
Εν όψει των Ποσειδωνίων, τα οποία αναμένεται να συγκεντρώσουν το ενδιαφέρον της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας για ακόμη μία φορά, η Vessels Value παρουσιάζει ορισμένα άκρως ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με την ελληνική ναυτιλία και τους Έλληνες πρωταγωνιστές της, που διατηρούν σταθερά τα πρωτεία στην διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία.
Σύμφωνα με την VesselsValue ο Γιάννης Αγγελικούσης, παραμένει ο πλέον ισχυρός Έλληνας πλοιοκτήτης με τη συνολική αξία του στόλου όλων των εταιρειών του ομίλου του (129 πλοία) να αγγίζει τα $7,60 δις. Στην δεύτερη θέση βρίσκεται ο Γ. Οικονόμου με τη συνολική αξία του στόλου των εταιρειών συμφερόντων του $7,17 δις (142 πλοία) και στην τρίτη ο Γ. Προκοπίου με αξία στόλου $5,63 δις (119 πλοία). Την τέταρτη και πέμπτη θέση καταλαμβάνουν οι Π. Λιβανός και Ν. Μαρτίνος, με την αξία των στόλων που διαχειρίζονται να αγγίζει τα $2,70 (21 πλοία) και $2,49 δις (86 πλοία), αντιστοίχως.
Κατά την Vessels Value, το πλοίο του ελληνόκτητου στόλου με την μεγαλύτερη εμπορική αξία είναι το LNG tanker «Fedor Litke», αγγίζοντας τα $277,54 εκ. Το πλοίο βρίσκεται υπό την διαχείριση της Dynagas Holding Ltd, ναυπηγημένο το 2017 στη Νότια Κορέα.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Vessels Value παγκόσμιος πρωταθλητής, με βάση την αξία του στόλου, αναδεικνύεται η Ελλάδα. Συγκεκριμένα η αξία του ελληνόκτητου στόλου αγγίζει τα $99,82 δις, ενώ την κορυφαία τριάδα συμπληρώνουν ο Κινεζικός Δράκος με αξία στόλου στα $91,70 δις και η Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου με αξία στόλου στα $89,27 δις. Σε απόσταση ακολουθούν οι στόλοι της Νορβηγίας, των ΗΠΑ, της Σιγκαπούρης, της Γερμανίας, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Νότιας Κορέας.
Την δεσπόζουσα θέση της ελληνικής ναυτιλίας στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι καταδεικνύει και το γεγονός, ότι την τελευταία διετία οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν προχωρήσει σε παραγγελίες νεότευκτων πλοίων, η αξία των οποίων αγγίζει συνολικά τα $ 8,92 δις, όπως προκύπτει και από τον παρακάτω πίνακα.
Στην δεύτερη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία, με την αξία των νεότευκτων πλοίων να αγγίζει τα $7,70 δις, ενώ ακολουθεί η Κίνα με αξία στα $6,58 δις.
Πέραν των νεοναυπηγηθέντων, το ελληνικό χρώμα κυριαρχεί και στα στοιχεία αγοράς μεταχειρισμένων πλοίων. Συγκεκριμένα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν αγοράσει την τελευταία διετία συνολικά 582 μεταχειρισμένα πλοία, αξίας $8,53 δις και συνολικής χωρητικότητας 26.241.517 gt.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ