
Η κρίση την οποία βιώνει η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει οδηγήσει σε συρρίκνωση και τον γερμανικό εμπορικό στόλο, γεγονός που με τη σειρά του σηματοδοτεί και περιορισμένες ευκαιρίες απασχόλησης για τους Γερμανούς ναυτικούς είτε γίνεται λόγος για πλοιάρχους, είτε για μηχανικούς. Το αποτέλεσμα είναι η μεγάλη δυσκολία ανεύρεσης εργασίας και κατά συνέπεια η αύξηση της ανεργίας στον χώρο της ναυτεργασίας.
Συγκεκριμένα, η μείωση του γερμανικού εμπορικού στόλου για τρίτη συνεχόμενη χρονιά (το 2015 καταγράφηκε ποσοστό μείωσης 17%, που ισοδυναμεί με 117 λιγότερα ποντοπόρα εμπορικά πλοία) έχει περιορίσει την ζήτηση αξιωματικών, ενώ και οι απόφοιτοι/σπουδαστές των Ναυτικών Ακαδημιών της χώρας γνωρίζουν πλέον ότι πολύ δύσκολα θα μπορέσουν να βρουν εργασία σε ένα γερμανικό πλοίο, όπως τονίζει με έμφαση ο Ralf Converts, κοσμήτορας της Σχολής Ναυτιλίας και Μεταφορών του Πανεπιστημίου Εφαρμοσμένων Επιστημών “Jade” στο Elsfleth.
Από την άλλη, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών (VDR), σήμερα μόλις 6.000 περίπου Γερμανοί ναυτικοί εργάζονται σε γερμανικά ποντοπόρα πλοία. Ενώ έχει ενδιαφέρον να σημειωθεί ότι ο αριθμός των υπό γερμανική σημαία ποντοπόρων πλοίων δεν υπερβαίνει τα 200, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Ένωσης Dirk Max Johns στο 10o ναυτιλιακό συνέδριο, που έλαβε χώρα στην Βρέμη το διήμερο 12 και 13 Απριλίου 2016.
Επιπλέον, οι εκπρόσωποι της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών τόνισαν στο συνέδριο ότι μεσο-μακροπρόθεσμα αναμένεται να μειωθεί και άλλο ο αριθμός των αξιωματικών και του κατώτερου πληρώματος που θα εργάζονται στα πλοία, αλλά από την άλλη θα αυξηθεί ο αριθμός εκείνων των προσώπων θα βρουν εργασία στα ναυτιλιακά γραφεία.
Φωτό: flickr.com/debb c
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ