
Habemus pactum, καθώς πριν λίγες μέρες, ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) συμφώνησε στη μείωση των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου (GHG) από τα αεροσκάφη πολιτικής αεροπορίας στην βάση νέων μέτρων με παγκόσμια εφαρμογή, γεγονός που δεν πέρασε απαρατήρητο από Ευρωπαίους πλοιοκτήτες. Οι τελευταίοι μάλιστα χαιρέτισαν
αυτήν την απόφαση με τον Πρόεδρο κ. Niels Smedegaard να σημειώνει ότι η συμφωνία αυτή αποτελεί ορόσημο για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τον κλάδο των μεταφορών. Ο ίδιος δήλωσε βέβαιος πως έως τα τέλη Οκτωβρίου ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) θα αποφασίσει για τα επόμενα βήματα που πρέπει να γίνουν στο συγκεκριμένο ζήτημα από τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία εφαρμόζει ένα υποχρεωτικό κανονιστικό πλαίσιο σε παγκόσμια κλίμακα για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα το οποίο είναι σε ισχύ από το 2013. Ο ΙΜΟ αναμένεται πλέον να προχωρήσει ένα ακόμη βήμα εκμεταλλευόμενος τη σημαντική μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που έχει επιτευχθεί από τη ναυτιλιακή βιομηχανία, μέσω της εισαγωγής ενός συστήματος συλλογής δεδομένων το οποίο θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία το 2018. Στη βάση των δεδομένων που θα συλλεχθούν αλλά και στην πραγματική κατανόηση του ζητήματος των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τη ναυτιλιακή βιομηχανία, θα μπορούν να τεθούν ρεαλιστικοί στόχοι για την περαιτέρω μείωσή τους.
Κατά τον κ. Smedegaard, σημασία για τον ΙΜΟ δεν έχει μόνο η συλλογή δεδομένων και πληροφοριών αλλά η ουσιαστική εφαρμογή της συμφωνίας του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή.
Να σημειωθεί ότι το ζήτημα της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας και η “αποανθρακοποίηση” της ναυτιλίας, αποτέλεσε κυρίαρχο θέμα συζήτησης στο σεμινάριο που διοργάνωσε πρόσφατα η ECSA και η Malta International Shipowners Association. Απευθυνόμενη στους συμμετέχοντες η Ευρωβουλευτής της Μάλτας και μέλος της Επιτροπής Περιβάλλοντος, Miriam Dalli, εξέφρασε την πεποίθησή της πως “ο IMO πρέπει να είναι ο οργανισμός που θα αναλάβει δυναμικές πρωτοβουλίες σε διεθνές επίπεδο προκειμένου να προωθηθούν οι προσπάθειες που έχει καταβάλλει η ναυτιλιακή βιομηχανία. Η ανάληψη δράσεων σε παγκόσμιο επίπεδο θα εξαλείψει τους φόβους περί μείωσης της ανταγωνιστικότητας του κλάδου”. Η ίδια εξέφρασε και την προσωπική της άποψη ότι “η ναυτιλία πρέπει να δράσει και πρέπει να δράσει άμεσα, συνεπώς είναι επιτακτική ανάγκη ο ΙΜΟ να στείλει ένα δυνατό μήνυμα στην παγκόσμια κοινότητα ότι θα αναληφθούν πρωτοβουλίες και δράσεις”.
Φωτο: ΑΠΕ / EPA, ALI HAIDER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και ο διαχρονικός ρόλος των νηογνωμόνων στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και αξιόπιστου ναυτιλιακού πλαισίου, βρέθηκαν…

Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα αποχαιρετά με βαθιά θλίψη μια εμβληματική φυσιογνωμία του κλάδου, τον δρ. Heinrich Schulte, ιδρυτή της Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), ο…

Πορεία επέκτασης του στόλου της χαράσσει η DryDel Shipping, ανακοινώνοντας συμφωνία με τα ναυπηγεία Namura Shipbuilding της Ιαπωνίας για την κατασκευή ενός Capesize bulk…

Δύο νέοι δορυφόροι εκτοξεύθηκαν με επιτυχία στις 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 06:01 π.μ. ενισχύοντας το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από…

Σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης κινείται η αγορά των ορυκτών λιθίου, με τον όγκο των θαλάσσιων μεταφορών να καταγράφει ιστορικά υψηλά επίπεδα. Σύμφωνα με τα…

Συμφωνία πώλησης του 50% του χαρτοφυλακίου αιολικών και φωτοβολταϊκών έργων στην Ελλάδα, συνολικής ισχύος 424 MW, στην ισπανική Asterion Industrial Partners ανακοίνωσε η TotalEnergies,…

Η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στην Κίνα αναμένεται να καταγράψει ρεκόρ το 2025, με τις εκτιμήσεις ν’ αναφέρουν ότι θα ξεπεράσει τα 10 τρισεκατομμύρια κιλοβατώρες…

Η Ουγγαρία υπέγραψε στις 17 Δεκεμβρίου συμβόλαιο με τις ΗΠΑ για την παράδοση 400 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ετησίως, δήλωσε ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ