
Habemus pactum, καθώς πριν λίγες μέρες, ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) συμφώνησε στη μείωση των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου (GHG) από τα αεροσκάφη πολιτικής αεροπορίας στην βάση νέων μέτρων με παγκόσμια εφαρμογή, γεγονός που δεν πέρασε απαρατήρητο από Ευρωπαίους πλοιοκτήτες. Οι τελευταίοι μάλιστα χαιρέτισαν
αυτήν την απόφαση με τον Πρόεδρο κ. Niels Smedegaard να σημειώνει ότι η συμφωνία αυτή αποτελεί ορόσημο για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τον κλάδο των μεταφορών. Ο ίδιος δήλωσε βέβαιος πως έως τα τέλη Οκτωβρίου ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) θα αποφασίσει για τα επόμενα βήματα που πρέπει να γίνουν στο συγκεκριμένο ζήτημα από τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία εφαρμόζει ένα υποχρεωτικό κανονιστικό πλαίσιο σε παγκόσμια κλίμακα για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα το οποίο είναι σε ισχύ από το 2013. Ο ΙΜΟ αναμένεται πλέον να προχωρήσει ένα ακόμη βήμα εκμεταλλευόμενος τη σημαντική μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που έχει επιτευχθεί από τη ναυτιλιακή βιομηχανία, μέσω της εισαγωγής ενός συστήματος συλλογής δεδομένων το οποίο θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία το 2018. Στη βάση των δεδομένων που θα συλλεχθούν αλλά και στην πραγματική κατανόηση του ζητήματος των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τη ναυτιλιακή βιομηχανία, θα μπορούν να τεθούν ρεαλιστικοί στόχοι για την περαιτέρω μείωσή τους.
Κατά τον κ. Smedegaard, σημασία για τον ΙΜΟ δεν έχει μόνο η συλλογή δεδομένων και πληροφοριών αλλά η ουσιαστική εφαρμογή της συμφωνίας του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή.
Να σημειωθεί ότι το ζήτημα της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας και η “αποανθρακοποίηση” της ναυτιλίας, αποτέλεσε κυρίαρχο θέμα συζήτησης στο σεμινάριο που διοργάνωσε πρόσφατα η ECSA και η Malta International Shipowners Association. Απευθυνόμενη στους συμμετέχοντες η Ευρωβουλευτής της Μάλτας και μέλος της Επιτροπής Περιβάλλοντος, Miriam Dalli, εξέφρασε την πεποίθησή της πως “ο IMO πρέπει να είναι ο οργανισμός που θα αναλάβει δυναμικές πρωτοβουλίες σε διεθνές επίπεδο προκειμένου να προωθηθούν οι προσπάθειες που έχει καταβάλλει η ναυτιλιακή βιομηχανία. Η ανάληψη δράσεων σε παγκόσμιο επίπεδο θα εξαλείψει τους φόβους περί μείωσης της ανταγωνιστικότητας του κλάδου”. Η ίδια εξέφρασε και την προσωπική της άποψη ότι “η ναυτιλία πρέπει να δράσει και πρέπει να δράσει άμεσα, συνεπώς είναι επιτακτική ανάγκη ο ΙΜΟ να στείλει ένα δυνατό μήνυμα στην παγκόσμια κοινότητα ότι θα αναληφθούν πρωτοβουλίες και δράσεις”.
Φωτο: ΑΠΕ / EPA, ALI HAIDER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ