
Την έντονη ανησυχία της εκφράζει η Ένωση των Ευρωπαίων Πλοιοκτητών (ECSA) σχετικά με την αυξανόμενη παρουσία πειρατών, τις ένοπλες επιθέσεις και την ομηρεία ναυτικών προς απόκτηση λύτρων, που λαμβάνει χώρα στον Κόλπο της Γουϊνέας, ιδιαίτερα στη Νιγηρία.
Όπως προκύπτει από την τελευταία έκθεση για την πειρατεία του International Maritime Bureau (IMB), μέσα στους τρεις πρώτους μήνες του 2017 έχουν καταληφθεί σε παγκόσμιο επίπεδο 33 πλοία. Την ίδια περίοδο, 27 ναυτικοί έχουν πέσει θύματα ομηρείας με στόχο την απόκτηση λύτρων. Έχει ενδιαφέρον ότι το 63% των περιστατικών αυτών αφορά τον Κόλπο της Γουϊνέας.
Το Περιβαλλοντικό Συμβούλιο της Ε.Ε. αναγνώρισε πρόσφατα την προβληματική κατάσταση που υπάρχει στον Κόλπο της Γουϊνέας και υπογράμμισε την ανάγκη οι κρατικοί φορείς της χώρας να υιοθετήσουν νομικές ενέργειες για να αντιμετωπιστούν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων. Το Συμβούλιο επίσης χαιρέτισε τις διμερείς πρωτοβουλίες των κρατών μελών της Ε.Ε. στην περιοχή και υποστήριξε την ανάγκη για το συντονισμό των πρωτοβουλιών αυτών.
Ο κ. Patrick Verhoeven, Γενικός Γραμματέας της ECSA, ανέφερε ότι «τα συνεχιζόμενα προβλήματα στον Κόλπο της Γουϊνέας δημιουργούν έντονες ανησυχίες για την ασφάλεια των ναυτικών που βρίσκονται εν πλω στην περιοχή αυτή. Η έλλειψη θαλάσσιας ασφάλειας διαταράσσει την διεξαγωγή του θαλάσσιου εμπορίου επιφέροντας παράλληλα αρνητικές επιπτώσεις στα λιμάνια. Επιπλέον τα αυξημένα επίπεδα ασφάλειας σε ένα λιμάνι προκαλούν αύξηση στα κόστη εισαγωγών και εξαγωγών και θέτουν τις θέσεις εργασίας σε κίνδυνο».
Από την μεριά της η ECSA προτείνει μέτρα με στόχο την βελτίωση της ασφάλειας στον Κόλπο της Γουϊνέας, τα οποία περιλαμβάνουν: 1) Την κατάλληλη προστασία της θαλάσσιας περιοχής από τα παράκτια κράτη, 2) Την διερεύνηση της δυνατότητας χρήσης ιδιωτικών εταιρειών ασφαλείας από τους πλοιοκτήτες, 3) Την ποινική δίωξη των περιστατικών πειρατείας και ένοπλης ληστείας και 4) Την καθιέρωση αποτελεσματικών δικαστικών συστημάτων, σωστού συντονισμού των μέσων επιβολής του νόμου και ενός αποδοτικού συστήματος καταγραφής ατυχημάτων.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/COMMANDER IN CHIEF-ROK FLEET
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ