
Μία νέα ιδέα για δεξαμενόπλοια μεταφοράς πετρελαίου από θαλάσσιες εξέδρες (shuttle tankers) αναπτύχθηκε από το μεγαλύτερο πάροχο υπηρεσιών στον συγκεκριμένο κλάδο, την εταιρεία Teekay, σε στενή συνεργασία με την Wärtsilä. Ο νέος αυτός σχεδιασμός θα προσφέρει ένα νέο επίπεδο οικολογικών και οικονομικών λύσεων χρησιμοποιώντας την «έξυπνη» τεχνολογία της Wärtsilä με καινοτόμους τρόπους.
Η έγκριση της ιδέας συνοδεύτηκε με παραγγελίες για τέσσερα τέτοια πλοία «επόμενης γενιάς» για την Teekay. Τα πλοία θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο της Samsung Heavy Industries (SHI) στη Νότια Κορέα και θα διαθέτουν μια ευρεία ποικιλία από τις τελευταίες τεχνολογικές καινοτομίες της Wärtsilä, οι οποίες θα στοχεύουν στην επίτευξη καλύτερων συνολικών αποδόσεων.
Ο νέος σχεδιασμός αναμένεται να μειώσει τις ετήσιες εκπομπές ισοδύναμων CO2 περισσότερο από 40% σε σύγκριση με τα συμβατικά δεξαμενόπλοια τύπου shuttle. Εκτός από τη δυνατότητα λειτουργίας με LNG σαν κύριο καύσιμο, οι μηχανές διπλού καυσίμου θα είναι επίσης σε θέση να λειτουργούν με ένα μείγμα LNG και ανακτημένων πτητικών οργανικών ενώσεων (VOC), του αερίου δηλαδή που εξατμίζεται από τις δεξαμενές φορτίου κατά τη διάρκεια της φόρτωσης.
Χρησιμοποιώντας το ανακτημένο VOC ως καύσιμο αντί για τον εξαερισμό του στην ατμόσφαιρα, οι βλαβερές εκπομπές θα εξαλειφθούν, ενώ οι ανάγκες των πλοίων σε καύσιμα θα μειωθούν σημαντικά. Επιπλέον, οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NΟx) από τα καυσαέρια της μηχανής θα μειωθούν πάνω από 80%, οι εκπομπές οξειδίων του θείου (SOx) θα εξαλειφθούν σχεδόν πλήρως, ενώ και οι εκπομπές σωματιδίων θα μειωθούν περισσότερο από 95%. Όλα αυτά τα περιβαλλοντικά οφέλη συνοδεύονται από εξίσου σημαντικά οικονομικά πλεονεκτήματα, με σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμων σε σύγκριση με τις συμβατικές λύσεις.
Φωτό: wartsila.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ