
Εν όψει των Ποσειδωνίων, τα οποία αναμένεται να συγκεντρώσουν το ενδιαφέρον της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας για ακόμη μία φορά, η Vessels Value παρουσιάζει ορισμένα άκρως ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με την ελληνική ναυτιλία και τους Έλληνες πρωταγωνιστές της, που διατηρούν σταθερά τα πρωτεία στην διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία.
Σύμφωνα με την VesselsValue ο Γιάννης Αγγελικούσης, παραμένει ο πλέον ισχυρός Έλληνας πλοιοκτήτης με τη συνολική αξία του στόλου όλων των εταιρειών του ομίλου του (129 πλοία) να αγγίζει τα $7,60 δις. Στην δεύτερη θέση βρίσκεται ο Γ. Οικονόμου με τη συνολική αξία του στόλου των εταιρειών συμφερόντων του $7,17 δις (142 πλοία) και στην τρίτη ο Γ. Προκοπίου με αξία στόλου $5,63 δις (119 πλοία). Την τέταρτη και πέμπτη θέση καταλαμβάνουν οι Π. Λιβανός και Ν. Μαρτίνος, με την αξία των στόλων που διαχειρίζονται να αγγίζει τα $2,70 (21 πλοία) και $2,49 δις (86 πλοία), αντιστοίχως.
Κατά την Vessels Value, το πλοίο του ελληνόκτητου στόλου με την μεγαλύτερη εμπορική αξία είναι το LNG tanker «Fedor Litke», αγγίζοντας τα $277,54 εκ. Το πλοίο βρίσκεται υπό την διαχείριση της Dynagas Holding Ltd, ναυπηγημένο το 2017 στη Νότια Κορέα.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Vessels Value παγκόσμιος πρωταθλητής, με βάση την αξία του στόλου, αναδεικνύεται η Ελλάδα. Συγκεκριμένα η αξία του ελληνόκτητου στόλου αγγίζει τα $99,82 δις, ενώ την κορυφαία τριάδα συμπληρώνουν ο Κινεζικός Δράκος με αξία στόλου στα $91,70 δις και η Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου με αξία στόλου στα $89,27 δις. Σε απόσταση ακολουθούν οι στόλοι της Νορβηγίας, των ΗΠΑ, της Σιγκαπούρης, της Γερμανίας, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Νότιας Κορέας.
Την δεσπόζουσα θέση της ελληνικής ναυτιλίας στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι καταδεικνύει και το γεγονός, ότι την τελευταία διετία οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν προχωρήσει σε παραγγελίες νεότευκτων πλοίων, η αξία των οποίων αγγίζει συνολικά τα $ 8,92 δις, όπως προκύπτει και από τον παρακάτω πίνακα.
Στην δεύτερη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία, με την αξία των νεότευκτων πλοίων να αγγίζει τα $7,70 δις, ενώ ακολουθεί η Κίνα με αξία στα $6,58 δις.
Πέραν των νεοναυπηγηθέντων, το ελληνικό χρώμα κυριαρχεί και στα στοιχεία αγοράς μεταχειρισμένων πλοίων. Συγκεκριμένα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν αγοράσει την τελευταία διετία συνολικά 582 μεταχειρισμένα πλοία, αξίας $8,53 δις και συνολικής χωρητικότητας 26.241.517 gt.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Αμετάβλητο διατήρησε, όπως αναμενόταν άλλωστε, το βασικό της επιτόκιο στο 2%, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις νέες προβολές των εμπειρογνωμόνων του ευρωσυστήματος,…

Υπό καταρρακτώδη βροχή έλαβε χώρα νωρίτερα στη Λοριάν της Γαλλίας η τελετή ονοματοδοσίας και ύψωσης της ελληνικής σημαίας της φρεγάτας «Κίμων» του Πολεμικού Ναυτικού.…

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, Θανάση Δαβάκη, τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ), στρατηγό Δημήτριο…

Ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και ο διαχρονικός ρόλος των νηογνωμόνων στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και αξιόπιστου ναυτιλιακού πλαισίου, βρέθηκαν…

Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα αποχαιρετά με βαθιά θλίψη μια εμβληματική φυσιογνωμία του κλάδου, τον δρ. Heinrich Schulte, ιδρυτή της Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), ο…

Πορεία επέκτασης του στόλου της χαράσσει η DryDel Shipping, ανακοινώνοντας συμφωνία με τα ναυπηγεία Namura Shipbuilding της Ιαπωνίας για την κατασκευή ενός Capesize bulk…

Δύο νέοι δορυφόροι εκτοξεύθηκαν με επιτυχία στις 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 06:01 π.μ. ενισχύοντας το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από…

Σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης κινείται η αγορά των ορυκτών λιθίου, με τον όγκο των θαλάσσιων μεταφορών να καταγράφει ιστορικά υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με τα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ