγορά για τα μεγάλα bulk carriers θα συνεχίζει να αντιμετωπίζει δυσκολίες καθώς είναι λίγες οι πιθανότητες για σημαντική ανάπτυξη από μέρους της ζήτησης.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ