
Δύο χρόνια έχουν περάσει από τη διάνοιξη της νέας διώρυγας του Παναμά, γεγονός που αποτέλεσε ορόσημο για το παγκόσμιο εμπόριο και την ποντοπόρο ναυτιλία. Μέσω της διάνοιξης της νέας διώρυγας μπόρεσαν να διέλθουν από το συγκεκριμένο πέρασμα πλοία μεγαλύτερης χωρητικότητας από εκείνα που διέσχιζαν την παλιά διώρυγα.
Στο διάστημα των δύο ετών λειτουργίας της νέας διώρυγας του Παναμά εκτιμάται ότι εξυπηρετήθηκαν γύρω στα 3.745 πλοία κατηγορίας Neopanamax.
Ορισμένα σημεία – σταθμοί στην περίοδο λειτουργίας της νέας διώρυγας του Παναμά είναι ότι:
• Τον περασμένο Μάιο διέπλευσαν από τη διώρυγα πλοία συνολικής χωρητικότητας 38,1 εκατ. τόνων, καταγράφοντας μηνιαίο ρεκόρ.
• Το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο που έχει διασχίσει τη διώρυγα του Παναμά είναι το «Norwegian Bliss», χωρητικότητας 168.000 τόνων με ικανότητα μεταφοράς 5.000 επιβατών.
• Το μεγαλύτερο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχει διαπλεύσει τη νέα διώρυγα του Παναμά είναι το «CMA CGM Theodore Roosevelt», χωρητικότητας 14.414 TEUs, τον περασμένο Αύγουστο.
• Από τις 26 Ιουνίου 2016 όταν και πραγματοποιήθηκε η διάνοιξη της νέας διώρυγας του Παναμά έως σήμερα, η νέα διώρυγα έχει υποδεχθεί 358 πλοία μεταφοράς LNG, ενώ τον περασμένο Απρίλιο για πρώτη φορά μέσα σε μία ημέρα εξυπηρέτησε 3 πλοία μεταφοράς LNG.
Εκπρόσωπος της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά ανέφερε ότι η νέα διώρυγα έχει επαναπροσδιορίσει τις παγκόσμιες εμπορικές ροές και ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες αποκτούν οικονομίες κλίμακας μέσα από τη δυνατότητα διέλευσης που δίνεται ειδικά σε πλοία κατηγορίας Neopanamax. Ο ίδιος προσέθεσε επίσης ότι ο προσεκτικός σχεδιασμός των λειτουργιών της Νέας Διώρυγας του Παναμά θα συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη του διεθνούς εμπορίου στο μέλλον.
Έχει επίσης ενδιαφέρον, όπως αναφέρεται στο δελτίο Τύπου της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά για την επέτειο των δύο ετών της νέας διώρυγας, ότι σε προτεραιότητα έχει τεθεί η προστασία του περιβάλλοντος καθώς το 60% νου νερού στα φράγματα ανακυκλώνεται. Παράλληλος στόχος τη Αρχής της Διώρυγας είναι να μειωθεί το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα στον Παναμά μέσα στα επόμενα 10 χρόνια.
Φωτό- Βίντεο: pancanal.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ