
«Το 2016 έγινε αισθητός περισσότερο από κάθε άλλη φορά ο ανταγωνισμός μεταξύ θαλάσσιων και αεροπορικών μεταφορών» δήλωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης, στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε προς τα ΜΜΕ για τις εξελίξεις στην ακτοπλοΐα.
«Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι οι θαλάσσιες και οι αεροπορικές μεταφορές αποτελούν μεν ξεχωριστές ανεξάρτητες υπηρεσίες, αλλά λειτουργούν εναλλάξιμα και ανταγωνιστικά καθώς απευθύνονται στο ίδιο επιβατικό κοινό και ανταγωνίζονται άμεσα στους προορισμούς και αγορές που εξυπηρετούν και οι δύο» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Σακέλλης.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου υπογράμμισε επίσης, την ανάγκη να ναυπηγηθούν τα επόμενα χρόνια νέα πλοία που να έχουν δυνατότητα χρησιμοποίησης LNG ως καύσιμο, τονίζοντας ωστόσο πως θα πρέπει να διαμορφωθούν συνθήκες και προϋποθέσεις για να φτιαχτούν αυτά τα πλοία σε ελληνικά ναυπηγεία.
«Την επόμενη δεκαετία θα υπάρξει ανάγκη σταδιακής ανανέωσης του ακτοπλοϊκού μας στόλου. Επίσης πρέπει να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες για την κάλυψη των αναγκών» τόνισε συμπληρώνοντας ότι την περίοδο 1995-2015 οι εταιρείες ναυπήγησαν περισσότερα από 46 πλοία, αξίας μεγαλύτερης των 4 δισ., αλλά η ναυπηγική βιομηχανία ήταν απούσα. Από αυτά μόνο δυο ναυπηγήθηκαν στην Ελλάδα με παραγγελίες πριν το 2000.
«Είναι πράγματι κρίμα να χαθεί μια δεύτερη ευκαιρία όταν μάλιστα έχουμε αποδείξει ότι υπάρχει η τεχνογνωσία και η βούληση εκ μέρους των εταιρειών μας» δήλωσε χαρακτηριστικά.
Αναφερόμενος στα αποτελέσματα της εφαρμογής των ευέλικτων τιμολογιακών πολιτικών για το 2016 ο πρόεδρος της ΣΕΕΝ είπε ότι το πλήθος προσφορών επηρέασαν θετικά το μεταφορικό έργο και διευκόλυναν σημαντικά τις μετακινήσεις κυρίως των νησιωτών και των τακτικών επιβατών.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις αυξήσεις των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων με τον κ. Σακέλλη να δηλώνει κατηγορηματικά ότι ο Σύνδεσμος τάσσεται κατά της αύξησης στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και υπέρ μιας συζήτησης για το πώς μπορούν να μειωθούν περαιτέρω οι ναύλοι. Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ τόνισε ότι θέση του συνδέσμου είναι η κατάργηση των λιμενικών τελών ως μη αποδοτικά όταν αυτά δεν επενδύονται προς όφελος των επιβατών, υπογραμμίζοντας ότι είναι ένας παράγοντας που μπορεί να μειώσει το ναύλο.
Για την επιβατική κίνηση, είπε ότι τα τελευταία χρόνια παρατηρείται πλέον μείωση στον αριθμό των Ελλήνων που ταξιδεύουν, ωστόσο πρόσθεσε ότι αυτό δεν απεικονίζεται στους δείκτες που είναι σταθεροί από το 2014, λόγω του αυξημένου αριθμού τουριστών-επιβατών από το εξωτερικό.
Ο κ. Σακέλλης χαρακτήρισε το 2016 μία καλή χρονιά για την ακτοπλοΐα, τονίζοντας ότι παρουσίασε αύξηση περίπου 1% σε σχέση με το 2015, ενώ για το 2017 προέβλεψε ότι θα υπάρξει σταθεροποίηση με πιθανότητα μικρών αυξήσεων.
Αξίζει να σημειωθεί, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου ότι από το 2009 μέχρι το 2015 η επιβατική κίνηση ακολούθησε την πτώση του ΑΕΠ, με απώλεια 18.500.000 επιβατών και 4.400.000 οχημάτων. Ενώ το 2015 και το 2016 περισσότεροι από 800.000 μετανάστες-πρόσφυγες μετακινήθηκαν στην ενδοχώρα από νησιά του Βορείου Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα με πλοία της ακτοπλοΐας.
Για τα δρομολόγια της Αδριατικής ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ δήλωσε ότι η επιβατική κίνηση παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με το 2015, ενώ παρουσίασε αύξηση 10% στη διακίνηση επιβατικών οχημάτων και αύξηση 3,6% στη διακίνηση φορτηγών.
Για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου, ο κ. Σακέλλης υπογράμμισε ότι το θέμα της αναμόρφωσης είναι μεγάλης σημασίας. Στις συναντήσεις με την ηγεσία του ΥΝΑ προτάθηκαν οι εξής αλλαγές οι οποίες πρέπει να βασιστούν στις παρακάτω αρχές:
Στη μείωση του λειτουργικού κόστους
Στην αποποινικοποίηση του Κλάδου
Στην περαιτέρω απελευθέρωση των υπηρεσιών με πρότυπο τις γραμμές Αδριατικής (κατάργηση του ΠΔ 177/74 συνθέσεις πλοίων)
Στην απαλλαγή των Εταιρειών μας από την επιβολή υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας (πχ υποχρεωτικές εκπτώσεις )
Στην παροχή ευελιξίας στη διαχείριση των δρομολογίων
Στη βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών.
Επιπροσθέτως, τόνισε ότι για το ΣΕΕΝ παραμένουν σε εκκρεμότητα δυο ζητήματα: Η συζήτηση και η υπογραφή νέας σύμβασης εργασίας (η προηγούμενη έληξε τον Δεκέμβριο του 2016) και η συνάντηση με τη νέα διοίκηση του ΟΛΠ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Την εστίασή της στην αγορά των product tankers επιβεβαίωσε η Euroholdings Ltd, με την απόκτηση ενός MR product tanker, χωρητικότητας 50.000 dwt. Το εν…

Πτώση κατέγραψε η μετοχή της Maersk την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου στον απόηχο των εκτιμήσεων για χαμηλότερα του αναμενομένου κέρδη του δανέζικου κολοσσού. Τα κέρδη…

The third Lofrans’ & MAX POWER Convention unfolded this October at the breathtaking LaLiBay Resort & Spa on Aegina Island. Τhe convention has become…

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ελλάδα υπέγραψαν σήμερα στην Αθήνα κοινή Διακήρυξη Οικονομικής Ασφάλειας, η οποία αποτυπώνει μια νέα γεωπολιτική πραγματικότητα: η οικονομική ασφάλεια…

Εκ νέου σήμα κινδύνου εξέπεμψε η UK Maritime Trade Operations (UKMTO) στα ανοικτά της Σομαλίας, λίγες μόνο 24ωρα μετά το ρεσάλτο Σομαλών πειρατών σε ελληνόκτητο…

Εκρήξεις ακούστηκαν σήμερα το πρωί κοντά στην πρωτεύουσα του Σουδάν, το Χαρτούμ, που ελέγχεται από τον στρατό, δήλωσαν αυτόπτες μάρτυρες μία ημέρα αφού οι…

Once again, the LALIZAS Force travelled from all over the world to gather on the island of Aegina for the LALIZAS Branches Synergy Summit,…

To support its customers in the transition from conventional to alternative fuels and to further strengthen the qualification and preparation of the crew supplied…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ