
Την έντονη ανησυχία της εκφράζει η Ένωση των Ευρωπαίων Πλοιοκτητών (ECSA) σχετικά με την αυξανόμενη παρουσία πειρατών, τις ένοπλες επιθέσεις και την ομηρεία ναυτικών προς απόκτηση λύτρων, που λαμβάνει χώρα στον Κόλπο της Γουϊνέας, ιδιαίτερα στη Νιγηρία.
Όπως προκύπτει από την τελευταία έκθεση για την πειρατεία του International Maritime Bureau (IMB), μέσα στους τρεις πρώτους μήνες του 2017 έχουν καταληφθεί σε παγκόσμιο επίπεδο 33 πλοία. Την ίδια περίοδο, 27 ναυτικοί έχουν πέσει θύματα ομηρείας με στόχο την απόκτηση λύτρων. Έχει ενδιαφέρον ότι το 63% των περιστατικών αυτών αφορά τον Κόλπο της Γουϊνέας.
Το Περιβαλλοντικό Συμβούλιο της Ε.Ε. αναγνώρισε πρόσφατα την προβληματική κατάσταση που υπάρχει στον Κόλπο της Γουϊνέας και υπογράμμισε την ανάγκη οι κρατικοί φορείς της χώρας να υιοθετήσουν νομικές ενέργειες για να αντιμετωπιστούν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων. Το Συμβούλιο επίσης χαιρέτισε τις διμερείς πρωτοβουλίες των κρατών μελών της Ε.Ε. στην περιοχή και υποστήριξε την ανάγκη για το συντονισμό των πρωτοβουλιών αυτών.
Ο κ. Patrick Verhoeven, Γενικός Γραμματέας της ECSA, ανέφερε ότι «τα συνεχιζόμενα προβλήματα στον Κόλπο της Γουϊνέας δημιουργούν έντονες ανησυχίες για την ασφάλεια των ναυτικών που βρίσκονται εν πλω στην περιοχή αυτή. Η έλλειψη θαλάσσιας ασφάλειας διαταράσσει την διεξαγωγή του θαλάσσιου εμπορίου επιφέροντας παράλληλα αρνητικές επιπτώσεις στα λιμάνια. Επιπλέον τα αυξημένα επίπεδα ασφάλειας σε ένα λιμάνι προκαλούν αύξηση στα κόστη εισαγωγών και εξαγωγών και θέτουν τις θέσεις εργασίας σε κίνδυνο».
Από την μεριά της η ECSA προτείνει μέτρα με στόχο την βελτίωση της ασφάλειας στον Κόλπο της Γουϊνέας, τα οποία περιλαμβάνουν: 1) Την κατάλληλη προστασία της θαλάσσιας περιοχής από τα παράκτια κράτη, 2) Την διερεύνηση της δυνατότητας χρήσης ιδιωτικών εταιρειών ασφαλείας από τους πλοιοκτήτες, 3) Την ποινική δίωξη των περιστατικών πειρατείας και ένοπλης ληστείας και 4) Την καθιέρωση αποτελεσματικών δικαστικών συστημάτων, σωστού συντονισμού των μέσων επιβολής του νόμου και ενός αποδοτικού συστήματος καταγραφής ατυχημάτων.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/COMMANDER IN CHIEF-ROK FLEET
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ