
Του Νίκου Βεργούνη
Τον Απρίλιο του 2016 οι εταιρείες Waterfront Shipping Company Ltd. (WFS), Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL), Westfal-Larsen Management (WL) και Marinvest/Skagerack Invest (Marinvest), καλωσορίζουν τα νέα καινοτόμα πλοία, με καθαρή καύση και υψηλή απόδοση στην κατανάλωση του καυσίμου. Τα συγκεκριμένα 7 πλοία χωρητικότητας 50.000 dwt, είναι κατασκευασμένα με τον πρώτο στην κατηγορία του δίχρονο κινητήρα διπλού καυσίμου MAN B&W ME-LGI , ο οποίος είναι ικανός να καίει Μεθανόλη, heavy fuel oil (HFO), marine diesel oil (MDO) ή marine gas oil (MGO). Τα 3 πρώτα πλοία θα είναι έτοιμα τον Απρίλιο του 2016 και τα υπόλοιπα 4 αναμένονται μέχρι τον Οκτώβριο του 2016.
Η συγκεκριμένη πρωτοποριακή τεχνολογία θα μειώσει σημαντικά τις εκπομπές ενώ παράλληλα θα δώσει στους πλοιοκτήτες μια βιώσιμη και αποτελεσματική εναλλακτική στην επιλογή καυσίμου. Δεδομένης της αυξημένης ζήτησης για «καθαρότερα» καύσιμα ώστε να τηρούνται οι ολοένα και αυστηρότεροι κανονισμοί οι οποίοι αφορούν τις εκπομπές, η Μεθανόλη εμφανίζεται σαν μια πολλά υποσχόμενη εναλλακτική λύση. Η Μεθανόλη αποτελεί ένα βιοδιασπώμενο καύσιμο το οποίο προσφέρει καθαρή καύση και μειώνει τις εκπομπές οι οποίες προκαλούν αιθαλομίχλη, όπως τα σωματίδια, τα οξείδια του Θείου και τα οξείδια του Αζώτου.
‘Όπως δήλωσε ο Jone Hognestad, πρόεδρος της Waterfront Shipping, η επένδυση στην Μεθανόλη ως καύσιμο δεν προσφέρει μόνον οφέλη, αλλά παράλληλα αποτελεί και μια οικονομικά βιώσιμη λύση. Το κόστος της ναυπήγησης νέων πλοίων και της μετατροπής των παλιών ώστε να μπορούν να καίνε Μεθανόλη είναι σημαντικά μικρότερο από τις εναλλακτικές μετατροπές καυσίμου, σύμφωνα με τον κ. Hognestad.
Σύμφωνα με τον Ole Grøne, Senior Vice President και Head of Marketing and Sales της MAN Diesel & Turbo, η MAN κατασκεύασε τους συγκεκριμένους δίχρονους κινητήρες σαν απάντηση στο ενδιαφέρον της παγκόσμιας ναυτιλίας να ανακαλύψει εναλλακτικές για το heavy fuel oil (HFO) και να ικανοποιήσει τους αυστηρούς κανονισμούς για τις εκπομπές καυσαερίων. Προκειμένου να αντισταθμιστεί το ρίσκο λόγω της αστάθειας της τιμής του καυσίμου, τα πλοία έχουν πλέον τη δυνατότητα να αλλάζουν το καύσιμο που καίνε ώστε να λειτουργούν αποτελεσματικά από άποψη κόστους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ