
Ο θεσμικός φορέας των ευρωπαϊκών εφοπλιστικών ενώσεων (ECSA) μέσω ανακοίνωσής του τάσσεται υπέρ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο έργο που έχει αναλάβει αναφορικά με τις επιθεωρήσεις των εγκαταστάσεων ανακύκλωσης πλοίων προκειμένου να ενταχθούν στον Ευρωπαϊκό Κατάλογο Μονάδων Ανακύκλωσης.
Η ECSA από τη μεριά της προτρέπει να αυξηθεί ο αριθμός των «εγκεκριμένων» εγκαταστάσεων ανακύκλωσης πλοίων, ακόμα και εάν οι συγκεκριμένες εγκαταστάσεις βρίσκονται εκτός Ε.Ε., πχ. στην Ινδία. Ο ευρωπαϊκός φορέας επισημαίνει, μέσα από την ανακοίνωσή του, την ανάγκη να διευρυνθεί ο ισχύων Ευρωπαϊκός Κατάλογος Μονάδων Ανακύκλωσης, καθώς όπως αναφέρει ο Γενικός Γραμματέας της ECSA, κ. Martin Dorsman, υπάρχει έντονη ανησυχία ότι ο αριθμός των «εγκεκριμένων» διαλυτηρίων πλοίων δεν είναι επαρκής για να καλύψει την αντίστοιχη ζήτηση. Ο ίδιος προσέθεσε ότι οι εγκαταστάσεις ανακύκλωσης πλοίων στην Ε.Ε. δεν ασχολούνται μόνο με διαλύσεις πλοίων αλλά και με επισκευές και μετατροπές αυτών, στοιχείο που θα πρέπει να ληφθεί υπόψη αναφορικά με το εάν υπάρχει η αναγκαία χωρητικότητα εγκαταστάσεων η οποία θα μπορέσει να ανταποκριθεί στην διάλυση πλοίων κρατών μελών της Ε.Ε. και μάλιστα πλοίων μεγάλης χωρητικότητας.
Η θέση που διατηρεί η ECSA έρχεται σε αντίθεση με όσα έχουν προκύψει από πρόσφατη μελέτη της NGOs Shipbreaking Platform and Transport & Environment, σύμφωνα με την οποία ο αριθμός των «εγκεκριμένων» εγκαταστάσεων ανακύκλωσης σήμερα είναι επαρκής για να εξυπηρετήσει τις διαλύσεις πλοίων κρατών- μελών της Ε.Ε.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Η πρόοδος στην τεχνολογία καύσης της αμμωνίας αναβαθμίστηκε στον τετράχρονο κινητήρα Wärtsilä 25. Μετά την επίσημη παρουσίασή του τον Νοέμβριο του 2023, ακολούθησε μια…
Σε αιχμή του δόρατος της ευρωπαϊκής αποανθρακοποίησης εξελίσσεται ο λιμένας του Ρότερνταμ, καθώς η Αρχή του Λιμένα υπέγραψε πρόσφατα σημαντική συμφωνία με άρωμα Ινδίας.…
Στις 14 Απριλίου, μέλη της ναυτιλιακής κοινότητας που εστιάζουν στη διαχείριση Ro-Ro προχώρησαν σε ένα σημαντικό βήμα για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα,…
H πρόσφατα καταγραφείσα ανοδική πορεία της ναυλαγοράς των containerships συνεχίστηκε για ακόμα μία εβδομάδα, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει άνοδο…
Η ενσωμάτωση τεχνολογιών ψηφιακού διδύμου και έξυπνων συστημάτων διασφάλισης ποιότητας στις γραμμές παραγωγής ναυπηγείων είναι πλέον πραγματικότητα. Η HD Hyundai MIPO Dockyard (HMD) και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ