
Η κρίση την οποία βιώνει η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει οδηγήσει σε συρρίκνωση και τον γερμανικό εμπορικό στόλο, γεγονός που με τη σειρά του σηματοδοτεί και περιορισμένες ευκαιρίες απασχόλησης για τους Γερμανούς ναυτικούς είτε γίνεται λόγος για πλοιάρχους, είτε για μηχανικούς. Το αποτέλεσμα είναι η μεγάλη δυσκολία ανεύρεσης εργασίας και κατά συνέπεια η αύξηση της ανεργίας στον χώρο της ναυτεργασίας.
Συγκεκριμένα, η μείωση του γερμανικού εμπορικού στόλου για τρίτη συνεχόμενη χρονιά (το 2015 καταγράφηκε ποσοστό μείωσης 17%, που ισοδυναμεί με 117 λιγότερα ποντοπόρα εμπορικά πλοία) έχει περιορίσει την ζήτηση αξιωματικών, ενώ και οι απόφοιτοι/σπουδαστές των Ναυτικών Ακαδημιών της χώρας γνωρίζουν πλέον ότι πολύ δύσκολα θα μπορέσουν να βρουν εργασία σε ένα γερμανικό πλοίο, όπως τονίζει με έμφαση ο Ralf Converts, κοσμήτορας της Σχολής Ναυτιλίας και Μεταφορών του Πανεπιστημίου Εφαρμοσμένων Επιστημών “Jade” στο Elsfleth.
Από την άλλη, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών (VDR), σήμερα μόλις 6.000 περίπου Γερμανοί ναυτικοί εργάζονται σε γερμανικά ποντοπόρα πλοία. Ενώ έχει ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι ο αριθμός των υπό γερμανική σημαία ποντοπόρων πλοίων δεν υπερβαίνει τα 200, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Ένωσης Dirk Max Johns στο 10o ναυτιλιακό συνέδριο, που έλαβε χώρα στην Βρέμη το διήμερο 12 και 13 Απριλίου 2016.
Επιπλέον, οι εκπρόσωποι της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών τόνισαν στο συνέδριο ότι μεσο-μακροπρόθεσμα αναμένεται να μειωθεί και άλλο ο αριθμός των αξιωματικών και του κατώτερου πληρώματος που θα εργάζονται στα πλοία, αλλά από την άλλη θα αυξηθεί ο αριθμός εκείνων των προσώπων θα βρουν εργασία στα ναυτιλιακά γραφεία.
Φωτό: flickr.com/debb c
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ