
Σύμφωνα με την τελευταία έκδοση του «Tanker Forecaster», η οποία δημοσιεύεται από την Drewry, οι μεγάλες αποστάσεις που θα πρέπει να καλυφθούν για τις εξαγωγές αργού πετρελαίου από τις ΗΠΑ και τη Νιγηρία δεν επαρκούν για να αυξήσουν τους ναύλους στην αγορά των δεξαμενόπλοιων δεδομένης της χαμηλότερης από την αναμενόμενη παραγωγής πετρελαίου από τις χώρες της Μέσης Ανατολής, αλλά και της αυξανόμενης προσφοράς χωρητικότητας των πλοίων.
Όπως αναφέρεται στην έκθεση της Drewry, η μείωση της παραγωγής πετρελαίου από τις χώρες του OPEC, εξαιτίας της μειωμένης ζήτησης πετρελαίου παγκοσμίως, αντισταθμίζεται από τις αυξημένες εξαγωγές πετρελαίου από χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Βραζιλία και η Νιγηρία, οι οποίες παρουσιάζουν αύξηση στην πετρελαϊκή τους παραγωγή.
Η άνοδος του αμερικανικού πετρελαίου το τρέχον έτος έχει οδηγήσει σε αύξηση των ακαθάριστων εξαγωγών της χώρας. Οι εξαγωγές πετρελαίου των ΗΠΑ αυξήθηκαν φέτος κατά 0,9 εκατ. βαρέλια ημερησίως, σε σύγκριση με τα 0,5 εκατ. βαρέλια/ημέρα πέρυσι, ενώ οι εισαγωγές της χώρας σε πετρέλαιο παρέμειναν σταθερές. Καθώς η πετρελαϊκή παραγωγή των ΗΠΑ αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια και οι εξαγωγές θα έχουν προορισμό κυρίως την Ασία, η ζήτηση για δεξαμενόπλοια αναμένεται να παρουσιάσει θετικά λόγω των αυξημένων αποστάσεων που θα πρέπει να καλυφθούν.
Αντίστοιχα, η αναμενόμενη αύξηση των εξαγωγών από τη Νιγηρία και τη Βραζιλία προς την Ασία θα ενισχύσει περαιτέρω τη ζήτηση χωρητικότητας. Ωστόσο, σύμφωνα με την Drewry, η αναμενόμενη αύξηση των εξαγωγών σε μεγάλες αποστάσεις δεν θα είναι αρκετή για να αυξήσει τους ναύλους στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, καθώς το παγκόσμιο εμπόριο πετρελαίου θα περιοριστεί από μια επιβράδυνση της ζήτησης του πετρελαίου. Επιπλέον, η πρόσφατη διετής αναβολή της Σύμβασης του Ballast Water Management θα επιβραδύνει τη διάλυση ορισμένων δεξαμενόπλοιων, διατηρώντας αμείωτη την χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου μέχρι το 2020.
«Ενώ το παγκόσμιο εμπόριο πετρελαίου αναμένεται να αυξηθεί κατά 6% περίπου τη διετία 2017-2019, η ζήτηση χωρητικότητας αναμένεται να αυξηθεί σχετικά ταχύτερα κατά 7% λόγω της αύξησης των αποστάσεων. Καθώς όμως η προσφορά χωρητικότητας δεξαμενόπλοιων θα αυξηθεί την ίδια περίοδο άνω του 13% , θα καταγραφεί μείωση στα ναύλα», σχολίασε ο κ. Rajesh Verma, επικεφαλής αναλυτής της Drewry.
Φωτό: teekay.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…

Η DHL Global Forwarding και η CMA CGM κάνουν ένα σημαντικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση των παγκόσμιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να…

Η δευτερογενής αγορά ξηρού φορτίου το 2025 χαρακτηρίζεται από ισχυρή ρευστότητα, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες ωστόσο να κινούνται με σαφή διάθεση ποιοτικής αναδιάρθρωσης και…

Άνοδο των εσόδων από τις εξαγωγές εμπορευμάτων βλέπει η Αυστραλία για το 2026, καθώς συνεχίζεται το ράλι του χρυσού και το σιδηρομετάλλευμα αποδεικνύεται ανθεκτικό,…

Ανάμεικτες τάσεις εμφανίζουν οι θαλάσσιες μεταφορές αυτοκινήτων στην εκπνοή του 2025. Σύμφωνα με την Clarksons, o όγκος διά θαλάσσης μεταφορών αυτοκινήτων θα αυξηθεί φέτος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ