
Με τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας και γενικότερα τα εργασιακά θέματα καθώς και την κατάσταση που επικρατεί στις εσωτερικές δρομολογιακές γραμμές (ακτοπλοΐας και πορθμείων) καθώς και στις γραμμές Πάτρας – Ιταλίας ασχολήθηκε στη χθεσινή συνεδρίασή της η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ).
Στην ανακοίνωση που εξέδωσε η διοίκηση της Ομοσπονδίας για τις γραμμές (Πάτρας – Ηγουμενίτσας – Ιταλίας), καταγγέλει ότι οι συνθήκες εργασίας και απασχόλησης των πληρωμάτων στα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία των εν λόγω γραμμών και ιδιαίτερα των πλοίων με ξένη σημαία, «ταυτίζονται με συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα, με την όλη αυτή ζοφερή κατάσταση συνεχώς να διογκώνεται καθώς και την έλλειψη ουσιαστικών ελέγχων εκ μέρους της Πολιτείας, προσπαθούν και επιδιώκουν με κάθε τρόπο να ανατρέψουν και αυτά ακόμη τα βασικά και πάγια εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των ναυτεργατών, με τα εξοντωτικά ωράρια απασχόλησης, λόγω των ελλειμματικών και ολιγάριθμων συνθέσεων, ενάντια και κατά παράβαση των ισχυόντων, για τις ώρες εργασίας και ανάπαυσης, τόσο από την εσωτερική νομοθεσία όσο και των επιβαλλομένων περιορισμών από τις Διεθνείς Συμβάσεις Εργασίας στις οποίες έχει προσχωρήσει η Χώρα μας με ευνόητες τις εντεύθεν άμεσες επιπτώσεις στα επίπεδα ασφαλείας των πλοίων, των επιβατών αλλά και του ιδίου του πληρώματος».
Όσον αφορά τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας η ΠΝΟ θεωρεί ότι υπάρχει «εσκεμμένη παραβίαση και άρνηση εφαρμογής των Συμβάσεων του κλάδου» ενώ για τονίζει ότι « η απλήρωτη εργασία και υπερεργασία είναι καθημερινό πλέον φαινόμενο το οποίο και επιβάλλει την χωρίς καθυστέρηση παρέμβαση της Πολιτείας για την μη συνέχιση και την άμεση ανατροπή του».
Στη συνέχεια για τις ακτοπλοϊκές και πορθμειακές γραμμές της χώρας χαρακτηρίζει την κατάσταση ζοφερή είναι τονίζοντας πως για να «βγει η δουλειά», οι ναυτεργάτες απασχολούνται καθημερινά με εξαντλητικά ωράρια, κάτω από την καταπίεση των πλοιοκτητών και με την ευθεία απειλή της απόλυσής τους. Η απλήρωτη εργασία είναι πάγια κατάσταση και η μαύρη ανασφάλιστη εργασία πραγματικά οργιάζει.
Στην ίδια συνεδρίαση, η συζήτηση επεκτάθηκε και στα υπόλοιπα μείζονος σημασίας προβλήματα που απασχολούν όλους τους Έλληνες εργαζόμενους και ιδιαίτερα τους ναυτεργάτες από την εφαρμογή όλων των εκτελεστικών νόμων των μνημονίων (ασφαλιστικός νόμος, περικοπές συντάξεων, ξεπούλημα του ΝΑΤ, συλλογικές συμβάσεις εργασίας, οργανικές συνθέσεις, ΓΕΝΕ κλπ.). επιπλέον αντεργατικών και αντιλαϊκών νομοσχεδίων.
Ενόψει όλων των παραπάνω, η διοίκηση της ΠΝΟ αποφάσισε να «παρέμβει δυναμικά και να καταγγείλει σε πρώτη φάση για άλλη μια φορά την ολομέτωπη και ενορχηστρωμένη επίθεση που δέχεται ο κλάδος των ναυτεργατών αλλά και όλοι οι εργαζόμενοι της χώρας μας με την ασκούμενη βάρβαρη, ανάλγητη, αντεργατική πολιτική της Κυβέρνησης και την απαράδεκτη στάση των εφοπλιστών, που εκμεταλλευόμενοι την όλη περιρρέουσα πολιτική και οικονομική ατμόσφαιρα, επιδιώκουν με κάθε τρόπο τον περιορισμό, την υποβάθμιση, την κατάργηση και την ξεθεμελίωση ακόμα και των πιο ζωτικών δικαιωμάτων που κατακτήθηκαν με πολλές θυσίες και αγώνες ετών.
Η διοίκηση της ΠΝΟ σε μια ύστατη προσπάθειά της καλεί το υπουργείο Ναυτιλίας και τις αρμόδιες Αρχές να λάβουν ξεκάθαρη θέση αν ισχύουν ή όχι οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και οι υφιστάμενοι νόμοι για την ναυτεργασία και να λάβουν άμεσα τα μέτρα που προβλέπονται και απαιτούνται για την παραδειγματική τιμωρία των παραβατών.
Ακόμη καλεί και την εργοδοτική πλευρά να σταματήσει να προκαλεί και να παραβιάζει τις ισχύουσες Σ.Σ.Ε. καθώς και κάθε σχετική διάταξη που προστατεύει τους Έλληνες ναυτεργάτες και να εκπληρώνει με τη σειρά της τις δικές της υποχρεώσεις έναντι των πληρωμάτων της και έναντι του νόμου.
Σε διαφορετική περίπτωση οι απαντήσεις θα είναι ανάλογες με στοχευμένες συνδικαλιστικές παρεμβάσεις, όπου χρειάζεται, και με σχετικές ενημερώσεις και καταγγελίες και στις Διεθνείς και στις Ευρωπαϊκές Ενώσεις και Οργανισμούς.
Ακόμη αποφασίστηκε η από μέρους της ΠΝΟ σύνταξη ιδιαίτερης πρότασης Νόμου, η οποία και θα αποσταλεί σε όλα τα Πολιτικά Κόμματα και σε όλους τους Βουλευτές, και με την οποία θα αποκρούεται η συνεχώς διογκούμενη επίθεση σε βάρος των Κλάδου μας και θα επέρχεται η αποκατάσταση των απωλειών, από τις επιθέσεις των «μνημονίων», σε μισθούς και συντάξεις , στις σημερινές και σύγχρονες ανάγκες των εργαζομένων και συνταξιούχων ναυτικών».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ