
Τα μέλη της Ένωσης των Δανών Εφοπλιστών (ΕΔΕ) υποστηρίζουν ότι και ο κλάδος της ναυτιλίας πρέπει να έχει ενεργό συμμετοχή στην παγκόσμια προσπάθεια για περιορισμό των εκπομπών CO2 από τα πλοία. Αλλά το κατά πόσο μπορεί η ναυτιλία να μειώσει το ανθρακικό της αποτύπωμά της θα το δείξει μία νέα έρευνα που διενεργεί η Ένωση.
Η παγκόσμια διάσκεψη για το κλίμα στο Παρίσι – COP21 το περασμένο έτος αποφάσισε ότι όλοι οι κλάδοι της παγκόσμιας οικονομίας θα πρέπει να συμβάλλουν στον περιορισμό της αύξησης της θερμοκρασίας του πλανήτη.
Τα μέλη της ΕΔΕ στην ανακοίνωσή τους τονίζουν ότι ήδη στην Δανία αρκετές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν προχωρήσει σε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για περιορισμό των εκπομπών σε CO2. Παρ’ όλ’ αυτά είναι αναγκαία η ποσοτικοποίηση της δυνατότητας μείωσης των εκπομπών και αυτός είναι ο λόγος που η Ένωση προχωρά σε μία νέα μελέτη για τις δυνατότητες περαιτέρω περιορισμού του ανθρακικού αποτυπώματος του ναυτιλιακού κλάδου, σε συνεργασία και με την υποστήριξη του Danish Maritime Fund.
Σχετικά με την αναγκαιότητα αυτής της μελέτης η αντιπρόεδρος της Ένωσης των Δανών Εφοπλιστών Maria Bruun Skipper δήλωσε ότι «στην παρούσα φάση δεν γνωρίζουμε επακριβώς με ποιον τρόπο και πόσο μπορεί να μειωθούν οι εκπομπές CO2 από τη ναυτιλία. Είναι απαραίτητο να διαμορφώσουμε μία σαφή εικόνα για το πόσο μπορούν να βοηθήσουν τα όποια τεχνικά και λειτουργικά μέσα διαθέτουμε ήδη ή τα όσα πρέπει να λάβουμε στο άμεσο μέλλον. Από την άλλη θα πρέπει να διευκρινιστεί και το κατά πόσο η επιβολή νέων κανονιστικών μέτρων περιορισμού των εκπομπών ρύπων μπορεί να επηρεάσει τη ναυτιλιακή βιομηχανία και την δια θαλάσσης μεταφορά αγαθών. Κατά συνέπεια η υπό διεξαγωγή νέα μελέτη θα μας επιτρέψει να έχουμε μία καλύτερη βάση συζήτησης για τη συμβολή που μπορεί να έχει η ναυτιλία στην επίτευξη των κλιματικών στόχων της COP21».
Τα μέλη της ΕΔΕ τονίζουν, επίσης, την διάθεση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού και των κρατών μελών του για μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος της ναυτιλίας αλλά ακόμα δεν έχει αποκρυσταλλωθεί πλήρως η εικόνα των μέτρων που πρέπει να ληφθούν προς αυτήν την κατεύθυνση, μολονότι ο IMO έχει ήδη υιοθετήσει την πολιτική συλλογής δεδομένων εκπομπών CO2 (monitoring, reporting and verification-MRV) από τα υπάρχοντα πλοία.
Το επόμενο πια βήμα είναι η έναρξη διαπραγματεύσεων για να καθοριστεί το ποσοστό συμμετοχής της ναυτιλίας στον περιορισμό των εκπομπών άνθρακα αλλά και το πως και πόσο γρήγορα θα πρέπει να επιτευχθεί η μείωση.
Η αντιπρόεδρος της Ένωσης των Δανών Εφοπλιστών τόνισε ότι «οι ναυτιλιακές εταιρείες της Δανίας θέλουν μία συγκεκριμένη απόφαση από τον ΙΜΟ και θέλουν αυτή να είναι φιλόδοξη και βασισμένη σε πραγματικά στοιχεία. Προς το παρόν αναμένουμε τα αποτελέσματα της έρευνάς μας μέσα στους επόμενους μήνες για να διαμορφώσουμε μία σαφή εικόνα».
Σχετικά με τις πρωτοβουλίες προστασίας του περιβάλλοντος που λαμβάνει η Ένωση Δανών Εφοπλιστών μπορείτε να δείτε περισσότερα εδώ.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/Alejandro Bolivar
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ