
Μία νέα ιδέα για δεξαμενόπλοια μεταφοράς πετρελαίου από θαλάσσιες εξέδρες (shuttle tankers) αναπτύχθηκε από το μεγαλύτερο πάροχο υπηρεσιών στον συγκεκριμένο κλάδο, την εταιρεία Teekay, σε στενή συνεργασία με την Wärtsilä. Ο νέος αυτός σχεδιασμός θα προσφέρει ένα νέο επίπεδο οικολογικών και οικονομικών λύσεων χρησιμοποιώντας την «έξυπνη» τεχνολογία της Wärtsilä με καινοτόμους τρόπους.
Η έγκριση της ιδέας συνοδεύτηκε με παραγγελίες για τέσσερα τέτοια πλοία «επόμενης γενιάς» για την Teekay. Τα πλοία θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο της Samsung Heavy Industries (SHI) στη Νότια Κορέα και θα διαθέτουν μια ευρεία ποικιλία από τις τελευταίες τεχνολογικές καινοτομίες της Wärtsilä, οι οποίες θα στοχεύουν στην επίτευξη καλύτερων συνολικών αποδόσεων.
Ο νέος σχεδιασμός αναμένεται να μειώσει τις ετήσιες εκπομπές ισοδύναμων CO2 περισσότερο από 40% σε σύγκριση με τα συμβατικά δεξαμενόπλοια τύπου shuttle. Εκτός από τη δυνατότητα λειτουργίας με LNG σαν κύριο καύσιμο, οι μηχανές διπλού καυσίμου θα είναι επίσης σε θέση να λειτουργούν με ένα μείγμα LNG και ανακτημένων πτητικών οργανικών ενώσεων (VOC), του αερίου δηλαδή που εξατμίζεται από τις δεξαμενές φορτίου κατά τη διάρκεια της φόρτωσης.
Χρησιμοποιώντας το ανακτημένο VOC ως καύσιμο αντί για τον εξαερισμό του στην ατμόσφαιρα, οι βλαβερές εκπομπές θα εξαλειφθούν, ενώ οι ανάγκες των πλοίων σε καύσιμα θα μειωθούν σημαντικά. Επιπλέον, οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NΟx) από τα καυσαέρια της μηχανής θα μειωθούν πάνω από 80%, οι εκπομπές οξειδίων του θείου (SOx) θα εξαλειφθούν σχεδόν πλήρως, ενώ και οι εκπομπές σωματιδίων θα μειωθούν περισσότερο από 95%. Όλα αυτά τα περιβαλλοντικά οφέλη συνοδεύονται από εξίσου σημαντικά οικονομικά πλεονεκτήματα, με σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμων σε σύγκριση με τις συμβατικές λύσεις.
Φωτό: wartsila.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ