
Σύμφωνα με το δείκτη της Drewry «World Container Index», παρατηρήθηκε ότι οι ναύλοι στα δρομολόγια Βόρειας Ευρώπης-Κίνας αυξήθηκαν κατά 45% την περασμένη εβδομάδα.
Συγκεκριμένα, οι ναύλοι για τις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Ρότερνταμ προς το λιμάνι της Σαγκάης ανήλθαν από τα $740 στα $1.076/ εμπορευματοκιβώτιο διαστάσεων 40 ποδών, την περασμένη εβδομάδα.
Πηγές της Drewry αναφέρουν ότι οι υψηλοί ναύλοι οφείλονται στην πληρότητα των πλοίων και στο γεγονός ότι οι μεταφορείς ζητάνε υψηλότερους ναύλους για την μεταφορά των φορτίων. Σύμφωνα με την Drewry είναι εξαιρετικά ασύνηθες να καταγράφονται τόσο υψηλοί ναύλοι στη διαδρομή Βόρειας Ευρώπης- Ασίας, καθώς τα containerships σε αυτές τις διαδρομές συνήθως έχουν πληρότητα μικρότερη από το 70% της μεταφορικής τους ικανότητας.
Από την άλλη πλευρά, οι ναύλοι στη διαδρομή Κίνας- Βόρειας Ευρώπης φαίνεται να σταθεροποιούνται, με τη μέση τιμή να κινείται στα επίπεδα των $1.643/ εμπορευματοκιβώτιο διαστάσεων 40 ποδών, συγκριτικά με τα $1.756 που είχαν καταγραφεί πριν από 2 εβδομάδες και τα $2.212 στις 12 Ιανουαρίου 2017.
Την περασμένη εβδομάδα ο «World Container Index» της Drewry, ο οποίος λαμβάνει υπόψη τους ναύλους από 11 δρομολόγια από και προς την Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Κίνα, κατέγραψε αύξηση στους ναύλους άνω του 110%, συγκριτικά με τους ναύλους της αντίστοιχης περιόδου του 2016, όταν η αγορά των containerships, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην έκθεση της Drewry, βρισκόταν εν μέσω «πολέμου ναύλων» και αντιμετώπιζε μειωμένο όγκο συναλλαγών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο δείκτης «World Container Index» της Drewry, αποτελεί έναν ανεξάρτητο δείκτη ο οποίος χρησιμοποιείται από πολλές εταιρείες κατά την κατάρτιση των ναυλοσυμφώνων. Κατά συνέπεια, η αλματώδης αύξηση των ναύλων που αφορούν στα δρομολόγια Νότιας Ευρώπης-Ασίας θα επιφέρει αύξηση και στις τιμές των ναύλων σε όσα ναυλοσύμφωνα πρόκειται να υπογραφούν τις επόμενες εβδομάδες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στο επίκεντρο διεθνών μέσων ενημέρωσης βρίσκεται η Σάμος για μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες την επόμενη σεζόν. Σύμφωνα με το Travel and Tour World, το νησί…

Δύο μόλις εβδομάδες πριν από την εκπνοή του 2025, η παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά χύδην ξηρού φορτίου καταγράφει ένα σημαντικό ορόσημο, με τις διά θαλάσσης…

Η λειψυδρία έχει επανέλθει δυναμικά στο προσκήνιο, καθώς οι μειωμένες βροχοπτώσεις και οι υψηλές θερμοκρασίες των τελευταίων ετών επηρεάζουν όλο και περισσότερο τα υδατικά…

Νεότερη Ενημέρωση (20:50) Ρυμούλκηση του δεξαμενόπλοιου σημαίας Λιβερίας από ρυμουλκό πλοίο προς το αγκυροβόλιο του λιμένα Πειραιά. Σε κατάσταση ακυβερνησίας βρίσκεται δεξαμενόπλοιο με…

Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ