
Οι προμηθευτές καυσίμων πρέπει να μεταβάλουν ριζικά τα παραδοσιακά μοντέλα εφοδιασμού που χρησιμοποιούν ως τώρα προκειμένου να επιβιώσουν, δήλωσε ο Adrian Tolson, Senior Partner της 20|20 Marine Energy, κορυφαίας συμβουλευτικής εταιρείας του ναυτιλιακού κλάδου.
Σε ομιλία του πριν από τη SIBCON 2018, τη μεγαλύτερη διάσκεψη για ναυτιλιακά καύσιμα παγκοσμίως, ο Tolson ανέφερε ότι καθώς τα περιθώρια συνεχίζουν να μειώνονται, οι προμηθευτές καυσίμων πρέπει να κοιτάζουν και πέρα από το 2020, καθώς οι απαιτήσεις του κλάδου για συμμόρφωση με τα όρια περιεκτικότητας σε θείο συγκλίνουν με τις κανονιστικές πιέσεις και τους στόχους για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη ναυτιλία. Σε συνδυασμό με αυτό, πρέπει ακόμη να αξιοποιήσουν τις εξελίξεις στην τεχνολογία και την πρόσβαση σε δεδομένα προκειμένου να δημιουργήσουν κατάλληλα μοντέλα για την αλυσίδα εφοδιασμού καυσίμων του μέλλοντος.
“Αυτή τη στιγμή, ορισμένοι πλοιοκτήτες και φορείς εκμετάλλευσης εξακολουθούν να χρειάζονται καθοδήγηση σχετικά με το ποια λύση συμμόρφωσης πρόκειται να υιοθετήσουν, που απ’ όσο γνωρίζουμε θα είναι κυρίως αποστάγματα, μείγματα VLSFO και χρήση scrubbers. Ωστόσο, αυτό που πραγματικά χρειάζονται είναι μια βοήθεια στη διαμόρφωση των αγοραστικών τους συνηθειών, με τη χρήση τεχνολογίας και δεδομένων, ώστε να βελτιστοποιηθεί πλήρως η διαδικασία προμηθειών και αγορών τους. Αυτό μπορεί να αποφέρει εξοικονόμηση κόστους καυσίμων από 1% έως 2%, γεγονός που είναι σημαντικό αν λάβουμε υπ’όψιν τη δραματική αύξηση των τιμών μετά το 2020. Οι προμηθευτές καθώς και οι έμποροι καυσίμων πρέπει να είναι σε θέση να παρέχουν αυτό το επίπεδο συμβουλευτικών υπηρεσιών, ώστε να μπορέσουν να εξελίξουν τη θέση τους και την προσφορά τους σε έναν κόσμο μετά το 2020 ” δήλωσε ο κ. Tolson.
“Η πραγματικότητα είναι ότι για να επιτευχθούν στόχοι μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 50% μέχρι το 2050, η βιομηχανία θα πρέπει να μετακινηθεί προς καθαρές πηγές ενέργειας, όπως καύσιμα με βάση το υδρογόνο, βιοκαύσιμα, την αξιοποίηση του ανέμου και μπαταρίες, ενώ τα αποστάγματα και τα υβριδικά προϊόντα δεν θα υπάρχουν. Θα υπάρξει σαφώς μια εξέλιξη σε αυτό με την πάροδο του χρόνου, όμως οι προμηθευτές καυσίμων πρέπει να εξετάσουν ποιος είναι ο ρόλος και η θέση τους σε αυτόν τον καινούργιο κόσμο, και να αρχίσουν τη διαδικασία οικοδόμησης ενός επιχειρηματικού μοντέλου που να μπορεί να ανταποκριθεί στα νέα δεδομένα.”
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ