
Οι προμηθευτές καυσίμων πρέπει να μεταβάλουν ριζικά τα παραδοσιακά μοντέλα εφοδιασμού που χρησιμοποιούν ως τώρα προκειμένου να επιβιώσουν, δήλωσε ο Adrian Tolson, Senior Partner της 20|20 Marine Energy, κορυφαίας συμβουλευτικής εταιρείας του ναυτιλιακού κλάδου.
Σε ομιλία του πριν από τη SIBCON 2018, τη μεγαλύτερη διάσκεψη για ναυτιλιακά καύσιμα παγκοσμίως, ο Tolson ανέφερε ότι καθώς τα περιθώρια συνεχίζουν να μειώνονται, οι προμηθευτές καυσίμων πρέπει να κοιτάζουν και πέρα από το 2020, καθώς οι απαιτήσεις του κλάδου για συμμόρφωση με τα όρια περιεκτικότητας σε θείο συγκλίνουν με τις κανονιστικές πιέσεις και τους στόχους για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη ναυτιλία. Σε συνδυασμό με αυτό, πρέπει ακόμη να αξιοποιήσουν τις εξελίξεις στην τεχνολογία και την πρόσβαση σε δεδομένα προκειμένου να δημιουργήσουν κατάλληλα μοντέλα για την αλυσίδα εφοδιασμού καυσίμων του μέλλοντος.

“Αυτή τη στιγμή, ορισμένοι πλοιοκτήτες και φορείς εκμετάλλευσης εξακολουθούν να χρειάζονται καθοδήγηση σχετικά με το ποια λύση συμμόρφωσης πρόκειται να υιοθετήσουν, που απ’ όσο γνωρίζουμε θα είναι κυρίως αποστάγματα, μείγματα VLSFO και χρήση scrubbers. Ωστόσο, αυτό που πραγματικά χρειάζονται είναι μια βοήθεια στη διαμόρφωση των αγοραστικών τους συνηθειών, με τη χρήση τεχνολογίας και δεδομένων, ώστε να βελτιστοποιηθεί πλήρως η διαδικασία προμηθειών και αγορών τους. Αυτό μπορεί να αποφέρει εξοικονόμηση κόστους καυσίμων από 1% έως 2%, γεγονός που είναι σημαντικό αν λάβουμε υπ’όψιν τη δραματική αύξηση των τιμών μετά το 2020. Οι προμηθευτές καθώς και οι έμποροι καυσίμων πρέπει να είναι σε θέση να παρέχουν αυτό το επίπεδο συμβουλευτικών υπηρεσιών, ώστε να μπορέσουν να εξελίξουν τη θέση τους και την προσφορά τους σε έναν κόσμο μετά το 2020 ” δήλωσε ο κ. Tolson.
“Η πραγματικότητα είναι ότι για να επιτευχθούν στόχοι μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 50% μέχρι το 2050, η βιομηχανία θα πρέπει να μετακινηθεί προς καθαρές πηγές ενέργειας, όπως καύσιμα με βάση το υδρογόνο, βιοκαύσιμα, την αξιοποίηση του ανέμου και μπαταρίες, ενώ τα αποστάγματα και τα υβριδικά προϊόντα δεν θα υπάρχουν. Θα υπάρξει σαφώς μια εξέλιξη σε αυτό με την πάροδο του χρόνου, όμως οι προμηθευτές καυσίμων πρέπει να εξετάσουν ποιος είναι ο ρόλος και η θέση τους σε αυτόν τον καινούργιο κόσμο, και να αρχίσουν τη διαδικασία οικοδόμησης ενός επιχειρηματικού μοντέλου που να μπορεί να ανταποκριθεί στα νέα δεδομένα.”
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συνετρίβη έξω από την Άγκυρα ιδιωτικό αεροσκάφος στο οποίο, σύμφωνα με τις τουρκικές αρχές, επέβαινε υψηλόβαθμη στρατιωτική αποστολή από τη Λιβύη. Μεταξύ των επιβαινόντων…

Το «Κοινό Σχέδιο Δράσης Ελλάδος-Κύπρου-Ισραήλ» και το «Πρόγραμμα Αμυντικής Συνεργασίας Ελλάδος-Ισραήλ» για το έτος 2026 υπεγράφησαν χθες, Δευτέρα 22 και σήμερα, Τρίτη 23 Δεκεμβρίου,…

Ο Ντόναλντ Τραμπ ανήγγειλε χθες Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου την προσεχή ναυπήγηση νέας κλάσης πολεμικών πλοίων μεγάλου μεγέθους με το όνομά του, κάτι εξαιρετικά ασυνήθιστο…

Το Ίδρυμα Ευγενίδου τιμήθηκε σε ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο, στο πλαίσιο της οποίας η Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων απένειμε στο Ίδρυμα…

Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ