
Habemus pactum, καθώς πριν λίγες μέρες, ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) συμφώνησε στη μείωση των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου (GHG) από τα αεροσκάφη πολιτικής αεροπορίας στην βάση νέων μέτρων με παγκόσμια εφαρμογή, γεγονός που δεν πέρασε απαρατήρητο από Ευρωπαίους πλοιοκτήτες. Οι τελευταίοι μάλιστα χαιρέτισαν
αυτήν την απόφαση με τον Πρόεδρο κ. Niels Smedegaard να σημειώνει ότι η συμφωνία αυτή αποτελεί ορόσημο για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τον κλάδο των μεταφορών. Ο ίδιος δήλωσε βέβαιος πως έως τα τέλη Οκτωβρίου ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) θα αποφασίσει για τα επόμενα βήματα που πρέπει να γίνουν στο συγκεκριμένο ζήτημα από τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία εφαρμόζει ένα υποχρεωτικό κανονιστικό πλαίσιο σε παγκόσμια κλίμακα για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα το οποίο είναι σε ισχύ από το 2013. Ο ΙΜΟ αναμένεται πλέον να προχωρήσει ένα ακόμη βήμα εκμεταλλευόμενος τη σημαντική μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που έχει επιτευχθεί από τη ναυτιλιακή βιομηχανία, μέσω της εισαγωγής ενός συστήματος συλλογής δεδομένων το οποίο θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία το 2018. Στη βάση των δεδομένων που θα συλλεχθούν αλλά και στην πραγματική κατανόηση του ζητήματος των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τη ναυτιλιακή βιομηχανία, θα μπορούν να τεθούν ρεαλιστικοί στόχοι για την περαιτέρω μείωσή τους.
Κατά τον κ. Smedegaard, σημασία για τον ΙΜΟ δεν έχει μόνο η συλλογή δεδομένων και πληροφοριών αλλά η ουσιαστική εφαρμογή της συμφωνίας του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή.
Να σημειωθεί ότι το ζήτημα της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας και η “αποανθρακοποίηση” της ναυτιλίας, αποτέλεσε κυρίαρχο θέμα συζήτησης στο σεμινάριο που διοργάνωσε πρόσφατα η ECSA και η Malta International Shipowners Association. Απευθυνόμενη στους συμμετέχοντες η Ευρωβουλευτής της Μάλτας και μέλος της Επιτροπής Περιβάλλοντος, Miriam Dalli, εξέφρασε την πεποίθησή της πως “ο IMO πρέπει να είναι ο οργανισμός που θα αναλάβει δυναμικές πρωτοβουλίες σε διεθνές επίπεδο προκειμένου να προωθηθούν οι προσπάθειες που έχει καταβάλλει η ναυτιλιακή βιομηχανία. Η ανάληψη δράσεων σε παγκόσμιο επίπεδο θα εξαλείψει τους φόβους περί μείωσης της ανταγωνιστικότητας του κλάδου”. Η ίδια εξέφρασε και την προσωπική της άποψη ότι “η ναυτιλία πρέπει να δράσει και πρέπει να δράσει άμεσα, συνεπώς είναι επιτακτική ανάγκη ο ΙΜΟ να στείλει ένα δυνατό μήνυμα στην παγκόσμια κοινότητα ότι θα αναληφθούν πρωτοβουλίες και δράσεις”.
Φωτο: ΑΠΕ / EPA, ALI HAIDER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ