
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Η αγορά συνεχίζει και είναι υποτονική, με τις τιμές να δέχονται πτωτικές πιέσεις, σε αντίθεση με την ιστορικότητα – κυκλικότητα όπου το τελευταίο τρίμηνο-τετράμηνο του κάθε έτους ο κλάδος των διαλύσεων έχει αυξημένη δραστηριότητα. Η πτώση της αγοράς των διαλύσεων το τελευταίο διάστημα αναιρεί τις προηγούμενες εκτιμήσεις ότι το 2016 οι διαλύσεις στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου θα φτάσουν τους 40 εκ. DWT, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα κλείσει σε υψηλά επίπεδα και οφείλουμε να επισημάνουμε ότι η προσφορά πλοίων κυρίως σε Containers και Offshore units, όπως όλα δείχνουν, θα συνεχιστεί και το επόμενο διάστημα.
Στην Ινδία, το αγοραστικό ενδιαφέρον είναι αρκετά μειωμένο λόγω των εορταστικών εκδηλώσεων του Diwali. Ταυτόχρονα, η έντονη μεταβλητότητα στις τιμές του σιδήρου και οι χαμηλές τιμές των End Buyers έχουν αρχίσει και φέρνουν στο προσκήνιο τους γνωστούς κινδύνους των επαναδιαπραγματεύσεων και οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.
Στο Μπαγκλαντές, το ενδιαφέρον για Containers είναι αρκετά μειωμένο και έχει επικεντρωθεί κυρίως σε Capes ή VLCC αλλά παράλληλα οι End Buyers διατηρούν επιφυλάξεις στο να προσφέρουν λόγω της μεταβλητότητας που υπάρχει στην αγορά και κυρίως στην ανταγωνίστρια χώρα την Ινδία.
Το Πακιστάν, το οποίο το τελευταίο διάστημα πρωταγωνίστησε στην αγορά την τελευταία εβδομάδα άρχισε και αυτό να γίνεται πολύ πιο προσεκτικό στις προσφερόμενες τιμές για τους ίδιους λόγους που προαναφέραμε, δηλαδή της μεταβλητότητας στην αγορά και στην Ινδία.
Η Κίνα, συνεχίζει το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες, αλλά όσο μικραίνει η διαφορά στις προσφερόμενες τιμές με τις ανταγωνίστριες, χώρες αυξάνονται οι πιθανότητες να τη δούμε να επιστρέφει στην αγορά.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 382,197 DWT περίπου, εκ των οποίων το 47% (179,486 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 53% (202,711 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 265 – $ 295 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 275 – $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 200 – $ 210 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ