
Oι τιμές βασικών εμπορευμάτων βρίσκονται υπό διαρκή πίεση καθώς εντείνονται οι εμπορικές διενέξεις μεταξύ ΗΠΑ–Κίνα και το δολάριο κερδίζει συνεχώς έδαφος.
Ωστόσο από τους δύο προαναφερθέντες λόγους, οι οποίοι έχουν οδηγήσει σε ένα sell-off (πώληση λόγω μειωμένων τιμών) για τα εμπορεύματα, το ενισχυμένο δολάριο είναι αυτό που προκαλεί τις περισσότερες αναταραχές στην αγορά, σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζει ο Vivek Dhar, ειδικός αναλυτής της Commonwealth για τα commodities.
Συγκεκριμένα ο κ. Dhar σημειώνει στο αυστραλιανό business insider ότι οι τιμές βασικών μετάλλων έχουν επηρεαστεί περισσότερο από ένα ισχυρότερο δολάριο και αυτό διότι το 50% της παγκόσμιας κατανάλωσης βασικών μετάλλων προέρχεται από τον ασιατικό γίγαντα, οι σχέσεις του οποίου με τις ΗΠΑ βρίσκονται σε τεντωμένο σχοινί.
Ωστόσο οι τιμές των χύδην ξηρών εμπορευμάτων φαίνεται πως είναι πιο ανθεκτικές σε σχέση με τα μέταλλα. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο χάλυβας, το σιδηρομετάλλευμα και ο άνθρακας έχουν επηρεαστεί ελάχιστα από τα κέρδη του δολαρίου, καθώς τα εν λόγω εμπορεύματα αποτελούν αντικείμενο μεταρρυθμίσεων που προωθεί η κινεζική κυβέρνηση και αφορά άμεσα την προσφορά των προϊόντων αυτών. Ενδεικτικά αναφέρεται στο business insider ότι οι πολιτικές για τον περιορισμό της ρύπανσης στην Κίνα συντελούν στο να αυξηθούν οι τιμές για καλύτερης ποιότητας σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα.
Μένει λοιπόν να δούμε εάν η θεωρία αυτή θα συνεχίσει να επαληθεύεται, ειδικότερα μετά την εκ νέου εφαρμογή εμπορικών κυρώσεων από τις ΗΠΑ προς την Κίνα, η οποία αναμένεται το προσεχές διάστημα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ