
Το πρώτο ανοιχτό σεμινάριο του RINA Academy Hellas για το 2017 πραγματοποιήθηκε στις 8 Φεβρουαρίου, στο πλοίο «SS Liberty Hellas» στο λιμάνι του Πειραιά.
Το σεμινάριο ασχολήθηκε με τις δύο σημαντικές προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει ο χώρος της ναυτιλίας, τον Κανονισμό Παρακολούθησης, Αναφοράς και Επαλήθευσης (MRV) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και την Διεθνή Σύμβαση για τον Έλεγχο και τη Διαχείριση του Θαλασσίου ‘Ερματος και των Ιζημάτων (BWM Convention), του IMO.
Κεντρικό θέμα αποτέλεσε κυρίως η διαδικασία εφαρμογής των κανονισμών αυτών, τονίζοντας παράλληλα σημαντικά πρακτικά θέματα από την μεριά του Νηογνώμονα.
Η πρώτη παρουσίαση έγινε από τον κ.Γιώργο Πλευράκη, Business Development Manager του RINA Hellas, και επικεντρώθηκε στα αναπτυξιακά βήματα του Πλάνου Παρακολούθησης και στις υπηρεσίες επαλήθευσης τις οποίες προσφέρει ο RINA.
Ο κ. Alessandro Pescetto, Sector Manager Innovation του RINA Services, στην παρουσίασή του περιέγραψε τις λύσεις και τα εργαλεία τα οποία αναπτύχθηκαν από τον Νηογνώμονα για την παρακολούθηση και την υποβολή αναφορών σχετικά με τις εκπομπές των πλοίων. Ο κ. Pescetto αναφέρθηκε ιδιαίτερα στο Smart DSS, ένα εργαλείο το οποίο αποτελεί μέρος της πλατφόρμας λογισμικού του RINA για την ενεργειακή απόδοση (InfoShipEGO). Το συγκεκριμένο εργαλείο προσφέρεται και σαν ξεχωριστό λογισμικό για την συλλογή, επεξεργασία και παράδοση των αναφορών των εκπομπών. Ακόμη, είναι σε θέση να διαχειρίζεται τόσο χειροκίνητες όσο και αυτόματες εισόδους δεδομένων για να καλύψει τις πιθανές ελλείψεις σε δεδομένα όσον αφορά την συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του EU MRV.
Η παρουσίαση τέλος του κ.Μιχάλη Μαρκογιάννη, Manager του Plan Approval & Technical Support Centre του RINA Hellas, είχε να κάνει με τον ρόλο του Νηογνώμονα όσον αφορά την εφαρμογή της BWM Convention εστιάζοντας κυρίως στο κομμάτι του plan approval, της ανάθεσης και σε θέματα ελέγχου.

ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ