
															Την Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου 2018 πραγματοποιήθηκε στο Ναυτικό Όμιλο Ελλάδας (ΝΟΕ) στον
Πειραιά το Εργαστήριο κινητοποίησης και αμοιβαίας εκμάθησης με θέμα «Διαχείριση Θαλάσσιου Έρματος και το Θαλάσσιο Περιβάλλον: Προκλήσεις και Ευκαιρίες (Ballast Water Management and the Marine Environment: Challenges and Opportunities)».
Το εργαστήριο διοργανώθηκε από την εταιρεία SEVEN Σύμβουλοι Μηχανικοί (www.seven-solutions.eu) στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Έργου ”MARINA – Marine Knowledge Sharing Platform for Federating Responsible Research and Innovation Communities” (www.marinaproject.eu), το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Ορίζοντες 2020 (Η2020) της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Στο Εργαστήριο συμμετείχαν συνολικά 40 προσκεκλημένοι, που εκπροσωπούν εταιρείες κατασκευαστών και προμηθευτών Συστημάτων Διαχείρισης Θαλασσίου Έρματος – BWTS (Alpha
Laval-Technava, Ecochlor-Euploia, Erma-First, Sanrui-Marine Plus), μελετητών μηχανικών (Alpha Marine Consulting, Argo Navis, Green Maritime Technology, Hydrus Engineering, Leadship Consulting, Streamlined Naval Architects, United Naval Architects), πλοιοκτητών-ναυτιλιακές (Angelakos Hellas, A.M. Nomikos, Costamare, Kouros Maritime, Olympic Vision Maritime, Samos Steamship), νηογνωμόνων (ABS, Bureau Veritas), καθώς και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (Δ/ση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος, Δ/ση Μελετών και Κατασκευών Πλοίων), το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδας, μη-κερδοσκοπικές περιβαλλοντικές οργανώσεις (Δίκτυο Μεσόγειος SOS), και ενεργούς πολίτες.
Κατά τη διάρκεια του Εργαστηρίου διεξήχθη συμμετοχική συζήτηση για θέματα που αφορούν την αποτελεσματικότητα του ισχύοντος νομικού πλαισίου όσον αφορά την άμβλυνση των
περιβαλλοντικών προβλημάτων που συνδέονται με την απόρριψη του θαλάσσιου έρματος
(μειονεκτήματα, κενά, επιτεύγματα), καθώς και την αποτελεσματικότητα των υφιστάμενων
Συστημάτων Διαχείρισης Θαλασσίου Έρματος – BWTS (κύριοι περιορισμοί και προκλήσεις που
παρατηρούνται κατά την εγκατάσταση, λειτουργία, συντήρηση κ.λπ.). Τέλος, συστάθηκαν προτάσεις σχετικές με πιθανές δράσεις Υπεύθυνης Έρευνας και Καινοτομίας που απαιτούνται προκειμένου να καταστούν βιώσιμες οι θαλάσσιες μεταφορές και η εύρυθμη λειτουργία των πλοίων, προστατεύοντας παράλληλα το θαλάσσιο περιβάλλον από τη μεταφορά και διασπορά ξενικών ειδών μέσω του θαλάσσιου έρματος.
Τα αποτελέσματα του Εργαστηρίου θα διατεθούν με ελεύθερη πρόσβαση στην Πλατφόρμα
Ανταλλαγής Γνώσεων MARINA (http://www.marinaproject.eu/index.php/category/workshop/).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ