
Σύμφωνα με το δείκτη της Drewry «World Container Index», παρατηρήθηκε ότι οι ναύλοι στα δρομολόγια Βόρειας Ευρώπης-Κίνας αυξήθηκαν κατά 45% την περασμένη εβδομάδα.
Συγκεκριμένα, οι ναύλοι για τις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Ρότερνταμ προς το λιμάνι της Σαγκάης ανήλθαν από τα $740 στα $1.076/ εμπορευματοκιβώτιο διαστάσεων 40 ποδών, την περασμένη εβδομάδα.
Πηγές της Drewry αναφέρουν ότι οι υψηλοί ναύλοι οφείλονται στην πληρότητα των πλοίων και στο γεγονός ότι οι μεταφορείς ζητάνε υψηλότερους ναύλους για την μεταφορά των φορτίων. Σύμφωνα με την Drewry είναι εξαιρετικά ασύνηθες να καταγράφονται τόσο υψηλοί ναύλοι στη διαδρομή Βόρειας Ευρώπης- Ασίας, καθώς τα containerships σε αυτές τις διαδρομές συνήθως έχουν πληρότητα μικρότερη από το 70% της μεταφορικής τους ικανότητας.
Από την άλλη πλευρά, οι ναύλοι στη διαδρομή Κίνας- Βόρειας Ευρώπης φαίνεται να σταθεροποιούνται, με τη μέση τιμή να κινείται στα επίπεδα των $1.643/ εμπορευματοκιβώτιο διαστάσεων 40 ποδών, συγκριτικά με τα $1.756 που είχαν καταγραφεί πριν από 2 εβδομάδες και τα $2.212 στις 12 Ιανουαρίου 2017.
Την περασμένη εβδομάδα ο «World Container Index» της Drewry, ο οποίος λαμβάνει υπόψη τους ναύλους από 11 δρομολόγια από και προς την Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Κίνα, κατέγραψε αύξηση στους ναύλους άνω του 110%, συγκριτικά με τους ναύλους της αντίστοιχης περιόδου του 2016, όταν η αγορά των containerships, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην έκθεση της Drewry, βρισκόταν εν μέσω «πολέμου ναύλων» και αντιμετώπιζε μειωμένο όγκο συναλλαγών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο δείκτης «World Container Index» της Drewry, αποτελεί έναν ανεξάρτητο δείκτη ο οποίος χρησιμοποιείται από πολλές εταιρείες κατά την κατάρτιση των ναυλοσυμφώνων. Κατά συνέπεια, η αλματώδης αύξηση των ναύλων που αφορούν στα δρομολόγια Νότιας Ευρώπης-Ασίας θα επιφέρει αύξηση και στις τιμές των ναύλων σε όσα ναυλοσύμφωνα πρόκειται να υπογραφούν τις επόμενες εβδομάδες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ