
Η κρίση την οποία βιώνει η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει οδηγήσει σε συρρίκνωση και τον γερμανικό εμπορικό στόλο, γεγονός που με τη σειρά του σηματοδοτεί και περιορισμένες ευκαιρίες απασχόλησης για τους Γερμανούς ναυτικούς είτε γίνεται λόγος για πλοιάρχους, είτε για μηχανικούς. Το αποτέλεσμα είναι η μεγάλη δυσκολία ανεύρεσης εργασίας και κατά συνέπεια η αύξηση της ανεργίας στον χώρο της ναυτεργασίας.
Συγκεκριμένα, η μείωση του γερμανικού εμπορικού στόλου για τρίτη συνεχόμενη χρονιά (το 2015 καταγράφηκε ποσοστό μείωσης 17%, που ισοδυναμεί με 117 λιγότερα ποντοπόρα εμπορικά πλοία) έχει περιορίσει την ζήτηση αξιωματικών, ενώ και οι απόφοιτοι/σπουδαστές των Ναυτικών Ακαδημιών της χώρας γνωρίζουν πλέον ότι πολύ δύσκολα θα μπορέσουν να βρουν εργασία σε ένα γερμανικό πλοίο, όπως τονίζει με έμφαση ο Ralf Converts, κοσμήτορας της Σχολής Ναυτιλίας και Μεταφορών του Πανεπιστημίου Εφαρμοσμένων Επιστημών “Jade” στο Elsfleth.
Από την άλλη, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών (VDR), σήμερα μόλις 6.000 περίπου Γερμανοί ναυτικοί εργάζονται σε γερμανικά ποντοπόρα πλοία. Ενώ έχει ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι ο αριθμός των υπό γερμανική σημαία ποντοπόρων πλοίων δεν υπερβαίνει τα 200, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Ένωσης Dirk Max Johns στο 10o ναυτιλιακό συνέδριο, που έλαβε χώρα στην Βρέμη το διήμερο 12 και 13 Απριλίου 2016.
Επιπλέον, οι εκπρόσωποι της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών τόνισαν στο συνέδριο ότι μεσο-μακροπρόθεσμα αναμένεται να μειωθεί και άλλο ο αριθμός των αξιωματικών και του κατώτερου πληρώματος που θα εργάζονται στα πλοία, αλλά από την άλλη θα αυξηθεί ο αριθμός εκείνων των προσώπων θα βρουν εργασία στα ναυτιλιακά γραφεία.
Φωτό: flickr.com/debb c
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ