
Οι νέες διατροφικές «ορέξεις» της Δύσης, σε συνδυασμό με την -αισθητά αυξημένη- καταναλωτική διάθεση της Κίνας, μεταβάλλουν τις ισορροπίες στη γεωργική καλλιέργεια στους μεγάλους παραγωγούς της Αμερικής και της Ασίας και κατ’ επέκταση στο διεθνές εμπόριο και τις θαλάσσιες μεταφορές. Ενδεικτικό των νέων τάσεων, τόσο στη γεωργική παραγωγή όσο και στα πρότυπα κατανάλωσης σε Ανατολή και Δύση, είναι το παράδειγμα της καλλιέργειας και των εξαγωγών της σόγιας.
Οι ΗΠΑ αποτελούν τον μεγαλύτερο εξαγωγέα σόγιας στον κόσμο, αντιπροσωπεύοντας το 43,9% των συνολικών εξαγωγών. Πάραυτα, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη από τον OECD (Organization for Economic Cooperation and Development) και τον FAO (United Nations Food and Agriculture Organization), η Βραζιλία θα ξεπεράσει σύντομα τις Ηνωμένες Πολιτείες στην παραγωγή σόγιας, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση των παραγωγών- χωρών σόγιας παγκοσμίως.
Συγκεκριμένα, προβλέπεται ότι η βραζιλιάνικη παραγωγή σόγιας θα αυξάνεται κατά 2,6% ετησίως για τα επόμενα δέκα χρόνια, καταγράφοντας το μεγαλύτερο ρυθμό αύξησης της παραγωγής συγκριτικά με άλλους παραγωγούς σόγιας. Σύμφωνα με αναλυτές, η αύξηση- ρεκόρ οφείλεται στο ιδιαίτερα χαμηλό κόστος παραγωγής των φασολιών σόγιας στη Βραζιλία, κυρίως λόγω της διαθέσιμης καλλιεργήσιμης γης στη Νότια Αμερική.
Τα έτη 2017-2026 η συγκομιδή σόγιας από την Βραζιλία προβλέπεται να ανέλθει σε 237,2 τόνους, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 27,1% σε σχέση με την προηγούμενη δεκαετία. Εκτιμάται μάλιστα πως μέχρι το 2026, η Βραζιλία και οι ΗΠΑ μαζί θα πραγματοποιούν το 80% των συνολικών εξαγωγών σόγιας παγκοσμίως.
Την ίδια στιγμή, ο μεγαλύτερος εισαγωγέας σόγιας στον κόσμο, η Κίνα, ενισχύει σημαντικά τις εισαγωγές της. Πιο συγκεκριμένα, κατά το μήνα Μάιο, οι εισαγωγές αυξήθηκαν κατά 20% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο. Ταυτόχρονα βέβαια με τις εισαγωγές αυξάνονται και οι απαιτήσεις, καθώς τα φασόλια σόγιας φαίνεται πως είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα στις υψηλές θερμοκρασίες σύμφωνα με πρόσφατες ανακοινώσεις των P&I Clubs, δημιουργώντας “δυσκολίες” στο χειρισμό του χύδην φορτίου, κυρίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Σύμφωνα με έμπειρους αναλυτές, τα νέα δεδομένα στις καταναλωτικές συνήθειες Ανατολής και Δύσης και κατά συνέπεια στη γεωργική παραγωγή των προϊόντων αναμένεται να επιφέρουν σημαντικές αλλαγές στις θαλάσσιες διαδρομές, διαμορφώνοντας έναν νέο παγκόσμιο χάρτη εμπορευματικών ροών, ειδικά στην dry αγορά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Μετά την άρση των κυρώσεων της αμερικανικής κυβέρνησης στο αργό της Βενεζουέλας, οι οποίες διήρκεσαν τέσσερις μήνες, οι πετρελαϊκές εξαγωγές της λατινοαμερικανικής χώρας έχουν…
Η «διελκυστίνδα» στην αγορά πετρελαίου συνεχίζεται, καθώς επιμένουν οι αντίρροπες δυνάμεις που «τραβούν» προς διαφορετικές κατευθύνσεις το ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης στην παγκόσμια αγορά. Στο πλαίσιο…
Η Stena Line έχει ισχυρή παρουσία στις ακτοπλοϊκές μεταφορές της Βόρειας Ευρώπης, και ιδιαίτερα στη Βαλτική Θάλασσα. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία ανακοίνωσε την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ