
Οι μακροοικονομικές πολιτικές αποφάσεις του Πεκίνου φαίνεται ότι είχαν αντίκτυπο στη συνολική αγορά ξηρού φορτίου, αυξάνοντας τη ζήτηση σε bulkers στις βασικές αρτηρίες με αποτέλεσμα μια σταθερή ανάκαμψη στις ναυλώσεις.
Οι προσπάθειες της κυβέρνησης της Κίνας για να αναζωογονήσει την οικονομία της χώρας βοήθησαν το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος στην κυριολεξία να “αναβιώσει” και αναμένεται η θετική προοπτική να διατηρηθεί όπως εικάζει η Drewry, ειδικά για τα εμπορεύματα από τη Βραζιλία.
Από την πλευρά των επενδύσεων, οι γνωστές δυσκολίες της χρηματοδότησης και οι συγκρατημένες νέες παραγγελίες έχουν βοηθήσει τους έμπειρους παίκτες στην αγορά ξηρού φορτίου να αναδιπλώσουν, αν και με μεγάλη υπομονή, τις δυνάμεις τους.
Ένας μεγάλος αριθμός των ακυρώσεων σε νεότευκτα θα εμποδίσει οποιαδήποτε ανεξέλεγκτη αύξηση των παραδόσεων κατά τα επόμενα χρόνια. Η διάλυση περισσότερων σχετικά καινούργιων πλοίων- κυρίως από την Κίνα- αναμένεται να οδηγήσει σε επιβράδυνση της ανάπτυξης του στόλου για τα επόμενα δύο έτη, με αποτέλεσμα να “καταλαγιάσει” η υπερπροσφορά.
Οι εισαγωγές άνθρακα της Ινδίας αυξήθηκαν κατά 8% το 2015, αλλά αναμένεται να παραμείνει σε σταθερά επίπεδα για το 2016 καθώς η εγχώρια παραγωγή θα συνεχίσει να είναι υψηλή. Το επικείμενο καιρικό φαινόμενο La Niña μπορεί να επηρεάσει τα φορτία κυρίως από την Αυστραλία, ειδικά αν οι βροχοπτώσεις πλήξουν τις σιδηροδρομικές και λιμενικές υποδομές. Τα ακραία καιρικά φαινόμενα ίσως θα έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση της συμφόρησης στους λιμένες της χώρας, η οποία θα έχει ως αποτέλεσμα την παρεμπόδιση των δια θαλάσσης εξαγωγών από την Ωκεανία.
Η Drewry αναμένει βελτίωση των ναύλων στα δρομολόγια σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία για την Κίνα και από την Αυστραλία για την Κίνα, ειδικά για Capesize πλοία. Ωστόσο η “επιστροφή” στην ενεργό δράση αρκετών παροπλισμένων πλοίων θα μπορούσε να διαταράξει την αναμενόμενη βελτίωση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ