
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Η αγορά συνεχίζει και είναι υποτονική, με τις τιμές να δέχονται πτωτικές πιέσεις, σε αντίθεση με την ιστορικότητα – κυκλικότητα όπου το τελευταίο τρίμηνο-τετράμηνο του κάθε έτους ο κλάδος των διαλύσεων έχει αυξημένη δραστηριότητα. Η πτώση της αγοράς των διαλύσεων το τελευταίο διάστημα αναιρεί τις προηγούμενες εκτιμήσεις ότι το 2016 οι διαλύσεις στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου θα φτάσουν τους 40 εκ. DWT, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα κλείσει σε υψηλά επίπεδα και οφείλουμε να επισημάνουμε ότι η προσφορά πλοίων κυρίως σε Containers και Offshore units, όπως όλα δείχνουν, θα συνεχιστεί και το επόμενο διάστημα.
Στην Ινδία, το αγοραστικό ενδιαφέρον είναι αρκετά μειωμένο λόγω των εορταστικών εκδηλώσεων του Diwali. Ταυτόχρονα, η έντονη μεταβλητότητα στις τιμές του σιδήρου και οι χαμηλές τιμές των End Buyers έχουν αρχίσει και φέρνουν στο προσκήνιο τους γνωστούς κινδύνους των επαναδιαπραγματεύσεων και οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.
Στο Μπαγκλαντές, το ενδιαφέρον για Containers είναι αρκετά μειωμένο και έχει επικεντρωθεί κυρίως σε Capes ή VLCC αλλά παράλληλα οι End Buyers διατηρούν επιφυλάξεις στο να προσφέρουν λόγω της μεταβλητότητας που υπάρχει στην αγορά και κυρίως στην ανταγωνίστρια χώρα την Ινδία.
Το Πακιστάν, το οποίο το τελευταίο διάστημα πρωταγωνίστησε στην αγορά την τελευταία εβδομάδα άρχισε και αυτό να γίνεται πολύ πιο προσεκτικό στις προσφερόμενες τιμές για τους ίδιους λόγους που προαναφέραμε, δηλαδή της μεταβλητότητας στην αγορά και στην Ινδία.
Η Κίνα, συνεχίζει το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες, αλλά όσο μικραίνει η διαφορά στις προσφερόμενες τιμές με τις ανταγωνίστριες, χώρες αυξάνονται οι πιθανότητες να τη δούμε να επιστρέφει στην αγορά.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 382,197 DWT περίπου, εκ των οποίων το 47% (179,486 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 53% (202,711 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 265 – $ 295 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 275 – $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 200 – $ 210 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις ρυθμίσεις που περικλείουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία, την ενεργειακή μετάβαση, καθώς και το ρόλο των λιμενικών υποδομών προς αυτή την κατεύθυνση, επικεντρώθηκε η συζήτηση…
Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους παρευρέθηκαν σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025, στην τελετή εγκαινίων των ανακαινισμένων εργαστηρίων του…
Ο όμιλος ERMA TECH, ανακοίνωσε την απόκτηση της τεχνολογίας Ultrasonic Antifouling Technology, που αναπτύχθηκε από την γερμανικών συμφερόντων HASYTEC, και των σχετικών δικαιωμάτων πνευματικής…
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ