
“H Μοζαμβίκη θα καταστεί σύντομα η τρίτη μεγαλύτερη εξαγωγός χώρα φυσικού αερίου στο κόσμο, μετά το Κατάρ και την Αυστραλία.” Με τη φράση αυτή εγκαινίασε η υπουργός εξωτερικών της Ινδίας Sushma Swaraj, την επίσκεψη του Ινδού πρωθυπουργού Narendra Modi στην Μοζαμβίκη, στο πλαίσιο επίσημης επίσκεψης που πραγματοποιεί σε κράτη της ανατολικής Αφρικής. Ο Ινδός πρωθυπουργός επισκέφθηκε αρχικά την Μαπούτο, πρωτεύουσα της Μοζαμβίκης, ενώ αναμένεται να επισκεφθεί ακόμα τη Δημοκρατία της Νότιας Αφρικής, την Τανζανία και την Κένυα. Αίσθηση προκάλεσε μάλιστα η επιλογή του να ξεκινήσει την επίσκεψη του με την πρώην μεξικανική αποικία, έναντι των παραδοσιακών κρατών- συμμάχων της χώρας.
Σύμφωνα με έγκυρα πρακτορεία ειδήσεων, η επίσκεψη του Ινδού πρωθυπουργού στην Αφρικανική ήπειρο, οφείλεται στο ό,τι η Ανατολική Αφρική κατέστη πρόσφατα ως ένα από τα πιο “καυτά” σημεία του παγκόσμιου χάρτη λόγω των αποθεμάτων φυσικού αερίου και πετρελαίου, γεγονός που ενισχύει το ενδιαφέρον της Ινδίας για σύναψη εμπορικών σχέσεων με την Αφρικανική Ήπειρο, ένα πεδίο που έως σήμερα «μονοπωλείται» από την Κίνα.
Η Μοζαμβίκη, η οποία βρίσκεται τα τελευταία χρόνια στο επίκεντρο μεγάλων επενδυτικών σχεδίων στον τομέα εκμετάλλευσης φυσικών πόρων, μονοπωλεί ακόμη το ενδιαφέρον πετρελαϊκών κολοσσών όπως η ιταλική Eni και η αμερικανική Exxon Mobil. Σημειώνεται μάλιστα πως η χώρα πέτυχε ετήσια αύξηση του ΑΕΠ κατά 7,2% για το 2015, ενώ σύμφωνα με προβλέψεις θα αγγίξει το 7,3% τα επόμενα δύο έτη, λόγω των αυξημένων εξαγωγών φυσικού αερίου και άνθρακα.
Αν το στρατηγικό σχέδιο της Ινδίας για σύναψη στρατηγικών σχέσεων με χώρες- παραγωγούς ενέργειας παραμείνει ζωντανό, η Μοζαμβίκη αναμένεται να εξελιχθεί σε μια από τις τρεις μεγαλύτες χώρες εξαγωγής προϊόντων ενέργειας στην Ινδία, μεταξύ των σημαντικότερων προορισμών ινδικών επενδύσεων στην Αφρική και ως ένας από τους ισχυρότερους στρατιωτικούς συμμάχους της Ινδίας στον δυτικό Ινδικό Ωκεανό.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ