
Κατά τη διάρκεια του πρώτου τετράμηνου του 2019 εκτιμάται ότι 18 πλοία κατηγορίας Capesize, συνολικής χωρητικότητας 3,4 εκατ. DWT, εστάλησαν προς ανακύκλωση, συμβάλλοντας σε αύξηση κατά 120% στις συνολικές ανακυκλώσεις bulk carriers για φέτος, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Από τις αρχές του 2019 έως σήμερα οι ναύλοι στα Capesizes εκτιμώνται κατά μέσο όρο στις $8.079/ημέρα, ενώ στις 2 Απριλίου 2019 έπεσαν στις $3.460/ημέρα. Σύμφωνα με αναλυτές της BIMCO, η αγορά των Capesizes καταγράφει ζημίες, καθώς προκειμένου να καλύψει τα ημερήσια έξοδά του ένα πλοίο τέτοιας κατηγορίας πρέπει οι ναύλοι του να κυμαίνονται στις $15.300/ημέρα.
Κατά τη διάρκεια του 2019 η αγορά των Capesizes αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα, τα οποία οφείλονταν αφενός στην κατάρρευση του ορυχείου της Vale στην Βραζιλία καθώς και στις δυσμενείς καιρικές συνθήκες στην Αυστραλία, ενώ έχει να αντιμετωπίσει επίσης και μακροπρόθεσμες προκλήσεις όπως η πτώση της κινεζικής ζήτησης για σιδηρομεταλλεύματα.
Όπως αναφέρει ο κ. Peter Sand, Chief Shipping Analyst της BIMCO, λόγω της μειωμένης ζήτησης για εμπορεύματα που παραδοσιακά μεταφέρονται με Capesizes, ο περιορισμός της αύξησης του στόλου των Capesizes αποτελεί ουσιαστικό ζήτημα, προκειμένου να είναι επικερδής η εν λόγω αγορά.
Παρά το γεγονός ότι οι ανακυκλώσεις Capesizes έχουν αυξηθεί το πρώτο τετράμηνο του 2019 συγκριτικά με πέρυσι, ωστόσο ο στόλος των Capesizes σημείωσε αύξηση φέτος λόγω της παράδοσης 5 Valemaxes (380.000 – 400.000 DWT), 6 VLOCs (200.000 – 350.000 DWT), 1 standard Capesize (140.000 – 190.000 DWT ) και 1 baby Capesize (100.000 – 130.000 DWT), συνολικής χωρητικότητας 3,8 εκατ. DWT.
Η εικόνα παραμένει ζοφερή αναφορικά με την ισορροπία στην αγορά των Capesizes για τα επόμενα δύο χρόνια, σύμφωνα με την BIMCO. Συγκεκριμένα για το υπόλοιπο του 2019 εκτιμάται ότι θα παραδοθούν στην αγορά 6 Valemaxes, 46 VLOCs, 17 standard Capesizes και 2 baby Capes. Εντός του 2020 εκτιμάται ότι θα προστεθούν στην αγορά των Capesizes πλοία συνολικής χωρητικότητας 24,8 εκατ. τόνων, ενώ το 2021 Capesizes συνολικής χωρητικότητας 8 εκατ. τόνων.
Ενόψει του Sulphur Cap 2020 αναμένεται ότι θα αυξηθεί ο ρυθμός ανακύκλωσης πλοίων, ωστόσο σύμφωνα με τον κ. Sand, η αγορά για τα μεγάλα bulk carriers θα συνεχίζει να αντιμετωπίζει δυσκολίες καθώς είναι λίγες οι πιθανότητες για σημαντική ανάπτυξη από μέρους της ζήτησης.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ