
Η Maersk Line και η MSC, οι δύο μεγαλύτερες εταιρείες στην αγορά των containerships, έχουν αποφασίσει να διακόψουν ορισμένες τακτικές γραμμές τους με στόχο τον περιορισμό των ζημιών τους και την ανάκτηση της κερδοφορίας τους μέχρι τα τέλη του τρέχοντος έτους.
Πιο αναλυτικά, η δανέζικη Maersk έχει ανακοινώσει ότι θα διακόψει τη γραμμή AC5 μεταξύ Ασίας και δυτικής ακτής της Ν. Αμερικής, ενώ η MSC αναστέλλει προσωρινά την υπηρεσία Eagle, μία από τις κύριες τακτικές γραμμές της, η οποία συνδέει την Ασία με την δυτική ακτή των ΗΠΑ και τον Καναδά. Επιπλέον οι δύο εταιρείες έχουν ανακοινώσει ότι θα περιορίσουν τις θαλάσσιες μεταφορές μεταξύ Ασίας και Μέσης Ανατολής.
Τον περασμένο Μάϊο ο COO της Maersk Group, κ. Sorek Skou, λαμβάνοντας υπόψη τις ζημίες ύψους $239 εκατ. του Ομίλου το πρώτο εξάμηνο του 2018 επεσήμανε την ανάγκη να ληφθούν ορισμένα μέτρα προς τη βελτιστοποίηση του μεταφορικού δικτύου της Maersk.
Σύμφωνα με διεθνή μέσα ενημέρωσης οι πολιτικές εξελίξεις και ο εντεινόμενος εμπορικός πόλεμος μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας έχουν επηρεάσει αρνητικά το θαλάσσιο εμπόριο μέσω του Ειρηνικού ωκεανού, ενώ εκτιμάται ότι θα σημειωθεί μείωση κατά 7% στις συγκεκριμένες εμπορικές ροές τον ερχόμενο Ιούλιο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ