
Την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου 2018 πραγματοποιήθηκε στο Ναυτικό Όμιλο Ελλάδας (ΝΟΕ) στον
Πειραιά το Εργαστήριο κινητοποίησης και αμοιβαίας εκμάθησης με θέμα «Διαχείριση Θαλάσσιου Έρματος και το Θαλάσσιο Περιβάλλον: Προκλήσεις και Ευκαιρίες (Ballast Water Management and the Marine Environment: Challenges and Opportunities)».
Το εργαστήριο διοργανώθηκε από την εταιρεία SEVEN Σύμβουλοι Μηχανικοί (www.seven-solutions.eu) στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Έργου ”MARINA – Marine Knowledge Sharing Platform for Federating Responsible Research and Innovation Communities” (www.marinaproject.eu), το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Ορίζοντες 2020 (Η2020) της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Στο Εργαστήριο συμμετείχαν συνολικά 40 προσκεκλημένοι, που εκπροσωπούν εταιρείες κατασκευαστών και προμηθευτών Συστημάτων Διαχείρισης Θαλασσίου Έρματος – BWTS (Alpha
Laval-Technava, Ecochlor-Euploia, Erma-First, Sanrui-Marine Plus), μελετητών μηχανικών (Alpha Marine Consulting, Argo Navis, Green Maritime Technology, Hydrus Engineering, Leadship Consulting, Streamlined Naval Architects, United Naval Architects), πλοιοκτητών-ναυτιλιακές (Angelakos Hellas, A.M. Nomikos, Costamare, Kouros Maritime, Olympic Vision Maritime, Samos Steamship), νηογνωμόνων (ABS, Bureau Veritas), καθώς και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (Δ/ση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος, Δ/ση Μελετών και Κατασκευών Πλοίων), το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδας, μη-κερδοσκοπικές περιβαλλοντικές οργανώσεις (Δίκτυο Μεσόγειος SOS), και ενεργούς πολίτες.
Κατά τη διάρκεια του Εργαστηρίου διεξήχθη συμμετοχική συζήτηση για θέματα που αφορούν την αποτελεσματικότητα του ισχύοντος νομικού πλαισίου όσον αφορά την άμβλυνση των
περιβαλλοντικών προβλημάτων που συνδέονται με την απόρριψη του θαλάσσιου έρματος
(μειονεκτήματα, κενά, επιτεύγματα), καθώς και την αποτελεσματικότητα των υφιστάμενων
Συστημάτων Διαχείρισης Θαλασσίου Έρματος – BWTS (κύριοι περιορισμοί και προκλήσεις που
παρατηρούνται κατά την εγκατάσταση, λειτουργία, συντήρηση κ.λπ.). Τέλος, συστάθηκαν προτάσεις σχετικές με πιθανές δράσεις Υπεύθυνης Έρευνας και Καινοτομίας που απαιτούνται προκειμένου να καταστούν βιώσιμες οι θαλάσσιες μεταφορές και η εύρυθμη λειτουργία των πλοίων, προστατεύοντας παράλληλα το θαλάσσιο περιβάλλον από τη μεταφορά και διασπορά ξενικών ειδών μέσω του θαλάσσιου έρματος.
Τα αποτελέσματα του Εργαστηρίου θα διατεθούν με ελεύθερη πρόσβαση στην Πλατφόρμα
Ανταλλαγής Γνώσεων MARINA (http://www.marinaproject.eu/index.php/category/workshop/).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ