
Οι μακροοικονομικές πολιτικές αποφάσεις του Πεκίνου φαίνεται ότι είχαν αντίκτυπο στη συνολική αγορά ξηρού φορτίου, αυξάνοντας τη ζήτηση σε bulkers στις βασικές αρτηρίες με αποτέλεσμα μια σταθερή ανάκαμψη στις ναυλώσεις.
Οι προσπάθειες της κυβέρνησης της Κίνας για να αναζωογονήσει την οικονομία της χώρας βοήθησαν το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος στην κυριολεξία να “αναβιώσει” και αναμένεται η θετική προοπτική να διατηρηθεί όπως εικάζει η Drewry, ειδικά για τα εμπορεύματα από τη Βραζιλία.
Από την πλευρά των επενδύσεων, οι γνωστές δυσκολίες της χρηματοδότησης και οι συγκρατημένες νέες παραγγελίες έχουν βοηθήσει τους έμπειρους παίκτες στην αγορά ξηρού φορτίου να αναδιπλώσουν, αν και με μεγάλη υπομονή, τις δυνάμεις τους.
Ένας μεγάλος αριθμός των ακυρώσεων σε νεότευκτα θα εμποδίσει οποιαδήποτε ανεξέλεγκτη αύξηση των παραδόσεων κατά τα επόμενα χρόνια. Η διάλυση περισσότερων σχετικά καινούργιων πλοίων- κυρίως από την Κίνα- αναμένεται να οδηγήσει σε επιβράδυνση της ανάπτυξης του στόλου για τα επόμενα δύο έτη, με αποτέλεσμα να “καταλαγιάσει” η υπερπροσφορά.
Οι εισαγωγές άνθρακα της Ινδίας αυξήθηκαν κατά 8% το 2015, αλλά αναμένεται να παραμείνει σε σταθερά επίπεδα για το 2016 καθώς η εγχώρια παραγωγή θα συνεχίσει να είναι υψηλή. Το επικείμενο καιρικό φαινόμενο La Niña μπορεί να επηρεάσει τα φορτία κυρίως από την Αυστραλία, ειδικά αν οι βροχοπτώσεις πλήξουν τις σιδηροδρομικές και λιμενικές υποδομές. Τα ακραία καιρικά φαινόμενα ίσως θα έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση της συμφόρησης στους λιμένες της χώρας, η οποία θα έχει ως αποτέλεσμα την παρεμπόδιση των δια θαλάσσης εξαγωγών από την Ωκεανία.
Η Drewry αναμένει βελτίωση των ναύλων στα δρομολόγια σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία για την Κίνα και από την Αυστραλία για την Κίνα, ειδικά για Capesize πλοία. Ωστόσο η “επιστροφή” στην ενεργό δράση αρκετών παροπλισμένων πλοίων θα μπορούσε να διαταράξει την αναμενόμενη βελτίωση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ