
Στο πλαίσιο της ανεύρεσης της αλήθειας σχετικά με τη βύθιση του “Αγία Ζώνη ΙΙ” νέα δεδομένα ανακύπτουν, ενώ σωρεία παρατυπιών συνεχίζει να λαμβάνει χώρα και στον τομέα της απάντλησης πετρελαίου από το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, σε σύλληψη του Πλοιάρχου και του Α’ Μηχανικού του Δ/Ξ – Π/Φ “ΛΑΣΣΑΙΑ” Ν.Π. 11860 προέβησαν, απογευματινές ώρες εχθές, στελέχη του γραφείου Ασφάλειας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά με τη συνδρομή στελεχών του γραφείου Ασφάλειας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ελευσίνας για παράβαση του “Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα”. Το εν λόγω πλοίο διενεργούσε απάντληση πετρελαιοειδών μιγμάτων από το ναυάγιο του “ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ” Ν.Π. 11763.
Συγκεκριμένα, σε νομότυπο έλεγχο που διενεργήθηκε με τη συνδρομή κλιμακίου του Δ’ ΤΕΣ (Τελωνείο Επίβλεψης Συγκροτημάτων) Πειραιά βρέθηκαν και κατασχέθηκαν εντός δεξαμενών έρματος σημαντικές ποσότητες πετρελαιοειδών μιγμάτων, χωρίς τα νόμιμα παραστατικά.
Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, που διενεργεί την προανάκριση, κατασχέθηκε το ανωτέρω πλοίο, ενώ οι συλληφθέντες πρόκειται να προσαχθούν ενώπιον του κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Πειραιά κατά την αυτόφωρη διαδικασία.
Από την πλευρά της, η πλοιοκτήτρια εταιρεία του “Αγία Ζώνη ΙΙ” αναφέρει τα εξής σχετικά με το περιστατικό που συνέβη με το Δ/Ξ – Π/Φ “ΛΑΣΣΑΙΑ”:
“Είχαμε κατ’επανάληψη ενημερώσει τις Αρχές ότι το Δ/Ξ ΛΑΣΣΑΙΑ είχε πιστοποιητικό αξιοπλοΐας έως την 19/9/2017 και ζητήσαμε να εκφορτώσει το φορτίο πετρελαίου που είχε αντλήσει από το ναυάγιο στις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ έως την ανωτέρω ημερομηνία. Για λόγους άγνωστους σε εμάς, αυτό δεν έγινε, με συνέπεια το ανωτέρω πλοίο να βρίσκεται από χθες το βράδυ έμφορτο, στα ανοιχτά και ανασφάλιστο, λόγω της ανααξιοπλοΐας του, με ο,τι κινδύνους μπορεί αυτό να ελλοχεύει. Έχουμε καταθέσει προτάσεις για την εκφόρτωση του ανωτέρω φορτίου, χωρίς να διακινδυνεύεται η δημόσια υγεία και το περιβάλλον, αλλά πέφτουν στο κενό. Για τις συνέπειες αυτής της κατάστασης, δεν είμαστε εμείς υπεύθυνοι. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, στο θέατρο του παραλόγου που ζούμε, προστέθηκαν από εχθές το βράδυ και άλλα παράλογα. Συνελήφθησαν ο Πλοίαρχος και ο Α’ Μηχανικός του Δ/Ξ ΛΑΣΣΑΙΑ με κατηγορίες που έως αυτήν την ώρα που γράφεται η παρούσα ανακοίνωση, αγνοούμε. Από πληροφορίες και μόνο, και με κάθε επιφύλαξη, μαθαίνουμε ότι οι κατηγορίες θα αφορούν παραβάσεις του Τελωνειακού Κώδικα περί λαθρεμπορίας.
Ποιος λογικός άνθρωπος δεν θα αναρωτηθεί, πώς είναι δυνατόν το πλοίο που έφτασε στον χώρο του ναυαγίου για να βοηθήσει στην άντληση του πετρελαίου, δηλαδή να βοηθήσει να περιοριστεί η ρύπανση όσο το δυνατό δυνατό γρηγορότερα, να εμπλακεί σε λαθρεμπόριο την ώρα της άντλησης; Σημειωτέον ότι η διαδικασία της άντλησης/φόρτωσης του πετρελαίου από το ναυάγιο και το μικρό ταξίδι του ΛΑΣΣΑΙΑ, διάρκειας μίας ώρας, από το ναυάγιο έως την εγκατάσταση των ΕΛΠΕ, έγινε με την παρουσία και επίβλεψη του Λιμενικού Σώματος.
Προκύπτει εκ των ανωτέρω ότι οι ειδήμονες που έφτιαξαν σενάρια περί λαθρεμπορίας και τα διοχέτευσαν στον Τύπο τις προηγούμενες ημέρες, αφενός μεν γνώριζαν πολύ καλά τους τρόπους που διεξάγεται το λαθρεμπόριο, διότι ήταν πολύ αναλυτικοί και γλαφυροί στην περιγραφή τους, αφετέρου δε, είναι ολοφάνερο ότι είναι υποκινούμενοι και εκτελούν εντολές που σκοπό έχουν να παρουσιάσουν την εταιρεία μας και τον εκπρόσωπο αυτής Θεόδωρο Κουντούρη να παραβαίνει κατ’εξακολούθηση τις διατάξεις του τελωνειακού κώδικα”.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/Παντελής Σαΐτας
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Σε μια σαφή επίδειξη εμπιστοσύνης προς την αγορά της Αφρικής, ο παγκόσμιος κολοσσός logistics, DHL Group, ανακοίνωσε ένα επενδυτικό πλάνο που υπερβαίνει τα 300…
Ένα επενδυτικό πλάνο-μαμούθ εξήγγειλε πρόσφατα η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία της Νότιας Κορέας. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η HMM έχει τοποθετήσει…
Η αναβολή του IMO Net-Zero Framework έφερε στην επιφάνεια τη διχογνωμία που επικρατούσε εντός των κύκλων της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναφορικά με το εν λόγω…
Τα Ναυπηγεία της ΟΝΕΧ στη Σύρο επισκέφθηκε το Σάββατο 18/10/2025 ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Τάκης Θεοδωρικάκος, όπου τον υποδέχθηκε ο Γενικός Διευθυντής, κ. Γιάννης…
Αεροσκάφος μεταφοράς φορτίου που εκτελούσε πτήση από το Ντουμπάι βγήκε από τον διάδρομο κατά την προσγείωσή του στο διεθνές αεροδρόμιο του Χονγκ Κονγκ και…
Σε ισχυρό μομέντουμ εξακολουθούν να βρίσκονται τα VLCCs, καθώς η αυξημένη «όρεξη» της Κίνας για πετρέλαιο και η περιορισμένη προσφορά πλοίων συγκροτούν ευνοϊκά θεμελιώδη…
Ανεξάρτητα από τις έντονες προσπάθειες για μια καθαρή ενεργειακή μετάβαση σε παγκόσμιο επίπεδο μέσω των ΑΠΕ, η χρήση θερμικού άνθρακα ‒και κατ’ επέκταση η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ