
Οι πιθανοί τρόποι για την αύξηση της παρουσίας των γυναικών στη ναυτιλιακή βιομηχανία της Ευρώπης αποτέλεσαν το αντικείμενο συζήτησης στην συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις 26 Ιουνίου μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές (European Transport Workers Federation- ETF) και του θεσμικού φορέα των ευρωπαϊκών εφοπλιστικών ενώσεων (ECSA), με τη συμμετοχή και άλλων ευρωπαϊκών φορέων και οργανισμών.
Σήμερα εκτιμάται ότι οι γυναίκες αποτελούν το 2% που καταλαμβάνουν θέσεις αξιωματικών ή κατωτέρων πληρωμάτων στον στόλο των πλοίων των χωρών μελών της Ε.Ε., ενώ είναι μεγίστης σημασίας η ισότητα των φύλων στον χώρο της ναυτιλίας, η οποία και αποτελεί μία από τις βασικές αρχές της Ε.Ε.
Η συζήτηση μεταξύ του ETF και της ECSA επικεντρώθηκε στη ναυτική εκπαίδευση και στους τρόπους ανάπτυξης της καριέρας για τις γυναίκες, καθώς και στη στελέχωση της ναυτιλιακής βιομηχανίας με περισσότερες γυναίκες ναυτικούς.
Ο γενικός γραμματέας της ECSA, κ. Martin Dorsman, επεσήμανε ότι η παρουσία των γυναικών στον χώρο της ναυτιλίας και ιδιαίτερα σε ηγετικές θέσεις μπορεί να στείλει ένα ηχηρό μήνυμα στην εν λόγω βιομηχανία ότι οι γυναίκες έχουν θέση σε έναν τομέα ο οποίος είναι παραδοσιακά ανδροκρατούμενος.
Από μέρους του ETF επισημαίνεται ότι η προσέλκυση περισσότερων γυναικών στη ναυτιλιακή βιομηχανία μπορεί να επιτευχθεί μέσα από την βελτίωση των εργασιακών συνθηκών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ