
Δύο χρόνια έχουν περάσει από τη διάνοιξη της νέας διώρυγας του Παναμά, γεγονός που αποτέλεσε ορόσημο για το παγκόσμιο εμπόριο και την ποντοπόρο ναυτιλία. Μέσω της διάνοιξης της νέας διώρυγας μπόρεσαν να διέλθουν από το συγκεκριμένο πέρασμα πλοία μεγαλύτερης χωρητικότητας από εκείνα που διέσχιζαν την παλιά διώρυγα.
Στο διάστημα των δύο ετών λειτουργίας της νέας διώρυγας του Παναμά εκτιμάται ότι εξυπηρετήθηκαν γύρω στα 3.745 πλοία κατηγορίας Neopanamax.
Ορισμένα σημεία – σταθμοί στην περίοδο λειτουργίας της νέας διώρυγας του Παναμά είναι ότι:
• Τον περασμένο Μάιο διέπλευσαν από τη διώρυγα πλοία συνολικής χωρητικότητας 38,1 εκατ. τόνων, καταγράφοντας μηνιαίο ρεκόρ.
• Το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο που έχει διασχίσει τη διώρυγα του Παναμά είναι το «Norwegian Bliss», χωρητικότητας 168.000 τόνων με ικανότητα μεταφοράς 5.000 επιβατών.
• Το μεγαλύτερο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχει διαπλεύσει τη νέα διώρυγα του Παναμά είναι το «CMA CGM Theodore Roosevelt», χωρητικότητας 14.414 TEUs, τον περασμένο Αύγουστο.
• Από τις 26 Ιουνίου 2016 όταν και πραγματοποιήθηκε η διάνοιξη της νέας διώρυγας του Παναμά έως σήμερα, η νέα διώρυγα έχει υποδεχθεί 358 πλοία μεταφοράς LNG, ενώ τον περασμένο Απρίλιο για πρώτη φορά μέσα σε μία ημέρα εξυπηρέτησε 3 πλοία μεταφοράς LNG.
Εκπρόσωπος της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά ανέφερε ότι η νέα διώρυγα έχει επαναπροσδιορίσει τις παγκόσμιες εμπορικές ροές και ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες αποκτούν οικονομίες κλίμακας μέσα από τη δυνατότητα διέλευσης που δίνεται ειδικά σε πλοία κατηγορίας Neopanamax. Ο ίδιος προσέθεσε επίσης ότι ο προσεκτικός σχεδιασμός των λειτουργιών της Νέας Διώρυγας του Παναμά θα συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη του διεθνούς εμπορίου στο μέλλον.
Έχει επίσης ενδιαφέρον, όπως αναφέρεται στο δελτίο Τύπου της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά για την επέτειο των δύο ετών της νέας διώρυγας, ότι σε προτεραιότητα έχει τεθεί η προστασία του περιβάλλοντος καθώς το 60% νου νερού στα φράγματα ανακυκλώνεται. Παράλληλος στόχος τη Αρχής της Διώρυγας είναι να μειωθεί το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα στον Παναμά μέσα στα επόμενα 10 χρόνια.
Φωτό- Βίντεο: pancanal.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Μετά από ένα δρομολόγιο διάρκειας 20 ημερών, το πρώτο πλοίο της γραμμής τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προσέγγισε…
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Καταιγιστικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των VLCCs, καθώς ένα «κοκτέιλ» παραγόντων θέτει εκ νέου τους ναύλους σε ανοδική τροχιά. Συγκεκριμένα, τα VLCCs…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ