
Του Νίκου Βεργούνη
Τον Απρίλιο του 2016 οι εταιρείες Waterfront Shipping Company Ltd. (WFS), Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL), Westfal-Larsen Management (WL) και Marinvest/Skagerack Invest (Marinvest), καλωσορίζουν τα νέα καινοτόμα πλοία, με καθαρή καύση και υψηλή απόδοση στην κατανάλωση του καυσίμου. Τα συγκεκριμένα 7 πλοία χωρητικότητας 50.000 dwt, είναι κατασκευασμένα με τον πρώτο στην κατηγορία του δίχρονο κινητήρα διπλού καυσίμου MAN B&W ME-LGI , ο οποίος είναι ικανός να καίει Μεθανόλη, heavy fuel oil (HFO), marine diesel oil (MDO) ή marine gas oil (MGO). Τα 3 πρώτα πλοία θα είναι έτοιμα τον Απρίλιο του 2016 και τα υπόλοιπα 4 αναμένονται μέχρι τον Οκτώβριο του 2016.
Η συγκεκριμένη πρωτοποριακή τεχνολογία θα μειώσει σημαντικά τις εκπομπές ενώ παράλληλα θα δώσει στους πλοιοκτήτες μια βιώσιμη και αποτελεσματική εναλλακτική στην επιλογή καυσίμου. Δεδομένης της αυξημένης ζήτησης για «καθαρότερα» καύσιμα ώστε να τηρούνται οι ολοένα και αυστηρότεροι κανονισμοί οι οποίοι αφορούν τις εκπομπές, η Μεθανόλη εμφανίζεται σαν μια πολλά υποσχόμενη εναλλακτική λύση. Η Μεθανόλη αποτελεί ένα βιοδιασπώμενο καύσιμο το οποίο προσφέρει καθαρή καύση και μειώνει τις εκπομπές οι οποίες προκαλούν αιθαλομίχλη, όπως τα σωματίδια, τα οξείδια του Θείου και τα οξείδια του Αζώτου.
‘Όπως δήλωσε ο Jone Hognestad, πρόεδρος της Waterfront Shipping, η επένδυση στην Μεθανόλη ως καύσιμο δεν προσφέρει μόνον οφέλη, αλλά παράλληλα αποτελεί και μια οικονομικά βιώσιμη λύση. Το κόστος της ναυπήγησης νέων πλοίων και της μετατροπής των παλιών ώστε να μπορούν να καίνε Μεθανόλη είναι σημαντικά μικρότερο από τις εναλλακτικές μετατροπές καυσίμου, σύμφωνα με τον κ. Hognestad.
Σύμφωνα με τον Ole Grøne, Senior Vice President και Head of Marketing and Sales της MAN Diesel & Turbo, η MAN κατασκεύασε τους συγκεκριμένους δίχρονους κινητήρες σαν απάντηση στο ενδιαφέρον της παγκόσμιας ναυτιλίας να ανακαλύψει εναλλακτικές για το heavy fuel oil (HFO) και να ικανοποιήσει τους αυστηρούς κανονισμούς για τις εκπομπές καυσαερίων. Προκειμένου να αντισταθμιστεί το ρίσκο λόγω της αστάθειας της τιμής του καυσίμου, τα πλοία έχουν πλέον τη δυνατότητα να αλλάζουν το καύσιμο που καίνε ώστε να λειτουργούν αποτελεσματικά από άποψη κόστους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ