
Σύμφωνα με την τελευταία έκδοση του «Tanker Forecaster», η οποία δημοσιεύεται από την Drewry, οι μεγάλες αποστάσεις που θα πρέπει να καλυφθούν για τις εξαγωγές αργού πετρελαίου από τις ΗΠΑ και τη Νιγηρία δεν επαρκούν για να αυξήσουν τους ναύλους στην αγορά των δεξαμενόπλοιων δεδομένης της χαμηλότερης από την αναμενόμενη παραγωγής πετρελαίου από τις χώρες της Μέσης Ανατολής, αλλά και της αυξανόμενης προσφοράς χωρητικότητας των πλοίων.
Όπως αναφέρεται στην έκθεση της Drewry, η μείωση της παραγωγής πετρελαίου από τις χώρες του OPEC, εξαιτίας της μειωμένης ζήτησης πετρελαίου παγκοσμίως, αντισταθμίζεται από τις αυξημένες εξαγωγές πετρελαίου από χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Βραζιλία και η Νιγηρία, οι οποίες παρουσιάζουν αύξηση στην πετρελαϊκή τους παραγωγή.
Η άνοδος του αμερικανικού πετρελαίου το τρέχον έτος έχει οδηγήσει σε αύξηση των ακαθάριστων εξαγωγών της χώρας. Οι εξαγωγές πετρελαίου των ΗΠΑ αυξήθηκαν φέτος κατά 0,9 εκατ. βαρέλια ημερησίως, σε σύγκριση με τα 0,5 εκατ. βαρέλια/ημέρα πέρυσι, ενώ οι εισαγωγές της χώρας σε πετρέλαιο παρέμειναν σταθερές. Καθώς η πετρελαϊκή παραγωγή των ΗΠΑ αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια και οι εξαγωγές θα έχουν προορισμό κυρίως την Ασία, η ζήτηση για δεξαμενόπλοια αναμένεται να παρουσιάσει θετικά λόγω των αυξημένων αποστάσεων που θα πρέπει να καλυφθούν.
Αντίστοιχα, η αναμενόμενη αύξηση των εξαγωγών από τη Νιγηρία και τη Βραζιλία προς την Ασία θα ενισχύσει περαιτέρω τη ζήτηση χωρητικότητας. Ωστόσο, σύμφωνα με την Drewry, η αναμενόμενη αύξηση των εξαγωγών σε μεγάλες αποστάσεις δεν θα είναι αρκετή για να αυξήσει τους ναύλους στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, καθώς το παγκόσμιο εμπόριο πετρελαίου θα περιοριστεί από μια επιβράδυνση της ζήτησης του πετρελαίου. Επιπλέον, η πρόσφατη διετής αναβολή της Σύμβασης του Ballast Water Management θα επιβραδύνει τη διάλυση ορισμένων δεξαμενόπλοιων, διατηρώντας αμείωτη την χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου μέχρι το 2020.
«Ενώ το παγκόσμιο εμπόριο πετρελαίου αναμένεται να αυξηθεί κατά 6% περίπου τη διετία 2017-2019, η ζήτηση χωρητικότητας αναμένεται να αυξηθεί σχετικά ταχύτερα κατά 7% λόγω της αύξησης των αποστάσεων. Καθώς όμως η προσφορά χωρητικότητας δεξαμενόπλοιων θα αυξηθεί την ίδια περίοδο άνω του 13% , θα καταγραφεί μείωση στα ναύλα», σχολίασε ο κ. Rajesh Verma, επικεφαλής αναλυτής της Drewry.
Φωτό: teekay.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μέτρο από την πλευρά των ΗΠΑ που θα αλλάξει τη νόρμα των θαλάσσιων μεταφορών. Τα υπέρογκα τέλη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ